VYBERTE SI REGION

Ekova Electric dodala do Švédska první dva 18metrové elektrobusy

Ostrava - Ostravská společnost Ekova Electric, jež se zabývá modernizacemi tramvají nebo výrobou elektrobusů, odeslala tento měsíc do švédské oblasti Umea první dva osmnáctimetrové elektrobusy, které vyvinula v letošním roce. Zakázka navázala na pět dvanáctimetrových elektrobusů, které Ekova letos rovněž dodala švédské společnosti Hybricon. Hodnota zakázky je ve stovkách tisíc eur.

23.10.2016
SDÍLEJ:

elektrobusFoto: ČTK

Ekova také získala významné zakázky na modernizace tramvají pro Göteborg a estonský Tallinn. Řekl to předseda představenstva společnosti Ekova Electric Radoslav Hanzelka.

Společnost zaměstnává 250 lidí

Vývoj a výrobu velkokapacitního kloubového osmnáctimetrového elektrobusu, do nějž se vejde 78 pasažérů, dokončila Ekova homogenizací v září. Vůz je poháněn čtyřmi motory o výkonu dohromady více než 600 kilowattů v kolech na dvou nápravách. "To zaručuje výbornou dynamiku tohoto vozidla. Vozidlo je průběžně nabíjeno, což znamená, že po ujetí jednoho kola v městské dopravě, tedy zhruba 20 až 25 kilometrů, je na konečné zastávce připojeno pantografem k nabíjecí stanici, kde se po dobu odstávky, což je většinou deset minut, dobije," popsal Hanzelka. Elektrobus tak může být v provozu celý den, přestože kapacita vlastních baterií je poměrně malá a mírně přesahuje pouze 78 kilowatthodin.

"Další zajímavostí u těchto vozidel je řešení, které požadoval zákazník pro takzvaný nouzový režim. Vozidlo má i dieselagregát, který v normálním provozu není používán a aktivoval by se pouze při poklesu nabití baterek pod deset procent při nějaké mimořádné situaci, například když by to vozidlo někde zůstalo stát ve vánici," řekl Hanzelka.

Elektrobus má řídicí desku, na níž se shromažďují desítky aktuálních údajů

Provozovatel tak může z dispečinku on-line sledovat stav vozidla od rychlosti, okamžité spotřeby a stavu nabití baterií až třeba po tlak v pneumatikách. Elektrobusy pro Švédsko mají ale i specifika, která odrážejí severské provozní podmínky. Vozy mají například dvojskla v oknech nebo izolaci podlahy a střechy dimenzovanou až na minus 40 stupňů Celsia.

Kromě elektrobusů s motory v kolech Ekova vyrábí také vozidla v klasickém provedení 

Výrobu dvanáctimetrových elektrických autobusů zahájila firma v roce 2015 a první vozy expedovala letos, kromě Švédska také do Německa. "Právě spokojenost švédského zákazníka vedla k tomu, že u nás poptal dodávky osmnáctimetrových kloubových elektrobusů," řekl předseda představenstva Ekovy. Zástupci Hybriconu podle něj v nejbližší době mají v Ostravě jednat o další zakázce.

"Nadále našim objemově nejvýznamnějším segmentem je oprava, údržba a modernizace tramvají," řekl Hanzelka. V minulých měsících firma v této oblasti získala dvě významné zakázky, které budou tvořit výrazný podíl na jejich výkonech čtyři roky. Zakázka pro Götteborg, pro nějž bude modernizovat 65 tramvají, má hodnotu více než 500 milionů korun. Druhou zakázkou je modernizace 14 tramvají pro Tallinn, na které bude Ekova pracovat v konsorciu se společností Cegelec.

Autor: Redakce / ČTK

23.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies