VYBERTE SI REGION

Lokálka u Hanušovic ožije parními vlaky

Na trať z Dolní Lipky do Hanušovic se v létě vrátí parní vlaky. Na trať pod Králickým Sněžníkem budou historické soupravy zajíždět z Letohradu každou sobotu počínaje 13. červnem.

31.5.2015
SDÍLEJ:

Z Letohradu do Hanušovic bude v létě s parními vlaky zajíždět lokomotiva Velký Býček.Foto: archiv

Pravidelný sobotní provoz historických vlaků inicioval hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Na jejich zavedení se hejtmanství dohodlo s Českými drahami.

„Cílem této akce je především další zatraktivnění turistické oblasti, v níž se nachází nejen Králický Sněžník, ale také tvrz Bouda, Vojenské muzeum Králíky, Dolní Morava nebo pěchotní srub K-S 14," řekl hejtman Netolický.

Inspiraci podle svých slov hledal v Česku i v zahraničí. „Například ve Skotsku jezdí parní lokomotivy pravidelně a zájem mezi cestujícími je obrovský," uvedl Martin Netolický.

Historické vlaky budou vyjíždět z Letohradu o čtvrt na deset ráno. Do Hanušovic dorazí v 11.40 hodin. Na zpáteční cestu se vydají ve 12.20 hodin. V Hanušovicích na mimořádné vlaky navazují spoje ve všech směrech.

Jistou nevýhodou pro obyvatele Šumperska a Jesenicka je, že se historickou soupravou svezou jen jednu cestu. Pro ranní cestu na Ústeckoorlicko či odpolední zpáteční putování z Čech budou muset využít pravidelných železničních spojů.

Soupravy tažené „párou" pojedou na trati co čtrnáct dní. Každou druhou sobotu je budou střídat historické motorové vozy řady M 286 přezdívané též Krokodýl. V čele parního vlaku v den zahájení provozu a o akci Cihelna 2015 pojede lokomotiva zvaná Bulík. Zbývající parní vlaky potáhne lokomotiva Velký Býček z depa v České Třebové. Poslední výletní spoj na trať vyrazí 19. září.

Jízdné bude stejné jako v jiných vlacích Českých drah. Cestující navíc zaplatí jen patnáctikorunový příspěvek sloužící na obnovu a údržbu historických lokomotiv.

Zavedení výletních vlaků si cení klub Moravská pohraniční, který se zasazuje o obnovení celotýdenního provozu na lokálce z Hanušovic do Dolní Lipky.

„Jsme velmi rádi, že tato iniciativa ze strany Pardubického kraje přišla. Podpoří cestovní ruch a zatraktivní tuto krásnou podhorskou trať," řekl jeden ze zakladatelů klubu Tomáš John.

Lokálka z Hanušovic do Dolní Lipky vznikla v letech 1872 až 1873 jako součást Moravské pohraniční dráhy. V prosinci 2011 zde přestaly jezdit osobní vlaky, nahradily je autobusy. Od února 2013 byl na trati obnoven víkendový provoz. Aktuálně zde jezdí v pátek jeden a v sobotu, v neděli a svátky čtyři páry osobních vlaků.

Autor: Petr Krňávek

31.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies