Tam přitom, stejně jak o v Tůních, sídlí mnoho rodin, které nyní nemohou zaparkovat před svým bytem. Z iniciativy několika místních tak dokonce začala vznikat petice navrhující rozšíření rezidentní zóny o Zelené náměstí.

„Dojíždím do Hradiště z Prahy a na Zeleném náměstí navštěvuji svoji babičku. Protože v hlavním městě již nějaký pátek rezidentní zóny fungují, vím, jak velké komplikace mohou představovat. Největší problém s jejich instalováním je ten, že pokud si dostatečně neprostudujete mapu města, může se stát, že přetíženost jedné ulice, přenesete pouze o kus dál. Právě to se stalo v u pilotního projektu v Hradišti," vysvětluje Zbyněk Jakšík své zkušenosti z Prahy. Ideální odstavné místo pro všechny, kdo dojíždí autem do Hradiště za zaměstnáním, přitom vidí v nedalekém Studentském náměstí. „Pracovníci různých úřadů a podniků v centru města to z něj mají stále pár minut, přitom kapacitně je několikrát obsáhlejší, než Zelené náměstí," podotkl Zbyněk Jakšík.

Nabízené alternativy, které měli nahradit nepřístupné ulice v Tůních, nefungují podle představ ani podle jednatelky autoškoly Red Horse Hany Čoukové, jejíž provozovna sídlí na Zeleném náměstí. „Já osobně nemám problém zaparkovat až u Slovácké tržnice nebo na Studentském náměstí a dojít i se studenty do provozovny, ale už jsem kolikrát viděla maminky s kočárkem a nákupem, jak musí kvůli plně obsazenému Zelenému náměstí šlapat několik stovek metrů do svého bytu. Navíc nabízená alternativa v podobě parkoviště u Kina Hvězda vůbec nefunguje a nikdo tam neparkuje," potvrzovala stížnosti signatářů petice. Mimo jiné, podle Hany Čoukové, vzniká na přeplněném parkovišti často nepřehledná a nebezpečná situace, protože řidiči často nerespektují dopravní značení. „Máme u nás třicítku a už několikrát jsem volala městskou policii, aby zde lépe kontrolovali provoz. Mnohokrát jsem za tu dobu viděla škrábnuté či odřené zaparkované auta, kvůli neopatrné a zbrklé jízdě," svěřila se.

Její slova potvrdil i velitel městských policistů Uherského Hradiště Vlastimil Pauřík. „Několik telefonátů ohledně dopravní situace na Zeleném náměstí jsme přijali, nicméně byly v řádu jednotek. Od zavedení rezidentního parkování v Tůních však nezle říci, že bychom ze Zeleného náměstí dostávali více podnětů či řešili více přestupků než před tím, přestože jeho obsazenost v posledních týdnech výrazně stoupla," konstatoval Vlastimil Pauřík.

Celou situaci mapují i na tamní radnici. Místostarosta Uherského Hradiště Zdeněk Procházka do budoucna nevyloučil, že by se ze Zeleného náměstí mohla stát také jednou z rezidentních zón. „Že se počet parkujících vozidel v dané lokalitě navýší, s tím jsme počítali. Při opakovaných kontrolách jsme nicméně nezaznamenali úplnou obsazenost, která v ranních a odpoledních špičkách dosahuje zhruba devadesáti procent kapacity parkoviště. Prostor Zeleného náměstí není ani vzhledem k zástavbě typickou oblastí rezidentního bydlení. Přesto nevylučuji, že zde nakonec parkování regulováno bude," objasnil. Podle jeho slov jsou na městě připraveni jednat s obyvateli kterékoliv části města o krocích spojených s omezením dopravy. K petici se však odmítl vyjádřit. „Na radnici zatím nic doručeno nebylo, takže neznáme přesný obsah petice, a tudíž k ní zatím nemáme co říct. Pilotní projekt rezidentního parkování v Tůních bude po určité době vyhodnocen a následně budou řešeny jeho negativní dopady," přislíbil Zdeněk Procházka.

Vznikající petice adresovaná zastupitelům města má už na šedesát podpisů. Kromě stručných důvodů objasňujících současný stav a jeho zhoršení po zavedení rezidentní zóny v Tůních, požaduje po vedení města jediné. „Svými podpisy vyjadřujeme nesouhlas se situací, která vznikla před našimi bydlišti a nebytovými prostory po zavedení rezidenční zóny v Tůních, a žádáme, aby rezidenční zóna byla prodloužena až na Zelené náměstí," zní její zakončení.