VYBERTE SI REGION

Leo Express zveřejnil ceník. Cesta z Prahy do Ostravy vyjde na 290 korun

Jedna železniční trasa a tři dopravci. Přesně to se má už příští týden stát mezi Prahou a Ostravou. Kromě Českých drah a RegioJetu by na ní totiž už 7. listopadu mohly vyjet vlaky další společnosti. Jsou to zlatočerné vagony Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Zatím čekají na schválení Drážního úřadu, ceny jízdenek jsou však už od čtvrtka jasné.

1.11.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

„Nechceme jít do cenové války," řekl majitel Leoš Novotný. Základní jízdenka se od čtvrtečního poledne prodává za 290 korun, cestující Českých drah a RegioJetu za ni platí 
o pět korun více.

„Ti, co mají možnost jet v jiný čas, než je čas špičkový, budou moci jezdit levněji," upozornil Leoš Novotný, že cena jízdenky závisí na času odjezdu vlaku a také předstihu, kdy si cestující jízdenku koupí. Nejlevnější jízdenka by měla stát 137 korun.

Start je zatím nejistý

Jestli zbrusu nové vagony příští týden skutečně opustí nádraží, ale ještě není vůbec jisté.

„Právě probíhá správní řízení ohledně zkušebního provozu souprav s cestujícími. Pak to závisí ještě na postupu 
v řízení, všichni účastníci mají totiž právo se k tomu vyjádřit. Když se ho vzdají, tak se proces urychlí a Leo Express by mohl příští týden vyjet," vysvětlil náměstek ředitele Drážního úřadu Jiří Karkoš. Po technické stránce by vlaky měly být v pořádku.

Na konkurenčním boji vydělají nejvíce cestující, existence třech dopravců na jedné trase však má i svá úskalí. „Podle nového jízdního řádu pojedou ve špičce vlaky hodně rychle za sebou. Ale i dopoledne budou vyjíždět takřka po půl hodině," upozornil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota.

Například mezi čtvrtou a pátou hodinou odpoledne z Prahy do Ostravy jich vyjede rovnou pět. Takže pokud se jeden vlak na trase zpozdí, zpozdí se i všechny za ním.

„Takový počet vlaků znamená velký nápor na kapacitu železnice. Měly by se proto na trati urychlit plány na zařízení kvalitnějšího zabezpečovacího zařízení," reaguje na to dopravní expert Emanuel Šíp.

Vydělají na tom cestující

„Existence více subjektů na jakékoli síti neznamená jen ostrou konkurenci, ale také spolupráci. Struktura vlaků se usadí, jízdné bude pro cestující výhodné, navíc dostanou spoustu doprovodných služeb. Neznamená to žádnou katastrofu, jediný, kdo na tom může vyhrát, je cestující," dodal Emanuel Šíp.

Nejvíce se však obává nového návrhu dopravní politiky ministerstva dopravy, které chce konkurenci osekat.

Podnikatel Leoš Novotný chystá vyslat své vlaky z Prahy i na další tratě, spadeno má na České Budějovice, Brno nebo Cheb. Do nákupu a vybavení plánuje jeho společnost 
v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun. Zatím módní švýcarské vlaky lákají především na pohodlí, všechny sedačky jsou např. polohovatelné.

S jakým vlakem vyrazit na cestu.

Kateřina Ciborová

Autor: Redakce

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2 8

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Barack Obama
6

Obama. Prezident, který Evropě možná nerozuměl

Obří aligátor vyděsil turisty na Floridě, připomínal pravěkého ještěra

Turistům v národním parku poblíž Tampy na Floridě zkřížil v neděli cestu obří aligátor. Zvíře připomínající pravěkého ještěra měřilo odhadem přes čtyři metry a vážilo 360 kilogramů, informovala americká média.

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Odškodnění za ptačí chřipku pokryje sotva třetinu ztrát, stěžuje si chovatel

Jižní Morava - Lidé, kteří přišli o drůbež kvůli ptačí chřipce, mohou požádat o odškodnění. Podle chovatelů je ale nižší než ztráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies