VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na dovolenou do exotiky vyráží stále více rodin s dětmi

Na dovolenou do exotických destinací vyráží stále více rodin s dětmi, zatímco dříve jezdily spíše svobodné páry. Češi také u vzdálených destinací preferují stále více zážitkovou turistiku před pobytovým zájezdem. Vyplývá to z ankety mezi cestovními kancelářemi.

29.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

„Co je asi největší trend, který jsme nezaznamenali nikdy předtím v takovém měřítku, je to, že na poznávací zájezdy začaly jezdit rodiny. Rodiče čtyřicátníci chtějí ukázat svět svým dětem. Dříve jezdili jednotlivci nebo páry," uvedl Jan Papež z CK Marco Polo.

Cestovní kanceláře se tak chtějí u exotických zájezdů zaměřit na rodiny. „Po exotických Silvestrech a gurmánských zájezdech bychom rádi jako první v Česku uvedli na trh rodinnou exotiku, což budou poznávací zájezdy přizpůsobené programem i tempem rodinám s dětmi kolem šesti až 12 let. V západní Evropě je to jeden z trendů moderní turistiky," uvedl ředitel China Tours Miloš Podpěra.

Podle údajů CK Marco Polo nejvíc stoupla poptávka po poznávacích zájezdech do Afriky, zejména do JAR, Tanzanie a Keni. Mistrovství světa ve fotbale také zvýšilo zájem o zájezdy do Jižní Ameriky. Zvýšila se i poptávka po thajských ostrovech, po Zanzibaru a po ostrově Mauritius.

Roste zájem o země střední Ameriky

CK Eso travel registruje největší nárůst poptávky po destinacích, jako jsou Maledivy, Mauritius či Seychely. „Z dříve opomíjených poznávacích destinací roste zájem o země střední Ameriky, jako je Panama či Kostarika, na Blízkém východě se jedná o Írán nebo kavkazské republiky Arménie a Gruzie a místní gurmánské zážitky," uvedl ředitel marketingu CK Eso travel Hynek Špinar. Nejzajímavější novinkou v nabídce je zájezd ledoborcem na severní pól.

CK Eso travel po měsíci již prodala polovinu z 64 míst na Cestu kolem světa na rok 2015. Cena zájezdu ve dvoulůžkovém pokoji stojí 779.000 korun. Zájemci během 25 dní navštíví deset destinací speciálně upraveným Boeingem 737–800.

Cestovní kanceláře i letos registrují zájem o zájezdy do netradičních destinací, jako je KLDR. „O nejbližší termín, který se naplánován na začátek září, je slušný zájem a zbývá nám posledních několik volných míst. Zajímavé je, že tento zájezd není obvyklé pořádat ve většině evropských zemí, a máme tudíž i zájemce ze zahraničí, což u poznávacích zájezdů z ČR není obvyklé," dodal Špinar.

Autor: ČTK

29.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies