VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oblíbené hračky? Děti chtějí ty pohyblivé, stejně jako kamarádi

Děti mají stále raději hračky, které se pohybují, vydávají zvuky, svítí, blikají a nabízejí jakoukoli interakci. Ještě lepší je, když se hračky dají obsluhovat celým tělem. Při takové hře si často vystačí samy, trendem ale jsou i společenské hry, které však jsou určeny pro jednoho hráče. Na trhu jsou i různé retro hračky, ty míří hlavně na rodiče, aby dětem koupili to, čím se sami bavili. Nejvíc ale děti lákají novinky, často jsou spojeny s filmovým průmyslem a důležité je, aby stejné hračky měli kamarádi.

3.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

V soutěži o nejlepší hračku, kterou pořádají tři v Česku působící prodejní řetězce hraček, dominovaly importované hračky největších nadnárodních výrobců. Ze tří desítek cen pro hračky všech kategorií bodovali čeští výrobci hraček sedmkrát. Uspěly zejména v kategorii pro malé děti, tedy s jednoduchými dřevěnými výrobky, které rozvíjejí základní dovednosti dětí.

"Hračky na českém trhu jsou stále kvalitnější, problém českých výrobců ale je, že nejsou ochotni inovovat, řekl Vladimír Šůla, majitel velkoobchodu s hračkami. Někteří čeští výrobci podle něj vyrábějí desítky let stejné modely a typy hraček. A byť jsou třeba i velmi kvalitní, uspět na trhu mají dnes problém.

Některé hračky vyráběné desítky let ale úspěch mají i dnes, vezou se na vlně jistého retro zájmu. Ve zmíněné soutěži tak uspěl třeba plechový traktor, který je kopií velkého stroje a který česká firma vyrábí už 55 let. Mezi hračkami, které jsou většinou z plastu, materiálem i zpracováním vyčnívá, možná ho ale mnohé děti mají doma spíš pro potěšení tatínka. Návrat nedávno slavila také série panáčků Igráček, kdysi oblíbených, i když možná proto, že ve své době neměl přílišnou konkurenci.

Dnešní výrobce Igráčka se spojil s dalšími českými producenty a společně propagují další tradiční české značky, jako je třeba stavebnice Merkur, jejíž velký comeback trvá už několik let.

Staromilští rodiče se často přiklánějí k dřevěným či textilním hračkám, jež upřednostňují před barevnými plasty, které by se zase více líbily dětem. V případě hraček ale nejde jen o vkus a estetické cítění, hračky z levných materiálů jsou někdy nevhodně konstruované nebo mohou být zdrojem nebezpečných látek.

Až 80 procent hraček, s nimiž si hrají děti v EU, má původ v Asii. Protože hračky mají krátkou dobu svého uplatnění, snaží se výrobci snižovat náklady na jejich výrobu na minimum. S tím souvisí i problém dětské práce, hračky pro děti v Evropě podle nevládních organizací často vyrábějí děti, které v továrnách třeba před Vánocemi tráví až 16 hodin denně. Kampaň Víte, s čím si hrajete? upozorňuje na to, že dětskou práci zneužívají i globální hračkářské firmy. Kampaň je společným projektem pěti evropských nevládních organizací a partnerských organizací z Číny a Hongkongu.

Autor: ČTK

3.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krymský Tatar Ruslan Zeytulaev v ruském vězení
4 7

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Ilustrační foto.
EXKLUZIVNĚ

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

Povodňová pohotovost na východní Moravě: voda stoupá, místy je na silnicích

Zatímco na Valašsku vydatné dešťové přeháňky naplno zaměstnávají hasiče, na Zlínsku je zatím relativně klid. „Na Zlínsku nemáme hlášenu žádnou událost," potvrdil za hasičský záchranný sbor mluvčí Pavel Řezníček. To samé potvrdili i silničáři. Hasiči přesto drží pohotovost.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

15 miliard korun pro vysoké školy. Z evropských dotací

Zhruba 15 miliard korun dostanou vysoké školy z evropských dotací v rámci takzvané čtyřvýzvy, kterou loni v únoru vyhlásilo ministerstvo školství. Peníze mají posílit rozvoj vysokých škol a zvýšit kvalitu jejich výzkumu. Z více než 300 žádostí o podporu bylo 239 úspěšných. Školy požadovaly celkem 26,5 miliardy korun. 

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies