VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Luxus táhne. Nejvíce za něj v Česku utratí turisté z Ruska

Tuzemským obchodům s luxusním zbožím letos rychle rostou tržby, vděčí za to hlavně zahraničním turistům. Oproti minulému roku se jim obrat zvýšil o 35 procent. Řekla to Adéla Kupková ze společnosti Global Blue, která zprostředkovává vracení DPH turistům.

10.8.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Nejvíc peněz za luxus v ČR utratí Rusové, výrazně se oproti minulému roku zvýšily útraty Číňanů. Nejvyšší částku, 31.500 Kč, u nás utratí turisté z Hongkongu, nejméně jednorázově vydají Japonci. Rusové kupují nejvíc módu, hodinky a české sklo, Tchajwanci pak oblečení a kožené zboží, Číňané se zase větší měrou podílejí na tržbách za hodinky a šperky.

První desítku žebříčku nejvíce utrácejících turistů uzavírají Malajci a Indonésané. Údaje Global Blue zahrnují jen nákupy turistů ze zemí mimo EU.

Rostoucí tržby potvrzují také zástupci luxusních obchodů z pražské Pařížské ulice. Dvouciferný nárůst tržeb v prvním pololetí registrují prodejny Carollinum. "Nejvíc roste zájem o zboží značek Patek Philippe, Rolex a Lange & Söhne. Obecně se více prodává exkluzivnější zboží a značky s historicky ověřenou trvalou hodnotou," řekla mediální zástupkyně firmy Ruth Vojtěchovská. Z turistů v jejich obchodech nejvíc nakupují luxusní zboží Číňané.

Nárůst obratu o 20 až 40 procent u jednotlivých značek potvrzuje také Lucie Pátíková ze společnosti Prospekta Moda CZ, která provozuje v ČR čtrnáct obchodů s luxusním zbožím značek jako Giorgio Armani nebo Valentino.

Za luxus utrácejí i Češi

"Zákazníci z Číny a Tchaj-wanu nakupují především doplňky - kabelky, peněženky, šátky, pásky. Ruští klienti u nás rádi nakupují oblečení, obuv nebo kabelky. Čeští klienti, především muži, si velmi oblíbili značku Ermenegildo Zegna a díky velké nabídce kvalitních materiálů čím dále tím více využívají její servis "šití na míru," dodala Pátíková. Češi podle ní ve srovnání s loňským rokem utrácejí zhruba ve stejné míře.

V pražské Pařížské ulici, která je centrem tuzemského prodeje luxusního zboží, otevřela v poslední době své prodejny řada nových světoznámých značek, například obchody Fendi, Dolce & Gabbana, Tiffany, Rolex nebo La Perla.

"Navzdory panující hospodářské situaci tamější obchody s luxusním oblečením, doplňky, šperky či hodinkami renovují a rozšiřují své dosavadní prostory. O své místo se (v Pařížské ulici) hlásí nové značky, které chtějí na pražský, respektive středoevropský trh s luxusním zbožím vstoupit," uvedla realitní poradenská společnost Jones Lang LaSalle.

Podle odhadů konzultační společnosti Boston Consulting Group (BCG) by tržby z prodeje luxusního zboží ve světě měly do roku 2014 růst o sedm procent ročně. Poptávku po luxusním zboží má podpořit hlavně Čína.

Autor: ČTK

10.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Děčínská zoo.
5

Mladík šel na noční procházku zoo. Měl sexuálně obtěžovat zvířata

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

Le Penová v průzkumech trhá rekordy. Volilo by ji více než 40 procent lidí

Kandidátka francouzské krajní pravice na hlavu státu Marine Le Penová dosahuje v průzkumech nových maxim. Přestože se nadále předpokládá, že ve druhém kole prezidentské volby prohraje, její soupeři citelně ztrácejí náskok. Nyní je připraveno ji ve druhém kole volit 42 až 44 procent voličů, píše na svém webu deník Les Echos.

Migranti pronikli na španělské území. Překonali šestimetrový plot

Na 360 migrantů dnes časně ráno proniklo z Maroka přes vysoký hraniční plot do španělské severoafrické enklávy Ceuta. Jde o druhý masový případ za posledních několik dnů. V pátek se takto dostalo na španělské území kolem 500 lidí.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies