„Kampaní jsme chtěli zareagovat na situaci, kdy nám statistiky ukazují snížení dynamiky růstu počtu příjezdů turistů za druhý kvartál," uvedl ředitel odboru strategie a marketingu agentury CzechTurism Marek Mráz. Agentura podle něj na podzim předpokládá zvýšenou poptávku po výletech do evropských metropolí na prodloužené víkendy. Kampaní by tak ráda prodloužila letní turistickou sezonu, jejíž hlavní část se právě chýlí ke konci.

CzechTourism v tomto případě cílí zejména na zahraniční bonitní klientelu, kterou chce kampaní s názvem Česko – místo pro váš příběh motivovat, aby si v tuzemsku prožili podobná dobrodružství, jaká zde zažívaly různé historické osobnosti. Kampaň pro jednotlivé trhy počítá s použitím jiných osobností. Pro italský trh hodlá využít například Francesca Petrarku, Petra Velikého použije jako lákadlo pro potenciální návštěvníky z Ruska a tuzemské návštěvníky bude agentura lákat pomocí připomínky lázeňských pobytů Adiny Mandlové.

Cílem kampaně je podle Mrázka dosažení hodnoty 1,15 milionu kliknutí na stránkách internetových prezentací, inzerci v tištěných médiích by podle něj mělo vidět přes deset milionů čtenářů. Vizuály a bannery by se podle CzechTourismu měly objevit například ve francouzském deníku Le Monde, německé verzi časopisu National Geographic, recenzním portále Trip Advisor, či formou internetové reklamy na vyhledávači Google.