Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Křížem krážem letním světem. Na pojištěném kole

S každým rokem přibývá lidí, kteří volí aktivní dovolenou spojenou s cykloturistikou. Od roku 1993 sice počet krádeží kol klesá, ale výše škody roste. V roce 2000 byla průměrná pořizovací cena kola devět tisíc korun, zatímco o deset let později již 16,5 tisíce. Milovníci cykloturistiky si kupují kola i několikanásobně dražší. Zloděje však lákají všechny.

3.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

Jak se bránit

Policie České republiky zpravidla doporučuje tři možnosti, kterých můžete využít.

Za prvé, kola vždy řádně zamykejte a přes rám je připoutejte k nějaké pevné části v okolí.

Za druhé, kolo si zabezpečte. Existují i různé elektronické prvky, jako jsou například detektory nebo osobní alarmy. Některá města nabízejí také možnost zapsání kola do registru.

Za třetí, není na škodu mít kolo pojištěné. Využít můžete buď pojištění domácnosti nebo individuální pojištění kol, které má v nabídce například Česká pojišťovna nebo Česká podnikatelská pojišťovna.

„Individuální pojištění kol kryje škody na kolech používaných jako dopravní prostředek nebo pro sportovní účely kdekoli v republice. Pojistnou částku si zájemce volí podle hodnoty jízdního kola,“ říká Olga Kobilková z České pojišťovny.

Pojistka se vztahuje také na krádeže kol z hotelů či jiných ubytovacích zařízení a od šesti do 21 hodin je pojištěno i venku, ovšem s podmínkou, že bylo připevněno zámkem k pevné části stavby, stromu nebo sloupu a odloženo na místě k tomu určeném.

„Pokud má zákazník tu možnost, doporučujeme kolo po uzamčení vyfotografovat pro případné hlášení škody,“ dodává Olga Kobilková z České pojišťovny.

Do ciziny

České cestovní kanceláře nabízejí celou řadu programů aktivní dovolené. Pokud se nabídku rozhodnete využít, nezapomeňte si pečlivě pročíst smluvní podmínky, abyste věděli, za co cestovní kancelář zodpovídá a za co ne.

Někdo by mohl očekávat, že součástí zájezdu bude i ochrana kol proti krádeži. Ani jedna ze tří nejznámějších cestovních kanceláří, které se specializují na aktivní využití volného času, však za majetek cestujících nezodpovídá.

Pokud dáváte přednost individuální dovolené, existuje několik způsobů, jak přepravit kolo na dovolenou.

Ve vlacích Českých drah můžete kolo převážet do vnitrozemí blízkých států, například do Vídně, Villachu, Košic, Budapešti, Berlína, Hamburku, Mnichova nebo Curychu. Zvláštní možnost pak představují příhraniční zvýhodněné jízdenky – k nim si za 90 korun u Německa a za 60 korun u Polska můžete zaplatit i celodenní přepravu kola.

A nebojte se ani letadla, kolo si můžete vzít s sebou i do vzdálenějších destinací. Cena přepravy závisí na letecké společnosti a váze ostatních zavazadel cestujícího. Například ČSA nabízejí tuto službu u charterových letů bez poplatku, jinak se platí. Kolo je nutné demontovat a zabalit.

Při cestách do zahraničí si můžete kolo pojistit v rámci připojištění zavazadel. Základní sazba je pět korun za den s pojistným limitem 20 tisíc korun. Pokud si kola ceníte více, limit pojistného plnění lze zvýšit až na 100 tisíc korun. Úměrně se zvýší samozřejmě i sazba pojistného.

Připojištění pokrývá škody způsobené živly, vodou z vodovodu, vloupáním, odcizením a zničením při dopravní nehodě. Při cestách do zahraničí je největším rizikem krádež. „Jako krádež se posuzují situace, kdy kolo bylo zajištěno a zloděj musel překonat překážku,“ vysvětluje Barbora Vernerová, manažerka České pojišťovny.

Kolik stojí přeprava

Vlakem: u Českých drah zaplatíte při přepravě na Slovensko 30 nebo 60 korun za úschovu kola během cesty. Za kolo jako spoluzavazadlo pak 25 nebo 50 korun. Druhá možnost však platí jen do výstupní stanice přímého vlaku. Mimo Slovensko účtují dráhy za kolo pět eur (asi 130 Kč).

Letadlem: České aerolinie účtují u pravidelných linek jedno až jedno a půl procenta z ceny letenky za každý kilogram nad povolený váhový limit (23 kg, respektive 30 kg přepravovaných zavazadel).

Autem: způsob přepravy kola záleží jen na vás a cena je na případné koupi držáku kol.

JAN ZELENKA

3.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Setkání k zahájení senátní a komunální kampaně hnutí ANO za účasti předsedy hnutí Andreje Babiše a pražských kandidátů do zastupitelstva a Senátu proběhlo 1. září v Praze.
10

Kandidátky ANO: mandát nebude obhajovat třetina poslanců

Manželka prezidenta Ivana Zemanová informovala 16. srpna v Praze o aktuálním stavu podpisů pod petici za opětovnou kandidaturu Miloše Zemana na prezidenta ČR.
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Prezident Zeman může obhajovat svůj post. Má více než 50 tisíc podpisů

Německo: Větší než malé množství otrávených vajec, 28 milionů v Dolním Sasku

Aféra s vejci obsahujícími jedovatou látku fipronil ani zdaleka nekončí. Deník Neue Osnabrücker Zeitung (NOZ) píše, že jen v Dolním Sasku bylo distribuováno 28,1 milionu jedovatých vajíček. Původní zjištění na začátku aféry hovořila o deseti milionech kontaminovaných vajec v celé Spolkové republice.

Okamura je nejvíce oblíbený politický předseda, druhý je Babiš

Největší oblibě se z 16 předsedů politických stran a hnutí těší šéf SPD Tomio Okamura následován Andrejem Babišem, stávající premiér Bohuslav Sobotka skončil až na sedmém místě. Vyplývá to ze srpnového průzkumu společnosti SANEP.

Ryanairu se nelíbí, že Air Berlin dostal úvěr od vlády. Je to komplot, zlobí se

Irská letecká společnost Ryanair se v úterý ohradila proti státní podpoře pro společnost Air Berlin a podala stížnost k německým a evropských úřadům. Nelíbí se jí jednání vlády, jež leteckému dopravci poskytla úvěr a také to, že se do jednání již zapojila Lufthansa. Ta dala najevo, že v případě oddlužení bude mít o převzetí svého konkurenta zájem. Ryanair tento vývoj událostí hodnotí jako „očividné spiknutí.“

Zapomnětlivý úředník s 300 tisíci eur přišel o funkci

Slovensko prožilo nedávno povedený příběh roztržitého exředitele slovenských železnic Štefana Hlinky. Ten zapomněl na čerpací stanici batoh, ve kterém bylo 300 tisíc eur v hotovosti (asi 7,8 milionu korun). Případ se vyvíjí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení