VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cesta ze Hřenska na Pravčickou bránu bude bezpečnější

Na nejvyhledávanější místo Českého Švýcarska – Pravčickou bránu – proudí každoročně davy turistů. Velká část z nich přitom vystoupá k odbočce do lesa po frekventované silnici.

7.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Holakovský Milan

Běžný obrázek v průběhu turistické sezóny – podél silnice se vinoucí had turistů, podél kterého jezdí v obou pruzích po úzké silnici jedno auto za druhým, výjimkou nejsou ani velké autokary. To by se ale díky úpravám mělo změnit. Práce na opravě cesty už dokonce odstartovaly.

„Na zhruba čtyřkilometrové cestě budou provedeny zejména úpravy povrchů, 
v úseku podél silnice ke křižovatce turistických cest Tři prameny bude cesta upravena tak, aby návštěvníci nemuseli vstupovat na značně frekventovanou silnici," vysvětluje mluvčí Správy Národního parku České Švýcarsko Tomáš Salov.

Cesta k Pravčické bráně tak bude nejen pohodlnější, ale také bezpečnější.

„Cesta od parkovišť ve Hřensku k Pravčické bráně patří k nejfrekventovanějším stezkám v národním parku, ročně tudy projde okolo 150 tisíc návštěvníků," říká Pavel Benda, ředitel Správy národního parku České Švýcarsko, a dodává: „Opravy se kromě povrchů dočkají některé mostky či propustky, největší dopad na turistický komfort pak očekáváme v místech, kde stezka vede podél silnice. Zde lidé dostanou možnost se chůzi po silnici zcela vyhnout, což bude jistě příjemné jak návštěvníkům, tak i řidičům."

Oprava by měla být dokončena v prvním pololetí roku 2016. Správa parku přitom nepočítá s významnějším omezením turistického ruchu, neboť většina prací proběhne mimo turistickou sezónu.

„Na opravu turistické cesty ze Hřenska k Pravčické bráně správa národního parku vynaloží zhruba 7 430 000 korun," doplnil Tomáš Salov.

Sedmý div?

Pravčická brána, která neúspěšně bojovala o zařazení mezi sedm novodobých divů světa, není jediným podobným skalním útvarem v pískovcových skalách na pomezí Čech a Saska.

Nedaleko se nachází Malá Pravčická brána, na německé straně pak útvar nazvaný 
Kuhstahl, tedy Kravín. V minulosti totiž prý sloužil jako úkryt krav při nepřízni počasí.
Správa parku investuje do obnovy turistické infrastruktury nemalé peníze. Opravila například stezku k Malé Pravčické bráně nebo nechala vybudovat některé cyklostezky. Peníze směřují i do obnovy drobných sakrálních památek, jako jsou kříže v lesích nebo lesní oltáře.

Patrně nejviditelnější investicí posledních let je stavba nové rozhledny na Janově. Ta nabízí od roku 2013 nevšední výhledy na prakticky celé České Švýcarsko, vidět z ní je i Pravčická brána. Pokud se podaří sehnat peníze, tak by mohla vyrůst další rozhledna na Mezné, kde by ji chtěla nechat postavit správa parku.

Autor: Alexandr Vanžura

7.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies