Vstup Chorvatska do EU bude mít vliv pouze na marži cestovních kanceláří, která bude od 1.7.2013 podléhat dani z přidané hodnoty. Avšak cestovní kanceláře podle průzkumu tento vliv nepromítly do kalkulovaných cen zájezdů, a proto se zájezdy do Chorvatska na léto 2013 z tohoto důvodu nezvyšovaly. Čeští klienti cestovních kanceláří tak tento vliv nijak nepocítí na svých peněženkách.

Vstupem Chorvatska do EU od 1.7.2013 již nebude marže českých cestovních kanceláří osvobozena od platby DPH jako tomu bylo v minulých letech, což rozhodně není pozitivní pro činnost českých cestovních kanceláří. Nicméně v letošní sezóně cestovky nepromítly vliv DPH do kalkulovaných cen zájezdů uveřejněných v katalozích vzhledem k velké konkurenci na trhu. Stejně tak na úkor své marže, která je již velmi nízká, většina cestovek kalkulovala zdražení ubytování v Chorvatsku o výši inflace.

Ceny stejné, nebo nižší

Pokud došlo u některých ubytovacích kapacit ke zdražení, pak se ve většině případů jedná o běžné zdražení ve výši inflace - cca 1 - 3 %. Toto nepatrné zvýšení  některé CK zahrnuly do svých kalkulací zájezdů v tištěných katalozích. O její výši se zdražuje ubytování běžně v zahraničních destinacích každým rokem (např. Řecko, Španělsko, Itálie). Naopak mnoho cestovních kanceláří specializujících se na Chorvatsko má v letošní sezóně dokonce ceny stejné či v určitých termínech nižší, ve srovnání s loňskou sezónou.

Ve vstupu Chorvatska do EU jsou výhody, protože se zjednoduší administrativní podmínky pro vstup turistů na území Chorvatska. Průběh pasových a celních kontrol na hranicích, ať již na silničních trasách či na letištích, tak bude podstatně plynulejší a bez čekání. Rovněž se vstupem do EU se Chorvatsko otevře zahraničním trhům, které budou moci přímo a bezcelně vstoupit na chorvatský trh. V tomto směru lze očekávat zlevnění cen potravin vlivem zvýšené konkurence například polského a italského trhu. Na zvýšení cen potravin si v předchozích letech stěžovali zejména turisté s vlastním stravováním.

Chorvatsko je pro Čechy dlouhodobě hlavní turistickou destinací. Hlavními lákadly zůstávají krátká dojezdová vzdálenost k moři, stabilní pěkné počasí, kvalitní ubytování a gastronomie, příroda, historické památky a také tradiční pohostinnost místních obyvatel. V loňském roce navštívilo Chorvatsko více jak 800 tisíc českých turistů.