VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express zveřejnil ceník. Cesta z Prahy do Ostravy vyjde na 290 korun

Jedna železniční trasa a tři dopravci. Přesně to se má už příští týden stát mezi Prahou a Ostravou. Kromě Českých drah a RegioJetu by na ní totiž už 7. listopadu mohly vyjet vlaky další společnosti. Jsou to zlatočerné vagony Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Zatím čekají na schválení Drážního úřadu, ceny jízdenek jsou však už od čtvrtka jasné.

1.11.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

„Nechceme jít do cenové války," řekl majitel Leoš Novotný. Základní jízdenka se od čtvrtečního poledne prodává za 290 korun, cestující Českých drah a RegioJetu za ni platí 
o pět korun více.

„Ti, co mají možnost jet v jiný čas, než je čas špičkový, budou moci jezdit levněji," upozornil Leoš Novotný, že cena jízdenky závisí na času odjezdu vlaku a také předstihu, kdy si cestující jízdenku koupí. Nejlevnější jízdenka by měla stát 137 korun.

Start je zatím nejistý

Jestli zbrusu nové vagony příští týden skutečně opustí nádraží, ale ještě není vůbec jisté.

„Právě probíhá správní řízení ohledně zkušebního provozu souprav s cestujícími. Pak to závisí ještě na postupu 
v řízení, všichni účastníci mají totiž právo se k tomu vyjádřit. Když se ho vzdají, tak se proces urychlí a Leo Express by mohl příští týden vyjet," vysvětlil náměstek ředitele Drážního úřadu Jiří Karkoš. Po technické stránce by vlaky měly být v pořádku.

Na konkurenčním boji vydělají nejvíce cestující, existence třech dopravců na jedné trase však má i svá úskalí. „Podle nového jízdního řádu pojedou ve špičce vlaky hodně rychle za sebou. Ale i dopoledne budou vyjíždět takřka po půl hodině," upozornil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota.

Například mezi čtvrtou a pátou hodinou odpoledne z Prahy do Ostravy jich vyjede rovnou pět. Takže pokud se jeden vlak na trase zpozdí, zpozdí se i všechny za ním.

„Takový počet vlaků znamená velký nápor na kapacitu železnice. Měly by se proto na trati urychlit plány na zařízení kvalitnějšího zabezpečovacího zařízení," reaguje na to dopravní expert Emanuel Šíp.

Vydělají na tom cestující

„Existence více subjektů na jakékoli síti neznamená jen ostrou konkurenci, ale také spolupráci. Struktura vlaků se usadí, jízdné bude pro cestující výhodné, navíc dostanou spoustu doprovodných služeb. Neznamená to žádnou katastrofu, jediný, kdo na tom může vyhrát, je cestující," dodal Emanuel Šíp.

Nejvíce se však obává nového návrhu dopravní politiky ministerstva dopravy, které chce konkurenci osekat.

Podnikatel Leoš Novotný chystá vyslat své vlaky z Prahy i na další tratě, spadeno má na České Budějovice, Brno nebo Cheb. Do nákupu a vybavení plánuje jeho společnost 
v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun. Zatím módní švýcarské vlaky lákají především na pohodlí, všechny sedačky jsou např. polohovatelné.

S jakým vlakem vyrazit na cestu.

Kateřina Ciborová

Autor: Redakce

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
4 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies