VYBERTE SI REGION

Brno chce zpřístupnit ulice cyklistům

Padesát milionů korun chce v příštích deseti letech investovat brněnský magistrát do takzvaných cykloopatření. Ty mají zjednodušit cyklistům pohyb po městě. Zprůjezdní jim některé jednosměrky, v jiných ulicích vzniknou cyklopruhy.

12.1.2013 35
SDÍLEJ:

Ilustrační: cyklostezkyFoto: VLP

Letos chce magistrát podobným způsobem upravit více než desítku ulic. „Pokud se podaří uskutečnit všechna plánovaná opatření, zaplatíme za ně asi pět milionů korun. Jedná se o nízkonákladová řešení, která zajistí bezpečnost na silnicích především úpravou dopravního značení," sdělil Brněnskému deníku Rovnost vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Cyklistům se tak usnadní například cesta z centra města Údolní ulicí „Zrušíme pro ně jednosměrku v části ulice u lékařské fakulty,"popsal Bielko.

Brňané změnu vítají. „V jednosměrkách lidem na kolech hrozí pokuty, a to podle mě mnohdy zbytečně. Na širokých a přehledných ulicích nikoho neohrožují. Město jim zbytečně komplikuje život. Přitom kdyby jim cestu do města zjednodušilo, ubude aut v centru," myslí si například Pavel Vitásek.

Podobný názor má i mluvčí občanského sdružení Brno na kole Darek Gale. „Upravit dopravní značení tak, aby do některých míst umožňovalo vjezd cyklistům, je nejlepší a zároveň nejlevnější možné řešení současné dopravní situace v Brně. Jsem rád, že se po letech slibů magistrát konečně rozhoupal a změny udělá," sdělil Galle ze sdružení, které se zaměřuje na podporu cyklistů ve městě.

Podle Bielka odbor plánuje v příštích letech upravit co nejvíce ulic ve městě tak, aby byli pro cyklisty bezpečné. „Máme vypracovaný časový harmonogram přípravy jednotlivých opatření plánovaných s výhledem na deset let v celkové hodnotě zhruba za padesát milionů korun. Ten budeme ještě v průběhu roku aktualizovat," vysvětlil Bielko.

Cyklistům ale vadí, že magistrát nepočítá s celodenním zpřístupněním pěších zón v historickém centru města. „Cyklisté se tam dostanou pouze od pěti hodin od večera do devíti ráno. Přitom existuje mnoho aut s výjimkami, které například Masarykovou ulicí projíždí," uvedl Galle.

Podle Bielka však vjezd do pěších zón není možný kvůli velkému počtu chodců. „Musíme zajistit jejich bezpečnost," vysvětlil.

S tím ale Galle nesouhlasí. „V mnoha městech je běžné, že vedle sebe fungují cyklisté a chodci. Je to o zvyku. Pokud to ale magistrát nevyzkouší, nikdy nezjistí, že je to možné," uzavřel Galle.

Autor: Jan Spěšný

Měli by mít cyklisté přístup do historických center měst?

Ano

58 %

Ne

42 %

Hlasovalo: 255

Anketa byla ukončena

12.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 35
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
AKTUALIZOVÁNO
16 22

S Trumpem začínají nebezpečné roky, píše polský list

Advokát Miroslav Jansta

Vlivný advokát Jansta se v Zemanově kampani angažovat nehodlá

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

Le Penová: Každá země musí mít možnost opustit euro

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová prohlásila, že každá země musí mít možnost opustit euro, pokud si to bude přát. "Neříkám, že každá země musí opustit euro, ale musíme mít tuto možnost, pokud si to daná země přeje," řekla a sklidila potlesk na konferenci evropské krajní pravice v Koblenzi.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies