Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malý vlek na okraji Alšovic na Liberecku prožívá úžasnou renesanci

Nadšení dobrovolníků z Alšovic a okolí vydrží i pro letošní sezónu. Jeden z nejmenších vleků na Jablonecku mimo hlavní destinace čeká jen na sníh. Do dáli září novotou a barvami. Nechybělo mnoho a kvůli složitým majetkovým poměrům mohla být zimní sezona 2012/2013 poslední, kdy ožil vlek na okraji Alšovic. Provoz vleku stagnoval, chyběla chuť a nadšení. To v sobě objevila skupinka místních nadšenců.

31.12.2013
SDÍLEJ:

Vlek Dráček po úpraváchFoto: archiv

A určitě jim entuziasmus vydržel i přes sezónu letní. Vlek Dráček v Alšovicích neusnul letním spánkem, jak bývá pro podobná zimní zařízení typické, ale během léta se proměnil v duhový vlek. Proč právě duhový? „Protože každý sloup vleku byl natřen jinou barvou a domnívám se, že takovéto barevné pojetí je na českých horách jistou raritou, a přinejmenším já jsem při lyžařských výpravách žádný takový vlek nepotkal," vysvětlil za nové provozovatele Radim Brožek.

Za nápadem stojí další dobrovolník, vlekař Jan Jelínek. „Dráček se proměnil v duhový vlek nejen díky originální myšlence, ale také díky sponzorskému daru pana Oldřicha Kočího ze Bzí, který na své náklady zakoupil potřebné barvy, a především díky brigádnické pomoci Honzy Halamy, Petra Heřmánka, Martina Hübnera, Radka Hujera alias Sama, Patrika Dobeše a několika generací rodiny Jelínkových (dědeček, otec a syn). Tak snad se budou modré, červené, žluté a zelené sloupy dětem líbit," doplnil Brožek.

Další velkou akcí je instalace signalizačního zařízení. Bylo nutné natáhnout mezi sloupy stovky metrů kabelu. Tím se provoz stane výrazně bezpečnější. Elektromateriál na signalizaci byl plně hrazen z prostředků TJ Sokol Alšovice. „Za realizaci akce patří dík především Zdeňku Mastníkovi a Honzovi Halamovi, kteří technické zařízení zajistili a na vlek nainstalovali."

Vybudování parkovacích stání bylo nezbytné

Aby Dráček přilákal více spokojených návštěvníků, bylo nutné se zamyslet nad parkováním. „V loňském roce se nám poměrně často stávalo, že přijela celá rodina, ale protože neměli kde zaparkovat, rozhodli se odjet. Vybudování alespoň několika parkovacích stání přímo u vleku bylo naprosto nutné. „Zde musím za velmi vstřícný a konstruktivní přístup poděkovat obci, starostce a místostarostovi, kteří se o vybudování nového parkoviště postarali, a také manželům Halamovým, kteří stavbu na obcí pronajatém pozemku umožnili," vypočítal Brožek.

Vlek Dráček se od začátku profiluje jako dětský lyžařský vlek, proto se snažili udělat maximum pro nejmenší lyžaře. Pro zatraktivnění dětského lyžování zakoupili lyžařské výukové pomůcky (slalomové tyče se zvířátky a průjezdové branky). „Výrobce nám coby neziskové organizaci poskytl slevu. Celý nákup výukových pomůcek byl hrazen ze sponzorského daru alšovického Kominictví Kryštof. Pan Martin Nemčik věnoval na nákup pomůcek čtyři tisíce korun, za což mu patří velké dík."

Řada rodičů neumí či nemá dostatek trpělivosti naučit ratolesti základům lyžování, proto bude na vleku fungovat lyžařská škola pod vedením certifikovaného instruktora.

Autor: Jan Sedlák

31.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení