VYBERTE SI REGION

S bankami jednají více muži, domácí kasu drží ženy

Zatímco muži řeší v rodině takzvané velké finance, ženy se starají o běžný chod domácnosti. Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila agentura MindBridge mezi tisícovkou respondentů pro poradenskou firmu Partners. Průzkum potvrdil tradiční rozložení mužů a žen v partnerském soužití, žádná velká emancipační revoluce v Česku neproběhla, komentovala výsledky ředitelka marketingu Partners Lada Kičmerová.

8.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv VLP

V případech, kdy by se měli rozhodovat například o koupi auta na leasing, pořízení hypotéky, výběru banky nebo měli řešit situaci nenadálých finančních výdajů, budou se muži cítit daleko jistější než ženy. Nižší jistotu mají muži jen v přehledu o běžných cenách potravin.

Jednání s finančními institucemi mají v partnerském vztahu na starost muži, respektive tvrdí to 54 procent z nich. Tuto vlastnost jim připisuje 16 procent žen. Zatímco sebe jako jednající s finančními institucemi označila zhruba třetina žen a tuto roli jim přisoudilo šest procent mužů.

Ženy ale drží v rukou běžný denní chod domácnosti, tedy takzvanou domácí kasu. „Na to, kdo se více stará o běžný chod domácnosti z hlediska financí, existují poměrně rozdílné názory podle toho, jestli na otázku odpovídá muž, nebo žena," podotkla Kičmerová.

Z těch, kteří vykonávají ‚úřad domácího ministra financí', je mezi muži i ženami zhruba polovina přesvědčena, že by jejich partner či partnerka tento úkol zvládali stejně dobře jako oni sami. Druhá polovina se na svěření tohoto úkolu protějšku dívá kritičtěji a nepředpokládá, že by to zvládali lépe. Sebekritické hodnocení a přesvědčení, že by to partner nebo partnerka zvládali lépe, se v této skupině respondentů téměř nevyskytuje.

Zajímavé je to, že mezi těmi, kteří se o chod domácnosti nestarají, jsou kritické postoje k partnerce či partnerovi častější. Téměř pětina žen a 17 procent mužů jsou přesvědčeni, že by tento úkol zvládali lépe než jejich partner či partnerka. Na tři čtvrtiny respondentů, kteří se o chod domácnosti z finančního hlediska nestarají, si myslí, že by na tom byli stejně jako jejich protějšek. Na 11 procent mužů a šest procent žen pak sebekriticky tvrdí, že by sami tento úkol zvládali hůře.

Výdělek partnera či partnerky není tajemstvím. Na 73 procent mužů a 72 procent žen uvádí, že vědí docela přesně, kolik vydělává jejich protějšek. Jen velice malé procento žen a mužů tento údaj tají.

Čtěte také:
Ženy vydělávají téměř o čtvrtinu méně než muži
Černá díra pro rodinné finance? Milenec či milenka

Autor: ČTK

8.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Hostinec U Brabců.
2 11

Hostinec U Brabců se možná vyhne demolici, Praha 9 ho chce odkoupit

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Na Moravě se budou tvořit sněhové jazyky, v Čechách hrozí silný mráz

Praha - Na většině území Moravy se mohou do středečního večera tvořit od středních poloh sněhové jazyky, vedle toho na východě a severovýchodě Čech hrozí v noci na středu silný mráz. Teploty tam mohou spadnout pod minus 12 stupňů Celsia. Informoval o tom dnes Český meteorologický ústav (ČHMÚ). Podle něj bude mrznout v celém Česku ale minimálně do konce týdne.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies