VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak se nejlépe bránit proti vodě

Hydroizolace čili vodotěsné izolace jsou speciálně vyrobené materiály, které chrání stavby proti pronikání vody a vlhkosti, a to ze všech směrů: seshora proti srážkám a zezdola proti podzemní vodě a zemní vlhkosti.

4.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

Hydroizolační materiály před vodou chrání nejen vnitřní prostředí, ale také vlastní stavební konstrukce. Pokud izolace nefunguje a do objektu proniká voda nebo vlhkost, dá se stavba jen těžko užívat, a když se tak děje delší dobu, může dojít i k dalším typům poruch, například statickým, vznikají trhliny v konstrukcích a další nepříjemnosti.

Žádné experimenty

Uhydroizolací obecně platí jedna základní zásada. Držte se toho, co je vyzkoušené, a neověřeným experimentům se zdaleka vyhněte. Na trhu jsou k dostání kromě středně a velmi drahých izolací i ty velmi levné, ale před volbou té nejlevnější varianty bych varoval. Ve většině případů má nejhorší užitné vlastnosti. Nezapomeňte, že hydroizolační materiály jsou pevně zabudované v konstrukcích a že je vážně nepříjemné je vyměňovat a opravovat.

Jaké izolace tedy použít?

Pro ploché střechy a spodní stavby se obvykle používají asfaltové nebo fóliové materiály. Stěrkové izolace jsou vhodnější spíš pro malé terasy, balkony a interiérové izolace v koupelnách nebo kuchyních.

U asfaltových hydroizolací platí, že by měly být ohebné do záporných teplot až – 20 až –25°C, což koresponduje s minimálními teplotami v našich krajích. U tloušťky izolace platí pravidlo, čím víc, tím líp. U asfaltových hydroizolací se tloušťky pohybují od 3mm do 5mm, tloušťky pod 3mm jsou velmi riskantní.

Dvouvrstevné bývají bezpečnější než jednovrstevné. Fóliové izolace jsou obvykle jednovrstevné a jejich tloušťky se pohybují od 1, 2mm až po 2 mm, u některých speciálních fólií jsou to i 3mm. Opět platí, čím větší tloušťka, tím větší vodotěsnost. Fólie tlustá pouze 1,2mm se velmi snadno mechanicky poškodí.

Stěrkové hydroizolace se hodí pouze pro řešení menších ploch nebo pro řešení konstrukčních detailů. Ze dvou typů, které jsou k dispozici, mají PMMA(polymetylmetakryláty) jednodušší technologii provádění, zatímco polyuretany (PUR) jsou velmi náchylné na poškození a je třeba, aby s nimi zacházeli jen zkušení odborníci.

Fóliové izolace se hodí na rozsáhlé střešní pláště u objektů halového charakteru. Dobrá rada na závěr: o izolace se zajímejte už v momentě, kdy dům nebo byt kupujete, abyste pak nebyli nepříjemně překvapeni.

4.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7

Dětský praktik jako obor vzdělání? Vláda návrh ODS zřejmě odmítne

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

DOTYK.CZ

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí života současné generace. Ačkoli Facebook ovládá tento trh téměř neomezeně, pořád se objevují nové a nové sítě, které bojují o přežití. A to především mobilními aplikacemi. 

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

AKTUALIZOVÁNO

Dvě nehody na D1: šest nabouraných vozidel a šest zraněných

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu dodávka sjela do svodidel a otočila se na bok. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest cizinců. Událost omezila provoz v obou směrech dálnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies