VYBERTE SI REGION

Jantarovou cestu v Krkonoších stihli opravit před prvním sněhem

Tradiční způsob opravy, štětování, má trase zajistit dlouhou životnost i v náročných klimatických podmínkách na hřebenech hor.

25.10.2012
SDÍLEJ:

PO VÍCE JAK TŘECH MĚSÍCÍCH NÁROČNÉ práce je rekonstrukce Jantarové cesty na české straně Krkonoš hotová.Foto: DENÍK/Aleš Vaníček

Oprava Jantarové cesty nedaleko Luční boudy je hotová. Správa národního parku začala s rekonstrukcí v červenci a použit byl tradiční způsob – štětování. Ten se v Krkonoších používá po staletí. Cesta je součástí historické Slezské stezky.

Sníh počkal

„Jsem rád, že se opravu podařilo stihnout. Cesta leží na hřebenech a práci mohlo zkomplikovat brzké podzimní sněžení. Naštěstí se tak nestalo. Navíc cestáři odváděli kvalitní a přesto rychlou práci, a to v klimatických podmínkách, které nejsou vůbec jednoduché," je spokojen ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka. Zvolený způsob je totiž velmi pracný. „Kdysi se běžně používal, pak byl však nahrazen levnějšími, rychlejšími, ale mnohem méně odolnými metodami. Je to způsob s velkým podílem ruční práce. Za den se stihne třeba jen pár metrů," upozorňoval již v polovině července přímo na místě ředitel parku.

Jedná se o zhruba 500 metrů dlouhý úsek, který byl již v zoufalém technickém stavu. Výběrové řízení vyhrála s cenou 1,991 milionu korun kamenická firma Tomáš Drábek z Horního Maršova.

„Na námi opravovaný úsek navázali s pracemi kolegové na polské straně a i jejich úsek by s největší pravděpodobností měl být opraven v nejbližších dnech," dodává tiskový mluvčí parku Radek Drahný.

Až do Karpacze

Oprava Jantarové cesty je součástí projektu Rekonstrukce turistických chodníků ve východních Krkonoších, spolufinancovaného na české straně z prostředků Operačního programu Životní prostředí. Dosud nejvýznamnější akcí projektu byla loňská oprava cesty Obřím dolem.

Jantarová cesta je jedním z úseků Slezské cesty. Je ohraničena Luční boudou a Karpaczí. Její název pochází z roku 1997, kdy byla otevřena jako hraniční přechod pro pěší. Samotná Slezská cesta existuje již od 9. století a byla důležitou krkonošskou spojnicí z Čech do Polska. Odpojovala se od Kladské stezky a pokračovala přes Hostinné, Vrchlabí, Výrovku k Hamplově boudě a do Karpacze.

Autor: Aleš Vaníček

25.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies