VYBERTE SI REGION

Na pláži je příliš horký písek, stěžují si cestovkám klienti

Užívat si dovolenou není někdy jen tak. Někomu stačí málo, aby mu náladu zkazily pocity, které jiní považují za opravdové kuriozity. Nespokojený klient přesto neváhá, aby si po návratu pospíšil s reklamací.

20.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

„Byli jsme na dovolené na začátku sezony. V letovisku byl prazvláštní klid, restaurace, bary i atrakce sice otevřené, ale v nich málo lidí. Stejně tak na pláži. Prostě to nemělo tu správnou atmosféru rušné dovolené." Tuto stížnost už letos řešili v CK Alexandria, jak informoval její marketingový ředitel Petr Šatný.

Že podobné stížnosti nejsou nic výjimečného, to potvrzuje i Michal Přibyl z cestovní agentury Levné zájezdy.cz. Obdržel například stížnost že „jídlo v hotelu bylo moc řecké, což nám nechutnalo. Od poloviny zájezdu jsme tedy přestali využívat polopenzi a chodili do místního fast foodu. V příloze posíláme účtenky a žádáme jejich proplacení."

Michal Přibyl připouští, že občas nevěří vlastním očím. „Třeba když si turisté stěžovali, že na recepci tureckého hotelu se mluvilo jen turecky nebo anglicky, takže museli žádat o tlumočení delegátku. Ve stížnosti přímo stálo: ‚To nemůžete zajistit alespoň jednoho Turka, který by uměl česky?"

Reklamace jako sport

Vedle podobných stížností, které plynou především z nereálných očekávání, se ale objevují čím dál častěji reklamace zcela nového druhu.

„Skoro by se dalo říci, že se rozmáhá jakási reklamační turistika," konstatuje Petr Šatný. Podle něj si někteří turisté dovolenou ani nemohou užít, protože se od prvního dne zajímají místo o moře a památky o kapající kohoutky v hotelu.

Jeho zkušenosti potvrzují i jiné cestovky. Například CK Premium na Černém Mostě. „Pokud vím, mnohé cestovky už mají seznam lidí, kteří mají reklamace snad už jako sport. Na rekreaci si budou stěžovat na cokoliv a dožadovat se vrácení peněz v plné výši. Prostě si chtějí si zadarmo," sdělil svůj postřeh Jiří Trčka, spolumajitel cestovky.

Kuchař z první světové války?

Jen velmi těžko se třeba vyřizuje reklamace, která s notnou dávkou tolerance unese pokus o literární sdělení. „Loď, na které jsme trávili necelý týden, pocházela z dob útoku na Pearl Harbour a kuchař v té době neměl chuťové vjemy, o které přišel v první světové válce." Tuto klientskou nevoli mezi mnoha jinými řešila CK Exim Tours. Jistý prim zmíněné cestovky však drží reklamace typu „U večeře je vyžadováno formální oblečení. S tím souhlasíme, ovšem zde bez zájmu personálu pobíhali kojenci pouze v jednorázových plenách!"

Klienta však do problémů nažene jeho vlastní nedomyšlená strategie, jak si léto v cizích zemích patřičně užít. „Jel jsem na dovolenou s milenkou. Originál cestovní smlouvy jste mi poslali domů! Otevřela to manželka. Teď se se mnou rozvádí. Můžete za to vy!" Tato reklamace snoubená s manželským rozvratem přistála na stole Agentury Zájezdy cz.

Chtěli bychom manželskou postel

Podle Kateřiny Komedové z marketingového oddělení není u nich ani o jiné kuriozity nouze. Třeba na poznávací zájezd do Paříže.

„Paní uvedla, že už s námi na dovolenou nikdy nepojede, jelikož měla dostat párek zdarma v ceně zájezdu. Paříž byla podle jejích slov krásná, celý poznávací zájezd se jí líbil, ale skutečnost, že nedostala párek, jí prý totálně zkazila celý zájezd. Nám se nepodařilo dopátrat, jak se paní o kuriózním příslibu párku dozvěděla. Marketingovou akci - párek v ceně - jsme neorganizovali a ani v podmínkách zájezdu nic takového uvedeno nebylo. Bohužel jsme o klientku kvůli postrádanému pomyslnému párku přišli," upřesnila Komedová s tím, že ani poměrně vysoká cena zájezdu neznamená, že ji klient nosí v paměti.

„Ozval se nám klient, který úplně zapomněl na to, že měl odjet na dovolenou v hodnotě 70 tisíc korun. Stěžoval si, že jsme mu den před odjezdem nepřipomněli, že zítra jede. Z naší strany byla veškerá smluvní dokumentace v pořádku," doplnila. Úsměvným nádavkem zmíněné cestovky snad už jen tato objednávka: „Chtěla bych jet na dovolenou s přítelem. Já mám 16 let. On 20 let. Takže sebe jsem uvedla jako dítě, ale chtěli bychom manželskou postel. Děkuji."

Boty jako velký problém

Ne vždy se cestovky potýkají pouze s kverulanty. Někdy se naopak dostávají do role poradního sboru, kdy klient s nimi řeší svou dovolenkovou garderobu.

„Jistá paní se mnou před odjezdem na zájezd horečně konzultovala problém, zda si může vzít sebou hnědé polobotky. Řekla jsem jí, že samozřejmě ano a že to bude ta správná volba. Paní mně pak za dobrou radu zasypala hromadou díků," ohlédla se v čase Irena Hendrychová, majitelka CK Palomino v Libuši.

Podle oslovených cestovek je prý už teď jasné, že klienti povzbuzení novinkami v zákoně a širšími možnostmi získat odškodné za nedostatky zájezdu přijdou i letos s podobně kuriózními reklamacemi.

Autor: Petr Štrompf

20.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký astronaut českého původu Eugene Cernan v roce 2008 navštívil Českou republiku. V pozadí Cernanova vnučka Ashley.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies