Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dovolená jako v ráji. Ovšem jen v katalogu

Jestli se vysněná dovolená změní v bezmocný vztek nad špatnými službami, reklamujte ji. Máte-li ovšem protokol.

24.8.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: © Turistický úřad Dominikánské republiky

Tento z působ léta zdá se mi poněkud nešťastným. Větu z Rozmarného léta jsem si letos opakovala víckrát, než lze vysvětlit obdivem k Vladislavu Vančurovi. Když jsem tahala jedenáctiletou dceru s pořezanýma nohama na pobřeží Costa del Sol, nepěkně jsem v duchu nadávala Cestovní kanceláři Fischer, krásné slečně, která mi zájezd doporučila a hlavně sobě, že jsem jí slepě věřila.

Dárek v podobě týdenního pobytu v čtyřhvězdičkovém hotelu neměl daleko k pověstnému Trojskému koni. Začalo to šokem z pláže, která nebyla hotelová a písečná, ale městská a samý kámen. Pokračovalo anglicky nemluvícím neochotným personálem (opravdu se nedivím, že Španělsko je na nejlepší cestě následovat Řecko) a končilo u celodenního popíjení coca coly z post mixu a žvýkání pizzy, což prý měl být program all inclusive pro labužnické fajnšmekry.

Když jsem si postěžovala u delegátky, přitakala, že se diví, proč jsem si vybrala právě hotel H10 Estepona, když kousek od Malagy je daleko přívětivější. No protože mi nikdo jiný v požadované kategorii nenabídl, odpověděla jsem přitrouble. A všichni známí mi pak potvrdili, že moje spoléhání na katalogové rady z cestovky bylo naivní, lépe řečeno hloupé. Prý jsem se měla poptat a surfovat po internetu a číst klientská fóra. Zlaté oči! Copak má na tohle uštvaná redaktorka čas? Ne, spoléhá se na dobře placené služby cestovní kanceláře.

Stížnost? Jen s protokolem

Když jsme přiletěly do Prahy a vydýchala jsem prvotní naštvání, sepsala jsem stížnost mluvčímu CK Fischer. Odpověď přišla okamžitě. Prý toho litují a ať věc reklamuji. Ale já nechtěla nic sepisovat a domáhat se finanční kompenzace. Stačila by mi omluva a ujištění, že mi to příště vynahradí úžasným zájezdem se slevou. K tomu třeba dopis s omluvou a dárkem poštou. Nebo tak něco. Místo toho mluvčí Dan Plovajko napsal: „Pro uspokojivé vyřízení vaší reklamace je nutné doložit potřebné doklady dle pravidel ITQ Kodexu. O vaší reklamaci máte jistě s delegátkou sepsaný reklamační protokol.“

Plovajko ještě zdůraznil, že CK Fischer je jednou z mála, která kompenzuje tzv. ztrátu z radosti. ITQ Kodex zahrnuje více než 50 položek, které stanovují výši reklamační náhrady v procentech z ceny zájezdu u každé jednotlivé služby, kterou CK FISCHER nabízí svým klientům. „Klient má automaticky nárok na tuto náhradu v případě, že výše reklamační náhrady přesáhne 50 a více procent dle ITQ Kodexu. Pak mu je vyplacena kompenzace v rozmezí od jednoho do dvou tisíc korun za osobu a den. Klienti tak mohou v určitých případech dostat v rámci reklamace částku výrazně vyšší, než byla celková cena jejich zájezdu,“ dodává Plovajko.

Marně si lámu hlavu, proč raději cestovka nevsadí na informované pracovnice u přepážek a nehýčká si klienty předem. A proč by mě jaksi víc potěšil obyčejný lidský přístup, ne ten podle smluvních podmínek.

Typická česká škodolibost

A kvituji s povděkem, že daleko menší podnikatelé než je majitel CK Fischer Karel Komárek to docela dobře chápou. Chuť ze Španělska jsem si vylepšovala na jihu Čech. A lipenský areál nezklamal. Jezero je báječné, aktivit pro děti mraky. První mráček se objevil, když jsme si chtěli v místním Lipno Servisu půjčit chrániče na brusle. „To nevedeme,“ odsekl místní pracovník. Na otázku, kde bychom je mohli koupit, pravil, že nemá tušení a není to jeho job. Na stejné místo jsme se nicméně museli vrátit.

Je to totiž jediná půjčovna sportovních potřeb a lodiček v Marině Lipno. Projížďka loďkou na elektrický pohon vyjde na 550 korun za hodinu a záloha činí 3000 korun. Výhodou je, že nemusíte mít žádné osvědčení, stačí pětiminutové školení. To ovšem kamarád s kapitánským oprávněním nepotřeboval. Jenže i ostřílenému lodníkovi se přihodí, že zpátečka nezabere a loďka ne a ne zaplout do kotviště. Co myslíte, že udělal chlapík z půjčovny? Stál vedle a s potěšením sledoval, jak nám to nejde. „Já tohle nechápu. Tahle škodolibost je typická pro Čechy. Když jsme byli na Gardě, už nás čekali tři místní kluci a s loďkou nám automaticky pomáhali, ještě u toho dělali poklony,“ vzpomíná Zdena Balounová, která procestovala řadu zemí, ale hlavně se synem řadu zajímavých míst v Česku.

„Nepotřebujeme luxus, ale zážitky, zajímavé podněty pro dítě. Pochopitelně čistý pokoj a vždycky potěší, když vám vyjdou vstříc, nabídnou lehkou stravu, zajistí prohlídku zámku, upozorní na nepříliš známou památku. To vždycky využijeme a rádi se pak vracíme,“ shrnuje pocity většiny rodičů Zdena.

Nenecháme to tak

Mohu ji potěšit. Když jsem zavolala jednateli společnosti Lipno Servis Karlu Karasovi, jeho reakce na popsané chování zaměstnanců lipenské provozovny, mě příjemně šokovala: „Podobné jednání je nepřijatelné. Když mi sdělíte datum a hodinu, zjistím podrobnosti a vyvodím z toho odpovědnost. Příště se vám nic takového už nepřihodí.“ Starosta Lipna Zdeněk Zídek se k němu připojil tvrzením, že ho každá skvrna na pracně budované pověsti areálu mrzí. „Možná za to mohou i brigádníci, ale ujišťuji vás, že trpět to nebudeme. Loni jsme si rázně poradili s Informačním střediskem, na něž se nám také začaly hromadit stížnosti,“ říká Zídek.

A tak moje naštvanost z letošních dvou týdnů dovolené lehce opadává. Do chvíle, než jsem včera dcerce zařizovala opencard. Proti tomuto zážitku se zdají i ostré hrany španělských kamenů hlaďounkými oblázky. Fotku jsme museli posílat pětkrát, protože buď nebyla dost široká, vysoká nebo ostrá. Zajímalo by mě, na kolik by soudce ocenil tenhle plastikový výsměch Pražanům při žalobě ze ztráty radosti z místních radních.

Autor: Kateřina Perknerová

24.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl se do boje s prodejci potravin on-line nezapojí
4 7

Lidl proti Tesku nepůjde, přes internet bude prodávat jen spotřební zboží

Odjezd fanoušků Baníku z Ostravy se neobešel bez dohledu policistů.
AKTUALIZOVÁNO
22

Fanoušci Baníku jsou na brněnském stadionu. Policie je stále v pohotovosti

AKTUALIZOVÁNO

Vyhlaste na Zlínsku mimořádný stav, požádal Jurečka Čunka kvůli prasečímu moru

Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) dnes požádal svého spolustraníka, hejtmana Zlínského kraje Jiřího Čunka, aby ve svém regionu vyhlásil mimořádný stav. Svou žádost odůvodnil obavou z možného šíření nákazy. Čunek žádosti ministra vyhoví v pondělí.

Lupič žádal dvacet tisíc. Prý na operaci dítěte

/VIDEO/  Po muži podezřelém z loupeže, který přepadl večerku v Koněvově ulici na Žižkově a domáhal se 20 tisíc korun, jež prý nutně potřebuje na operaci dítěte, pátrají od pondělka kriminalisté. Pachatel, který dvě a půl hodiny po půlnoci ohrožoval prodavače nožem s 25 cm dlouhou čepelí, si nakonec odnesl několik tisícovek a krabičku cigaret.

Airbnb čelí dalšímu skandálu. Žena ho zažalovala kvůli sexuálnímu obtěžování

Žena zažalovala společnost Airbnb za to, že se stala terčem sexuálního obtěžování majitelem bytu, jenž byl na platformě označen jako „spolehlivý hostitel.“ Žádá od ní kompenzaci a chce docílit toho, aby lépe prověřovala lidi, kteří byty k pronájmu nabízí.

Kotlebu obvinili z rasismu. Za šek na 1488 eur jako symbol nacistické ideologie

Poslanec slovenského parlamentu a předseda Banskobystrického kraje Marian Kotleba může jít do vězení až na tři roky. Policejní vyšetřovatelé potvrdili, že se dopustil trestného činu projevu sympatií k hnutí směřujícímu k potlačování práv a svobod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení