Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejen zábava. Festival Prague Pride prý metropoli i slušně vydělá

Festival sexuálních menšin Prague Pride, který se letos v Praze uskuteční už potřetí, metropoli nejen pobaví, ale podle pořadatelů i vydělá. Zahraniční účastníci přehlídky loni v Praze utratili minimálně 11,5 milionu korun. Pořadatelé navíc očekávají, že by letos mohlo dorazit ještě víc návštěvníků z ciziny než v předchozích dvou letech.

28.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Prvního ročníku Prague Pride v roce 2011 se zúčastnilo 25.000 lidí. Loni si jich akci nenechalo ujít 40.000.

Do prvního průvodu hrdosti se předloni v srpnu zapojilo 8000 lidí, loni jich Prahou prošlo 15.000.

„Zahraniční návštěvníci tvořili 28 procent účastníků festivalu. Vloni představoval meziroční nárůst počtu cizinců čtyři procenta a další nárůst očekáváme i letos," cituje ČTK mluvčí festivalu Bohdanu Rambouskovou. Podle ní částka 11,5 milionu představuje jen „konzervativní" odhad.

„Z ohlasů od zahraničních návštěvníků festivalu, partnerských zahraničních organizací i spolupracujících hotelů víme, že Praha díky Prague Pride potvrdila pověst skutečně otevřeného a bezpečného města a zvyšuje se její atraktivita pro LGBT (lesby, gaye, bisexuály a transsexuály) turisty… Ekonomický přínos mezinárodní LGBT komunity přijíždějící do české metropole je výrazný," dodala Rambousková.

Letošní ročník festivalu se v Praze koná od 12. do 18. srpna. Tradičně nejsledovanější část programu průvod centrem Prahy projde v sobotu 17. srpna.

Autor: Ondřej Leinert, ČTK

28.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.
1 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Srážka auta s vlakem u Žerůtek skončila tragicky.
8

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Zubní pohotovost? Na Vyškovsku stále v ohrožení. Lidé jezdí pro pomoc až do Brna

Nebudeme na pohotovosti sloužit, protože se nám to finančně nevyplatí, vyhrožovali na jaře zubaři ve Vyškově. Uskutečnila se dokonce schůzka mezi předsedou okresní stomatologické komory Jiřím Wolfem a vedením nemocnice.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Černí, hnědí, bílí, strakatí. Takové zbarvení vídáme u psů běžně. Na předměstí indického města Bombaj se ovšem objevili modří psi. Důvod? Za změnu jejich srsti totiž může po šetření případu jedna z továren, která vypouštěla do řeky Kasadi průmyslový odpad a barviva. Firmu už úřady zavřely.

Výzva pro Slavii: Cesta k milionům vede přes aktivitu i chladnou hlavu

/ANKETA/ Úsměvy a dobrá nálada. Toho je plný Eden, přestože pro fotbalisty Slavie to dnes večer žádná legrace nebude. Po prohře na Kypru s APOELem 0:2 jsou totiž jednou nohou na pokraji vyřazení z Ligy mistrů. Na to, aby se Pražané přiblížili vysněné milionářské soutěži, mají dnes minimálně 90 minut. Vzepřou se prognó-zám odborníků i sázkových kanceláří a postoupí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení