VYBERTE SI REGION

Cesta kolem světa téměř za dva roky

Naši cestovatelé Bára a Matěj Čuhelovi se tentokrát se vrátili do Kathmandu, aby mohli pokračovat ve své cestě zase dál.

18.5.2014
Fotogalerie
13 fotografií
Bára a Matěj ještě naposledy navštívili Kathmandu.

Bára a Matěj ještě naposledy navštívili Kathmandu.Foto: Blanka a Matěj Čuhelovi

V neděli byl pro nás takový flákací den. Dopoledne jsme vyřídili nějaké potřebné nákupy a přání. Kolem poledne jsme zapadli na oběd do jedné příjemné hospůdky, kterou nám doporučily Klárka a Silva. Za chvíli už za námi dorazila jak Markéta, tak Silva s Klárkou, takže bylo veselo. Seděli jsme tam skoro do sedmi hodin. Pak už jsme se museli zvednout, protože na večer nás Jay pozval na svatební recepci někoho z rodiny.

Svatba

Pěkně jsme se vyšvihli. Mně Coco půjčila dokonce sari, takže jsem si připadala jako princezna, a vyrazili jsme. Svatební recepce není o ničem jiném, než se všichni vyfotí s nevěstou, a pak se pustí do té hory výborného jídla, která tam byla. Dokonce jsme si po hodně dlouhé době dali i zmrzlinu! Jak začalo docházet jídlo, začali odcházet postupně i hosté, takže i my jsme to brzy zabalili a šli přecpaní spát.

Na pondělní večer jsme měli domluvenou velkou večeři. Prostě je to tady hlavně o jídle, co si budeme nalhávat! Já si ho tedy užívám všemi doušky. Sbírám recepty a Matěj se mi směje, že jsem gastroturistka. Markéta se na poslední chvíli omluvila, že jí není dobře, takže jsme vyrazili ve složení: my, Jay, Coco, Silva, Klárka a doktor Ram, který je z nemocnice v Rajbasu a měl zrovna cestu do Kathmandu. Naším cílem se stala Newari restaurace. Newari jsou stejně jako Tamang nebo Chetri jednou z nepálských kast. Typické pro jejich kuchyni je, že jí hodně maso a to hlavně bůvolí. Toho bůvola zpracují kompletně celého, takže nám na stole začaly přistávat lahůdky jako bůvolí jazyk, žaludek, mozek… no chtěli jsme ochutnat i ten penis, který je prý hodně velká lahůdka, ale ten den už došel. Škoda.

Pak nastalo loučení. S holkami už se neuvidíme. Vyrazili jsme domů.

V úterý ráno jsme vyrazili na výlet. Jay s Coco nás chtěli vzít do jedné z blízkých vesniček, kde prý mají dobré známé. Původní plán byl, že v úterý ráno v osm vyrazíme a ve středu se během dne vrátíme. No, předem vám řeknu, že jsme vyrazili v jedenáct a vrátili se ve čtvrtek večer. Proč ne.

Výlet v sandálech

Vyrazili jsme jen v sandálech. V tašce jsme měli jen vložky do spacáku, triko na spaní a nějakým šestým smyslem jsme tam přihodili i pláštěnky. Pak ještě foťák a karty.

Do vesnice jsme jeli asi hodinu a půl. K obědu jsme dostali výborný dalec, a pak se ubytovali u jednoho starého pána. Celý den jsme jen tak zevlovali na dvorku, tek jsme aspoň vytáhli karty a až do večera mastili karty.

Večer nám Jay řekl, že zítra můžeme vyrazit na takový malý trek k nějaké místní vodní nádrži a že je to pěkná procházka. Tak jsme souhlasili.

Jenže ráno z něj vylezlo, že se půjde ještě na Chisapani, což je vesnička v 2100 metrech, ze které bývá krásný výhled na celé zasněžené pohoří Langtang. Ale že tam dorazíme až večer, takže tam budeme muset přespat a domů pojedeme až ve čtvrtek. Takové informace jsme taky mohli dostat dřív, ale vyrazili jsme. První hoďka cesty byla v pohodě. Pak jsme nějak ztratili cestu a brodili se mokrým lesem. A zde se poprvé objevily největší nepřátelé výletu – pijavice. Než jsme došli na oběd, tak jsme je ze sebe pořád sundávali, ale stejně se mrchy přisály. Takže nejpotřebnějším vybavením se stala sůl. Odpoledne nám taky začalo pěkně pršet. Než jsme se v sedm vydrápali na Chisapani, byli jsme i přes pláštěnky promáčení od hlavy až k patě. Naštěstí nám paní v hotelu půjčila její oblečení, tak jsme se převlékli do suchého. Chvíli zase hráli karty a po tradičním dhal bhatu šli spát.

Budík na pět hodin byl celkem na nic, protože hory samozřejmě přes všechny ty mraky nebyly vidět, tak jsme se sbalili a vyrazili kolem deváté na cestu zpět. Podle původních informaci nám cesta měla zabrat asi hodinu a půl do nějakého města, kde už chytneme bus do Kathmnadu. No opět se ukázalo, co to znamená „nepálí time". Šli jsme v dešti a opět plní pijavic přes šest hodin. Když jsme o půl páté dorazili do civilizace, kde byl autobus, byli jsme všichni jako v sedmém nebi. Kolem půl sedmé jsme dorazili konečně domů. Jay s Coco udělali výbornou večeři, vlastně naše první jídlo za celý den. Vyčerpaní jsme zapadli do postelí. Myslím, že na tenhle „trek" jen tak nezapomeneme.

Loučení

Poslední den v Kathmnadu jsme zaplnili doplněním sušenek na cestu a nákupem posledních drobností a suvenýrů z Kathmnadu a samozřejmě balením věcí. Poslední večeři s Coco a Jayem jsme vzali do vlastní režie a udělali jim k jídlu něco, co jsme již jednou dělali a z čeho byli naprosto odvaření – květákové smaženky. Kdo by to byl řekl, ale mlaskali u nich jak male děti. A úplně nejvíc je dostala domácí tatarka. Tu vylizovali z misky prstem. Zase jsme si konečně udělali něco českého. Takže jsme poslední večer strávili u dobrého jídla a šli spát. Druhy den nás čekala cesta na jih Nepálu od města Janakpur.

BÁRA A MATĚJ ČUHELOVI

Autor: Redakce

18.5.2014 VSTUP DO DISKUSE

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.