VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lokálka u Hanušovic ožije parními vlaky

Na trať z Dolní Lipky do Hanušovic se v létě vrátí parní vlaky. Na trať pod Králickým Sněžníkem budou historické soupravy zajíždět z Letohradu každou sobotu počínaje 13. červnem.

31.5.2015
SDÍLEJ:

Z Letohradu do Hanušovic bude v létě s parními vlaky zajíždět lokomotiva Velký Býček.Foto: archiv

Pravidelný sobotní provoz historických vlaků inicioval hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Na jejich zavedení se hejtmanství dohodlo s Českými drahami.

„Cílem této akce je především další zatraktivnění turistické oblasti, v níž se nachází nejen Králický Sněžník, ale také tvrz Bouda, Vojenské muzeum Králíky, Dolní Morava nebo pěchotní srub K-S 14," řekl hejtman Netolický.

Inspiraci podle svých slov hledal v Česku i v zahraničí. „Například ve Skotsku jezdí parní lokomotivy pravidelně a zájem mezi cestujícími je obrovský," uvedl Martin Netolický.

Historické vlaky budou vyjíždět z Letohradu o čtvrt na deset ráno. Do Hanušovic dorazí v 11.40 hodin. Na zpáteční cestu se vydají ve 12.20 hodin. V Hanušovicích na mimořádné vlaky navazují spoje ve všech směrech.

Jistou nevýhodou pro obyvatele Šumperska a Jesenicka je, že se historickou soupravou svezou jen jednu cestu. Pro ranní cestu na Ústeckoorlicko či odpolední zpáteční putování z Čech budou muset využít pravidelných železničních spojů.

Soupravy tažené „párou" pojedou na trati co čtrnáct dní. Každou druhou sobotu je budou střídat historické motorové vozy řady M 286 přezdívané též Krokodýl. V čele parního vlaku v den zahájení provozu a o akci Cihelna 2015 pojede lokomotiva zvaná Bulík. Zbývající parní vlaky potáhne lokomotiva Velký Býček z depa v České Třebové. Poslední výletní spoj na trať vyrazí 19. září.

Jízdné bude stejné jako v jiných vlacích Českých drah. Cestující navíc zaplatí jen patnáctikorunový příspěvek sloužící na obnovu a údržbu historických lokomotiv.

Zavedení výletních vlaků si cení klub Moravská pohraniční, který se zasazuje o obnovení celotýdenního provozu na lokálce z Hanušovic do Dolní Lipky.

„Jsme velmi rádi, že tato iniciativa ze strany Pardubického kraje přišla. Podpoří cestovní ruch a zatraktivní tuto krásnou podhorskou trať," řekl jeden ze zakladatelů klubu Tomáš John.

Lokálka z Hanušovic do Dolní Lipky vznikla v letech 1872 až 1873 jako součást Moravské pohraniční dráhy. V prosinci 2011 zde přestaly jezdit osobní vlaky, nahradily je autobusy. Od února 2013 byl na trati obnoven víkendový provoz. Aktuálně zde jezdí v pátek jeden a v sobotu, v neděli a svátky čtyři páry osobních vlaků.

Autor: Petr Krňávek

31.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies