VYBERTE SI REGION

Nejšílenější věci ukradené z hotelů

Není žádnou novinkou, že lidé odnášejí z hotelů různé věci. Ať už je to proto, že chtějí mít neobvyklý suvenýr, přijít si na své peníze, anebo hotel "potrestat" za cenu, která jim připadá příliš vysoká. Pravdou je, že hosté odnášejí dost věcí na to, aby připravili hotely o velké peníze. Konkrétně v případě amerických hotelů jde podle odhadů Americké hotelové asociace o zhruba 100 milionů dolarů ročně, napsal server Yahoo Travel.

24.2.2015 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Krádež je přitom záludný termín. Vzít si to, co zbylo v minilahvičce šampónu potom, co jsme jí půlku vypotřebovali, není krádež o nic víc, než nechat si zabalit a vzít si domů z restaurace zbytek nedojedeného jídla. (Zapakovat si první den pobytu plnou lahvičku šampónu z koupelny, aby vám pokojská dala novou, to už je trochu něco jiného). A pokud je navíc na lahvičce - nebo propisce - logo hotelu, pak má dost dobrou reklamu.

"Každé ráno ve sprše se dívám na šampóny, které jsem nasbíral všude možně," říká hotelový designér Adam Tihany, který svého času radil hotelům, aby na drobné doplňky, které si hosté odnášejí, dávaly své logo a zajistily si tak "měsíce reklamy zdarma".

Ještě před pár lety byli hoteliéři mnohem ochotnější - a dokonce i dychtivější - pochlubit se tím, které předměty jim nejčastěji mizí. Nyní jsou ale mnohem mlčenlivější a už vůbec se jim nechce prozrazovat nějaké pikantérie. Všechny hotely se shodují, že nejčastěji mizí ručníky následované polštáři, bateriemi z dálkových ovladačů, žárovkami z lampiček a koupacími plášti.

O krok výš nad mizejícími šampóny jsou věci, které se ztrácejí z podnosů pokojové služby - například malé vázičky nebo mističky na máslo. Jejich ztrátu hotelové managementy sledují, aby věděly, jaké procento si mají připočítat k pokojové službě.

Pokud si host odnese polštář, zhruba v polovině hotelů mu to neprojde jen tak; dostane dopis s účtenkou a poznámkou: "Doufáme, že vám náš polštář vyhovuje." A hotel si tento případ poznamená do své složky o hostu; pokud by se vrátil, může počítat s tím, že dostane internetovou adresu stránky, kde si může hotelové vybavení zakoupit. A na pomoc přicházejí i nové technologie - některé hotely už si do hotelového prádla a polštářů nechávají zabudovat vystopovatelné mikročipy.

Samostatnou kapitolu ovšem tvoří zloději, jejichž drzost hvězd se dotýká. Mezi nejkurióznější ukradené předměty patří:

- umělecké dílo Andyho Warhola v hodnotě 300.000 dolarů, které zmizelo z hotelu v Hongkongu;
- tři a půl metru dlouhý model letounu Concorde;
- brnění;
- velké piano; to prý odvezli tři lidé převlečení za řemeslníky, kteří přišli s vozíkem do hotelové haly a nástroj odstěhovali;
- vybavení koupelny; jeden z hostů si z pokoje berlínského hotelu odmontoval sprchovou hlavici, hydromasážní jednotku, kohoutky, záchodové prkénko a umyvadlo;
- vycpaná kančí hlava; tu se pokusil odnést host z britského Hotelu du Vin v Birminghamu, ale zaměstnanci ho načapali; o hlavu ale nepřišel - přátelé mu ji koupili jako svatební dar;
- lednice s minibarem. Spousta hostů ji vyprázdní, ale jeden host hotelu v Dubaji vyndal ven lahvičky a vzal si lednici; a přibral k ní i pohovku;
- mramorový krb; odnesl ho (zřejmě ne sám a ne doslova) host z hotelu Four Seasons v Beverly Hills;
- středověký meč;
- hoteliérův pes.

Autor: ČTK

24.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sting zazpívá jako headliner Metronomu. Prvně na festivalové stagi

Praha /HEADLINER, FESTIVAL/- Pražský Metronome Festival odtajnil první zahraniční hvězdu. V termínu 23. a 24. června zazpívá na Výstavišti Sting a doprovodí ho jeho trio. Předprodej pro některé začíná již dnes.

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies