Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující poprvé svezl na Králicko parní vlak

Orlickoústecko – V sobotu vyjel poprvé na trať Králický Sněžník. Až do 17. září bude každou sobotu vozit cestující mezi Českou Třebovou a Červeným Potokem nostalgický vlak.

6.7.2016
SDÍLEJ:

Historický vlak Králický Sněžník bude až do 17. září každou sobotu vozit cestující mezi Českou Třebovou a Červeným Potokem.Foto: Deník/Dana Pokorná

Nostalgický vlak Králický Sněžník vyjede celkem dvanáctkrát. Poprvé minulou sobotu, naposledy 17. září. Osmkrát bude v jeho čele parní lokomotiva, čtyřikrát motorový vůz. Na trati mezi Č. Třebovou a Č. Potokem má 14 zastávek.

V jeho čele se budou střídat parní a motorová historická vozidla. První jízdu si nenechal ujít ani starosta České Třebové Jaroslav Zedník, odkud nově letos soupravy vyjíždějí. „Doufám, že je lidé budou využívat. Je to návrat ke kořenům, se spoustou vzpomínek a nostalgie," konstatoval. Na Králicko se historické vlaky vydaly poprvé loni a měly úspěch. Nalákaly téměř čtyři tisíce cestujících.

Autor: Dana Pokorná

6.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení