VYBERTE SI REGION

Luxus táhne. Nejvíce za něj v Česku utratí turisté z Ruska

Tuzemským obchodům s luxusním zbožím letos rychle rostou tržby, vděčí za to hlavně zahraničním turistům. Oproti minulému roku se jim obrat zvýšil o 35 procent. Řekla to Adéla Kupková ze společnosti Global Blue, která zprostředkovává vracení DPH turistům.

10.8.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Nejvíc peněz za luxus v ČR utratí Rusové, výrazně se oproti minulému roku zvýšily útraty Číňanů. Nejvyšší částku, 31.500 Kč, u nás utratí turisté z Hongkongu, nejméně jednorázově vydají Japonci. Rusové kupují nejvíc módu, hodinky a české sklo, Tchajwanci pak oblečení a kožené zboží, Číňané se zase větší měrou podílejí na tržbách za hodinky a šperky.

První desítku žebříčku nejvíce utrácejících turistů uzavírají Malajci a Indonésané. Údaje Global Blue zahrnují jen nákupy turistů ze zemí mimo EU.

Rostoucí tržby potvrzují také zástupci luxusních obchodů z pražské Pařížské ulice. Dvouciferný nárůst tržeb v prvním pololetí registrují prodejny Carollinum. "Nejvíc roste zájem o zboží značek Patek Philippe, Rolex a Lange & Söhne. Obecně se více prodává exkluzivnější zboží a značky s historicky ověřenou trvalou hodnotou," řekla mediální zástupkyně firmy Ruth Vojtěchovská. Z turistů v jejich obchodech nejvíc nakupují luxusní zboží Číňané.

Nárůst obratu o 20 až 40 procent u jednotlivých značek potvrzuje také Lucie Pátíková ze společnosti Prospekta Moda CZ, která provozuje v ČR čtrnáct obchodů s luxusním zbožím značek jako Giorgio Armani nebo Valentino.

Za luxus utrácejí i Češi

"Zákazníci z Číny a Tchaj-wanu nakupují především doplňky - kabelky, peněženky, šátky, pásky. Ruští klienti u nás rádi nakupují oblečení, obuv nebo kabelky. Čeští klienti, především muži, si velmi oblíbili značku Ermenegildo Zegna a díky velké nabídce kvalitních materiálů čím dále tím více využívají její servis "šití na míru," dodala Pátíková. Češi podle ní ve srovnání s loňským rokem utrácejí zhruba ve stejné míře.

V pražské Pařížské ulici, která je centrem tuzemského prodeje luxusního zboží, otevřela v poslední době své prodejny řada nových světoznámých značek, například obchody Fendi, Dolce & Gabbana, Tiffany, Rolex nebo La Perla.

"Navzdory panující hospodářské situaci tamější obchody s luxusním oblečením, doplňky, šperky či hodinkami renovují a rozšiřují své dosavadní prostory. O své místo se (v Pařížské ulici) hlásí nové značky, které chtějí na pražský, respektive středoevropský trh s luxusním zbožím vstoupit," uvedla realitní poradenská společnost Jones Lang LaSalle.

Podle odhadů konzultační společnosti Boston Consulting Group (BCG) by tržby z prodeje luxusního zboží ve světě měly do roku 2014 růst o sedm procent ročně. Poptávku po luxusním zboží má podpořit hlavně Čína.

Autor: ČTK

10.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Co bylo cílem razie armády a policie na skládce u Lovosic? Šlo o bifenyly

Lovosice – Na začátku listopadu jsme čtenáře Deníku informovali o zátahu, který probíhal na skládce patřící firmě Ladeo u Lukavce. Na místě zasahovali policisté, pyrotechnici, vojenské síly, ale také Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP), která skládku prověřovala několik dní. Kriminalisté si od Městského úřadu dokonce k prověření vyžádali dokumentaci o skladování odpadu. Nyní má celá situace rozuzlení.

Muž našel v autě zaseknutý krumpáč. Je to pomsta, myslí si

Klatovy – Pořádný šok čekal na muže z Klatov. Když přišel ke svému autu, zjistil, že v něm má zaseknutý krumpáč.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies