VYBERTE SI REGION

Cyklotip: Z Chomutova přes přehradu do Želiny

Minimum kopců, rozumná délka, hezké okolí. A také možnost se cestou vykoupat.

15.7.2014

Ilustrační snímekFoto: Deník

Dnes si naše nohy oddechnou. Žádná horská stoupání za výhledy ani hodiny strávené v horských lesích. Dnešní cesta je poměrně jednoduchá a jejím cílem je malá vodní elektrárna v Želině a okolní příroda.

Cesta začíná v Chomutově, ze kterého se musíme dostat tak, abychom se vyhnuli co nejvíce rušnému provozu. Zvolíme následující možnost. Na kruhovém objezdu na Pražské odbočíme doprava směr Parker Hannifin, po chvíli sjedeme ze silnice doleva na polní cestu, která nás dovede až do Droužkovic. Cesta ale není vždy sjízdná, hlavně ze deště může potrápit. Po pravici budeme mít Generálské kameny, pokračujeme do Droužkovic, projedeme celou obec směrem na Všehrdy, překřížíme silnici a polňačkou se dostaneme až do obce. Poté doprava, mineme věznici, silnici R7, projedeme Všehrdským lesíkem, za kterým se dáme doleva. Dostaneme se až k nouzové přistávací ploše a během chvíle se ocitáme na silnici. Na té se ale dlouho neohřejeme vydáme se na ní doleva směrem na Březno a hlídáme si po pár set metrech odbočku doleva na cyklostezku č. 3080.

Málo využívaný úsek stezky nás provede částí Střezovské rokle, přírodní památky. Brzy nás z ní cesta ale vyvede a sjedeme do Března. Zde po hlavní směrem k přehradě, v kopci za městem ale odbočíme doprava k čerpací stanici, za ní stále rovně směrem na Kopeček. Tím se vyhneme stoupání na poměrně frekventované silnici č. 568, kterou jen překřížíme a jsme na přehradě. Za hrází si můžeme odpočinout u vody nebo se rovnou vykoupat či si dát něco na zub. Nezdržujme se ale příliš dlouho do Želiny je to ještě zhruba sedm kilometrů mírným kopečkem a když se člověk „rozsedí," tak může být šlapání ještě celkem namáhavé.

Cesta je už pak jednoduchá a také nabízí hezké výhledy. Ve Vikleticích sjedeme ke kempu a podél břehu dojedeme až do Poláků, kde krátce pojedeme po silnici, abychom asi po půl kilometru odbočili do Hořenic a po polňačkách do Nové Vísky, Hradce a po silnici do Želiny. Tam si můžeme prohlédnout více než sto let starou malou vodní elektrárnu, ale i hezké okolí meandru.

Cesta není náročná, měří asi 30 kilometrů a zvládne jí každý průměrně zdatný člověk. Zkusíte si ji?

Mapa cyklotipu.

Autor: Václav Kešner Mgr.

15.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

AKTUALIZUJEME

Skvělá Koukalová slaví první letošní triumf. Ovládla stíhací závod!

Östersund /FOTOGALERIE/ - Biatlonistka Gabriela Koukalová vyhrála stíhací závod Světového poháru v Östersundu. Do vedení se dostala už po úvodní střelbě a do cíle dojela o osm sekund před Němkou Laurou Dahlmeierovou. Pořadí v čele SP je opačné, Dahlmeierová vede před Koukalovou o 25 bodů. Eva Puskarčíková skončila ve Švédsku na osmém místě, což je její nejlepší individuální výsledek v SP, Lucie Charvátová byla dvanáctá a Veronika Vítková osmnáctá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.