VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koloběžec z Pardubic chystá výpravu na "Peklo severu"

Dobrodružnou cestu plánuje pardubický koloběžec Martin Komár. Na dopravním prostředku, kde napůl běží a napůl jede, se chystá pokořit trasu cyklistického závodu Paříž – Roubaix ve Francii, známého jako „Peklo severu".

10.2.2015
SDÍLEJ:

Vzhůru na start. Pardubický koloběžec Martin Komár se chystá zdolat Peklo severu. Na koloběžce chce za jeden den pokořit trastu cyklistického závodu Paříž – Roubaix.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Tomu závodu se říká peklo proto, že z trati měřící 260 kilometrů vede asi 50 po kostkách. Pod pojmem kostky se ale myslí dlažba, která někde pamatuje i Napoleona a rozhodně není položena jako na Pernštýnském náměstí. Jde místy o velké a hrbolaté kameny.

„Začalo to tak, že asi před čtyřmi lety si čeští koloběžci vymysleli, že zdolají trať Tour de France. Před dvěma lety to zvládli a teď si vymysleli další podobný nápad – za jeden den zdolat jarní klasiku Paříž – Roubaix. Ještě nikdo to předtím na koloběžkách nezkusil a já si řekl, že u toho prostě chci být," říká koloběžkový nadšenec Martin Komár z Pardubic.

Češi zaujali svět

Termín, kdy se česká výprava čítající předběžně jedenáct jezdců chystá pokořit tuto zajímavou trať, je počátek dubna, den před startem samotného cyklistického závodu. A nápad už prostřednictvím sociálních sítí strhl pozornost dalších nadšenců. Čeští koloběžci spustili mezinárodní lavinu zájmu.

„K výpravě se teď hlásí Francouzi, Italové, Rakušané. Je to otevřené pro kohokoliv, přidat se může kdokoliv, kdo si troufá. A pokud vše dobře dopadne, vznikne o tomto podniku i krátký film," uvádí Martin Komár.

15 hodin koloběhu

„Přípravu jsme už zahájili. Náš časový odhad je dvanáct až patnáct hodin jízdy v jediném dni. Prvních sto kilometrů trati bude ještě pohoda. Pak začíná první úsek s kostkami. Bude to těžké, ale těšíme se na to. Samotnou jízdu pojímáme jako nízkonákladovou záležitost, nikoliv profesionální sport. Vezeme stan a spacák s tím, že před startem přespíme někde v kempu a po dojetí někde v penzionu," dodává Martin Komár.

Příprava stroje

Další kapitolou, kterou teď musí koloběžci řešit, jsou i stroje. Terén s velkými kostkami totiž má své limity.

„Je otázka, na čem vlastně pojedeme. Tour de France se jede po asfaltkách, se kterými naše silniční koloběžkové speciály nemají problém. Tyhle podmínky by ale nemusely přežít. Úzký silniční plášť není na kostky příliš vhodný. Na koloběžce ani nedosáhneme takové rychlosti jako cyklisté, aby nás to vezlo po vrcholcích kamenů, ale užijeme si každý hrbol. Koloběžky navíc z podstaty nemají ani odpružené vidlice. Budeme tedy muset dělat nějaké kompromisy s šířkou pneumatik, kvůli které přijdeme o rychlost na asfaltu a možná hledat i nějaká konstrukční řešení závěsů kol, šířky vidlic a další drobnosti," vypočítává Martin Komár.

Autor: Jiří Sejkora

10.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies