VYBERTE SI REGION

Praha 11 nepovolí mrakodrap bez druhého vstupu do metra

 Souhlas se stavbou nejvyššího plánovaného mrakodrapu v Česku podmiňuje Praha 11 vybudováním druhého vstupu do metra na Chodově. Bez splnění této podmínky nedá územní výbor městské části ke stavbě kladné stanovisko. V úterý to řekl předseda výboru Jiří Janeček (OK strana).

3.4.2014
SDÍLEJ:

TAK KOLIK TO BUDE NAKONEC? Na plánech investora jsou věžáky stometrové, pro UNESCO je akceptovatelná výška o třicet méně.Foto: DENÍK/Milan Jaroš

Dvě věže, nazvané Prague Eye Towers, mají měřit 139 a 128 metrů. Byly by tak nejvyšší v Česku.

Podle Janečka je metro na Chodově přetížené již v současné době, plánovaná výstavba by situaci ještě zhoršila. Po investorovi Office Star Five, za kterým stojí skupina PPF, proto územní výbor požaduje druhý výstup z metra, například v podobě vysokokapacitních výtahů. „Iniciativu vítám, lidé tu najdou novou práci i bydlení. Ale bez vyřešení výstupu z metra by tu mohlo dojít k obrovským problémům," řekl Janeček. V obou věžích má nalézt zaměstnání téměř 5000 lidí.

Výbor také požaduje, aby byl severním směrem k dálnici D1 rozšířen park. „Pokud se vyřeší tyto dva body, jako předseda výboru ve stavbě nevidím problém," zdůraznil Janeček.

Investor se k požadavku radnice odmítavě nestaví. Podle Jana Piskáčka, mluvčího společnosti Office Star Five, firma podnět vyhodnocuje. „Prověřujeme především technické možnosti nového východu z metra," uvedl Piskáček. S přestavbou vestibulu by musel souhlasit pražský dopravní podnik, stejně jako v případě výstavby nad vestibulem stanice Národní třída.

Původně jedna věž

Záměr stavby nejvyššího českého mrakodrapu investor představil před několika lety. V roce 2008 zveřejnil studii, která počítala s vybudováním jedné věže vysoké 190 metrů. Později se ale PPF rozhodla pro dvě menší stavby. Nejvyšší budovou v Česku je v současné době brněnský mrakodrap AZ Tower se 111 metry. V Praze je nyní se 109 metry nejvyšší City Tower, který byl původně stavěn pro Československý rozhlas.

Podle webových stránek projektu by chtěl s výstavbou začít v příštím roce, dokončena by mohla být v roce 2018. Budovy mají vyrůst na pozemku u nákupního centra Chodov a dálnice D1.

Oba objekty mají mít elipsovitý půdorys, umístěny v ní mají být převážně kanceláře, počítá se ale také s obchodem s potravinami, kavárnou nebo restaurací. Budou mít 33 a 30 nadzemních podlaží. Vyšší věž bude měřit 138,8 metru, s telekomunikační anténou bude dosahovat výšky 152,6 metru. V podzemí bude parkoviště pro 900 automobilů.

Autor: ČTK

3.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies