VYBERTE SI REGION

Cyklotip: Přes Hradiště do hor, hlubokým lesem zpátky

Těžké stoupání, náročný sjezd. Taková je dnešní trasa, která člověka posune na kole dál.

25.8.2014

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Minulý týden jsme si zkusili program „Cyklistika bez námahy", který i svátečním cyklistům nabídl možnost, jak si užít hory a nevypotit při tom duši. Dnes to zkusíme opačně nabídneme trasu, na které se dá trénovat jak fyzická kondice, tak i technika jízdy na kole v terénu.

Cestě začíná u křižovatky pod Hradištěm, u které je důležité nasadit rozumné tempo. Odtamtud se vydáme směrem do hor, na první odbočce ale ještě zabočíme doprava a po panelce pokračujeme stále rovně. Po necelém půl kilometru odbočíme prudce doleva a strmým stoupáním mezi stromy se během chvíle dostaneme kousek před obec. V této chvíli už by měl být každý pořádně zahřátý, což je důležité teď nás totiž čeká to nejhorší.

Projedeme Hradiště, po pravé straně máme Hradišťský potok a v této chvíli se musí skutečně zabrat. Stoupání do hor sice není dlouhé, ale brzy může připomínat spíše horolezeckou stěnu nežli silnici. Za prvním „esíčkem" mohou odolní cyklisté sjet doprava na polní cestu, přes kterou se lze dostat až do Volyně. My ale pokračujeme stále po silnici, dokud se nedostaneme po několika kilometrech k větrným elektrárnám u bývalé Rusové.

Těžký výstup je za námi, teď se stačí držet po silnici, která nás dovede k odbočce na Měděnec. Na té se dáme doleva a za památníkem u Kotliny, který budeme mít brzy po levé straně, odbočíme na polní cestu. Tou se dostaneme až k pod větrné elektrárny, následně ke kolejím a zpátky na silnici k Měděnci.

Našlapali jsme už dost, teď je čas na techniku. Odbočíme na Klášterec, v zatáčce ale vjedeme na Alšovku. Podél sjezdovky se dostaneme k dětskému hřišti, kde začíná značená modrá trasa. Na mnoha místech je zpočátku celkem prudká, všude jsou kameny, místy kluzké kořeny a jezdec se doslova protahuje mezi stromy. Pozor asi v třetině cesty dolů narazíme na kládu přes cestu, která má fungovat jako skok. Bez problému se ale dá objet. V tuto chvíli člověka už mohou bolet ruce, cesta se ale zhruba v polovině trochu uklidní. Několikrát nás čeká průjezd potokem, u Klášterce pak i pravděpodobně i hodně bahna, které se zde díky lesnickým pracím dlouho drží. A pokud mluvíme o bahně, tak máme na mysli skutečně kluzký souvislý povrch, kde když si nedáte pozor, tak ztratíte bez problému trakci i na dvacet metrů. Úsek na kole doslova překloužete bez velké možnost zatočit. Cesta končí v Průseku a vyjedete nedaleko Útočiště.

Pokud cestu člověk jezdí pravidelně, tak se mu během chvíle díky náročnému stoupání nahoru zlepší kondice, neméně obtížná cesta dolů zase posune techniku na kole o kus dál. Jak už to tak u našich cest bývá na modré jen tak někoho nepotkáte a užijete si krásnou přírodu.

Mapa k cyklotipu na Hradiště.

Autor: Redakce

25.8.2014 VSTUP DO DISKUSE

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Zaorálek míří do Turecka, jednat bude i o zadržených Češích

Ankara/Praha - Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek odlétá v pondělí na dvoudenní návštěvu Turecka. Chce jednat o migrační krizi a podpořit vzájemné obchodní vztahy, bude se ale zabývat i případem dvojice Čechů, kteří byli v zemi zadrženi kvůli údajné příslušnosti ke kurdským milicím. Věnovat by se měl i problematickému projektu stavby turecké elektrárny Yunus Emre, na který poskytla úvěr Česká exportní banka (ČEB) a pojistila ho státní pojišťovna EGAP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.