VYBERTE SI REGION

Povodně odhalí, jak kvalitní mají Pražané pojištění

S tím, jak postupně klesá voda v zaplavených domech, rostou i zjištěné škody na majetku. V těchto dnech se tak nezastaví nejen obyvatelé zasažení povodní, hasiči a záchranáři. Pohotovost mají také pracovníci pojišťoven.

10.6.2013
SDÍLEJ:

Praha 1 kontroluje zaplavený Střelecký ostrov. Podle radnice městské části nebyl zničen tak, jak se očekávalo. Zřejmě ho bude možno veřejnosti otevřít od září. Revitalizace ostrova za 80 milionů korun přitom měla být hotova do konce června. Foto: Praha 1/Jaroslav Tatek

„Z roku 2002 se poučili nejen lidé, ale také pojišťovny. Každá kalamita je velkou zkušeností. Mobilní technici a likvidátoři pojišťovny jsou v kalamitním režimu, vyráží monitorovat situaci přímo do terénu," přiblížil Pražskému deníku Jiří Cívka, tiskový mluvčí Generali Pojišťovny.

Podle něj už na místech, kde to umožňuje situace, pomáhají pracovníci pojišťovny s registrací škod. Těch ke včerejšímu dni nahlásili lidé už dvě stovky za 25 milionů korun.

Milionové částky hlásí i další pojišťovny ČSOB Pojišťovna 15 milionů korun, Česká pojišťovna více než sedm desítek milionů.

Až opadne voda…

Všechny pojišťovny se ale shodují, že velké škody ještě teprve přijdou. „Je logické, že se lidé snaží nejdříve ochránit své zdraví a svůj majetek. Například v případě zatopeného domu je nutné počkat, až voda opadne, a teprve poté je možné začít se sčítáním škod," doplňuje Cívka. A jak se Pražané poučili z povodní před jedenácti lety? „Určitě se zlepšila informovanost o přicházejících povodních, jsou kvalitně zpracovány krizové plány. Z toho profitovali i běžní občané, kteří dostali více času, aby mohli svůj majetek efektivněji ochránit cenné věci vystěhovat do vyšších pater domů, odvézt vozidla na výše položená místa," sděluje Milan Káňa, mluvčí Kooperativy.

Podle Ivany Buriánkové z České pojišťovny jsou ale kalamity také momentem, který odhalí, jak jsou lidé kvalitně pojištěni. „Roky neaktualizovaná smlouva rozhodně nemůže dobře posloužit a už vůbec nemusí splňovat představy klientů o vyplaceném pojistném plnění."

Lidé se také podle Buriánkové po podobných událostech více zajímají o majetkové pojištění. „Bohužel s tím, jak voda opadá, klesá rychle i zájem občanů," hodnotí Buriánková.

Nahlašování škod

Oproti povodním z roku 2002 Pražané k nahlašování škod využívají více internet. „Před jedenácti lety nebyly k dispozici webové aplikace, v té době přicházelo hlášení škod zejména pomocí infolinek. Nyní už je podíl klientů takto hlásících škody významný okolo 20 procent," říká Káňa.

Ivana Buriánková uvádí, že nejvíce škod hlásí klienti přes klientskou linku. „Vzrůstá však i počet lidí, kteří škody nahlašují prostřednictvím aplikace pro chytré mobilní telefony." A v Generali mají klienti k dispozici i facebookový profil.

Autor: Veronika Cézová

10.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Protikuřácký zákon má Kalousek za další regulaci živnostníků

Praha - Předseda opoziční TOP 09 Miroslav Kalousek má dnes schválený protikuřácký zákon za další regulaci podnikání. Novinářům ve Sněmovně řekl, že za normálních okolností by pro normu hlasoval, dnes ale postupoval opačně kvůli tomu, že jde o další z regulačních opatření namířených kabinetem ČSSD, ANO a KDU-ČSL proti živnostníkům. Sněmovní klub jeho strany neměl k hlasování stanoven jednotný postup.

Neomezený tarif za hubičku! Nemocnice dohodla extrémně levné volání

Olomouc – Zaměstnanci Vojenské nemocnice Olomouc mohou telefonovat bez obav o provolané minuty. Vedení nemocnice se totiž podařilo uzavřít s operátorem O2 mimořádně výhodnou smlouvu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies