VYBERTE SI REGION

Na babettách dojeli k Černému moři a zpět

Tomáš Gregor, Tomáš Prudký, Martin Nykodým, Jakub Dlouhý a Libor Vávra z Rovečného na Bystřicku uskutečnili na první pohled nereálný nápad. O prázdninách mezi studiem na vysoké škole v Brně se rozhodli vydat na dlouhou cestu k Černému moři na legendárních československých strojích Babetta 210. Jejich sen se stal skutečností a oni cestu opravdu zdárně zdolali a z dlouhé a dobrodružné výpravy se v pořádku vrátili domů.

23.8.2014
SDÍLEJ:

Parta odvážných mladých mužů z Rovečného na Vysočině podnikla cestu k Černému moři na Babettách 210. Jejich putování trvalo sedmnáct dní, ujeli tři tisíce šest set kilometrů a projeli osm zemí Evropy. Foto: Libor Vávra

Parta odvážlivců vyrazila z Rovečného na cestu dlouhou tři tisíce šest set kilometrů 25. července a v sedle strojů strávili sedmnáct dní. Projeli jak Českou republiku, tak i Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Chorvatsko, Srbsko a Bulharsko.

„Neměli jsme žádné doprovodné vozidlo, takže jsme si mohli vzít s sebou jen věci, které jsme uvezli ve třech košících přímo na každém stroji. Vezli jsme tak jen nějaké náhradní díly, oblečení a jídlo," řekl Libor Vávra, účastník neobvyklé jízdy.

Počasí nebylo vždy k jezdcům přívětivé, a tak je v Maďarsku mírně potrápil déšť, přes který museli pokračovat dál v cestě. Ani přímořské oblasti nebyly ideální. Sice svítilo slunce, ale teplota byla tak vysoká, že se stroje chlazené vzduchem přehřívaly. Cesta se tak s dlouhými a častými přestávkami pro zchlazení strojů značně prodlužovala. V noci mladíci hledali nocleh v místech blízko čerpacích stanic nebo jen někde pod plechovou střechou, pro případ, že by začalo pršet. „Byly i situace, kdy nás zastavovala policie, ale vždy vše dobře dopadlo. Tyto stroje nemají totiž ani registrační značku, stačí u nich mít osvědčení o způsobilosti k provozu, které jsme samozřejmě měli všichni v pořádku," řekl Vávra.

Upadlé výfuky

I když jsou babety již starší stroje a rozhodně nejsou přizpůsobeny na takové dlouhé cesty, zvládly, i když s menšími problémy, všechny překážky. Dokonce překonaly Transylvánii v Rumunsku, kde jsou opravdu velké kopce. Musely se sice často chladit, měnit spojky a opravovat upadlé výfuky, ale nenastala žádná horší závada. Partě mládenců tak zřejmě na dlouhé cestě k Černému moři přálo štěstí a jistě také náhoda. Dorazili zpět v pořádku oni i jejich stroje a navíc mají spoustu nových zážitků. Výjimečnost a zajímavý nápad jim už nikdo nesmaže.

Autor: Redakce

23.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies