Nadstandardní poptávkou po jízdách ekovláčku je překvapen ale také potěšen místostarosta Benešova, Tomáš Podhola. „Než vláček vyjel, měl jsem obavy, jestli se to bude Benešákům líbit, jestli to nebude něco, co vlastně ani nechtěli," zamyslel se místostarosta.
Benešovský Šinkansen nabral zpoždění
Takové však byly jeho myšlenky před výjezdem ekovláčku. V době, kdy už se měl benešovský Šinkansen prohánět ulicemi, tedy zkraje turistické sezony, měl však místostarosta jiné starosti. Tížilo ho vědomí, kdy vůbec ekovláček do Benešova dorazí. Dodání zpozdil nejprve italský výrobce agregátu, pak i tuzemský zhotovitel celé jízdní soupravy. Nakonec ekovláček oficiálně poprvé vyrazil poslední školní den. Už druhý den na něj ale cestující čekali marně. „Plnící jednotka plynu, která stojí v našich technických službách, přisávala vzduch. Motor na takovou směs nedokázal pracovat," připomněl ještě Podhola.
Využívají ho hlavně místní
Ekovláček nyní využívají častěji místní, méně už přespolní či dokonce cizinci. „Jezdím často do Miličína a v tamním obchodě jsem vyslechl rozhovor dvou zákaznic o tom, že jejich rodiny si zajedou do Benešova na ekovláček," potvrdil Podhola.
Na poslední provozní měsíc prvního roku ekovláčku, září, počítá Benešov s předem objednanými jízdami školáků.
V té době by už měly být vagony vybavené ozvučením. Z reproduktorů se cestující dozví zajímavosti o právě projížděných částech Benešova. Letos pojede ekovláček naposledy
v neděli 30. září.