Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krkonošemi po hřebenech? Páteřní cyklotrasa propojuje celé hory

Přejet Krkonoše na jeden zátah není tak složité, jak by se mohlo zdát. I když určitou námahu je třeba vynaložit. Odměnou za to bude ale cesta jedinečnou krajinou národního parku.

14.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv deníku

Krkonošská diagonála měří 75 kilometrů a značená je jako A1. Z ní pak odbočuje nebo na ní navazuje dalších třicet dílčích tras.

Výchozími či cílovými body jsou města Harrachov a Žacléř. Na západě mají cykloturisté možnost napojení na cyklotrasu KČT směr Jizerka, na východě do sítě cyklotras Mikroregionu Žacléřsko a polského příhraničí.

Trasu je dobré absolvovat na horském kole, s trekovým mohou být v některých pasáží problémy. Jak kvůli terénu, tak občas náročnějším sjezdům. Cesta vede přes mnoho turisticky atraktivních míst a není problém ji rozdělit do několika dní. Příležitostí k přespání je v nabídce dostatek.

Nejvyšším bodem celé trasy je Výrovka (1350 metrů), nejnižším Žacléř (620). Celkové převýšení přesahuje 2500 metrů. Téměř doslova se jede přes sedmero vrchů a některá stoupání dají pořádně zabrat. V krátké době ale mají cyklisté možnost navštívit velkou část známých míst jako Rýchory, Pec pod Sněžkou, Špindlerův Mlýn, Horní Mísečky či Dvoračky.

A protože lanové dráhy sloužící lyžařům jezdí i v létě, není vždy nutné se na hřebeny sunout vlastní silou. Při putování po Krkonošské diagonále lze využít lanovky v Harrachově (na Čertovu horu) či na Medvědín.

Celkem je v Krkonošském národním parku k dispozici téměř 440 kilometrů značených tras.

Autor: Aleš Vaníček

14.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
11 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení