VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejste spokojeni s dovolenou? Reklamujte ji!

Doba dovolených má sloužit k uvolnění nebo relaxaci, nicméně i tak mohou vzniknout situace, které nejsou příjemné. Jak se v takových případech účinně bránit?

14.7.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Hotel neodpovídá obrázku z katalogu, lokalita nemá s popisem z prospektu nic společného, připlacený idylický výhled na moře chybí.

To jsou situace, které mohou dovolenou dostatečně znepříjemnit. Ani v takové situaci ovšem neklesejte na duchu. Především je nutné pečlivě si přečíst smlouvu s cestovní kanceláří a ještě jednou se informovat o všech podmínkách zájezdu. A v případě nedodržení podmínek ze strany cestovní kanceláře situaci okamžitě začít řešit.

Jednejte rychle

Radou číslo jedna při nespokojenosti klienta je rychlé jednání. Okamžitě kontaktovat delegáta či přímo českou centrálu cestovní kanceláře, stěžovat si na vzniklý stav a žádat nápravu. Informaci, na koho je nutné se obrátit, by měla každá cestovní kancelář poskytnout předem. Zákazník má na ni právo.

Pokud zákazník není spokojený s řešením delegáta, je vhodné sehnat si pro reklamaci v cestovní kanceláři dostatek důkazního materiálu. Tedy například ve čtyřhvězdičkovém hotelu si otlučený nábytek ve špinavém pokoji nafotit anebo výhled na hlučnou klimatizaci a popelnici si nechat potvrdit od personálu hotelu.

Samozřejmě, v současnosti je už běžné, že za pokoj s výhledem na moře je třeba si připlatit. Pokud to ovšem zákazník u cestovní kanceláře udělá a výhled neodpovídá, je nutné se za svá práva rvát. Cestovní kancelář má pak v reklamačním řízení povinnost vrátit peníze zaplacené za výhled.

Pokud si zákazník nechce kazit dovolenou řešením nedostatků, má lhůtu tří měsíců od skončení zájezdu, během níž může reklamovat poskytnuté služby a vytknout nedodržení smlouvy. Nejlepší je však vždy přijít co nejdříve.

Advokát po boku

V případě, že se zájezd neuskutečnil, počítá se lhůta ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle původní cestovní smlouvy. Po uplynutí této lhůty možnost uplatnit reklamaci a další práva spojená s porušením povinností cestovní kanceláře zaniká.

Je velmi praktické od samého počátku spolupracovat s právním zástupcem, který napíše reklamační dopis bez emocí a zároveň ví, jak správně nazvat práva, kterých se nespokojený zákazník dovolává.

Základem však zůstává před každým podepsáním smlouvy nejdříve ji řádně pročíst. V cestovní smlouvě by měla být detailně popsána poloha, kategorie, stupeň vybavenosti a hlavní charakteristické znaky ubytování.

Je-li součástí zájezdu doprava, i ta by měla být detailně popsána, tedy druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku, údaje o trase a podobně.

Pokud je součástí i stravování, neměl by chybět popis způsobu a rozsahu stravování. A pokud jsou v nabídce další doplňkové výlety, podmínky účasti musí být také řádnou součástí smlouvy. Výlety jsou totiž obvykle podmíněny počtem osob, které se na ně přihlásí, což ve smlouvě musí být specifikováno.

Nárok na odškodné

Každá cestovní kancelář odpovídá za porušení závazků, které vyplývají z uzavřené cestovní smlouvy, a to i v případě, pokud jde o služby, které pro cestovní kanceláře zajišťuje subdodavatel.

V případě, že cestovní kancelář poruší podmínky stanovené ve smlouvě nebo je v daném rozsahu nedodrží, může zákazník okamžitě odstoupit od smlouvy.

Cestovní kancelář je pak povinna vrátit peníze za zájezd a nemá ani nárok na jakékoli odstupné. Naopak, občan má právo na odškodné i v takové chvíli, pokud by ho vzniklá situace poškozovala.

MARTIN GRUBNER, autor je právník a majitel advokátní kanceláře Grubner Legal

14.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční banka

Přechod k jiné bance bude od března snazší

Ilustrační foto.
6

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

/INFOGRAFIKA/ Nemocnice jsou na tom stále hůř, přestože účty pojišťoven bobtnají – jen za poslední dva roky se jejich přebytky navýšily o 11,5 miliardy korun. Kde je problém? Experti tvrdí, že je české zdravotnictví špatně nastaveno.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Národní galerie má novou ostrahu. V úterý už bude přístupná expozice

Národní galerie (NG) v Praze dnes uzavřela novou smlouvu o ostraze svých šesti objektů i uměleckých děl se společnostmi G4S a Indus. "Noví dodavatelé od úterý 28. února, kdy se výstavní prostory Národní galerie znovu otevřou pro návštěvníky, zajistí kompletní služby," uvedla NG na webu. Své objekty NG o víkendu uzavřela kvůli sporům s bezpečnostní agenturou ABAS IPS Management.

Dva měsíce nemoci už vás nezničí. Nemocenská by se měla zvýšit

Dlouhodobě nemocným by v příštím roce mohla stoupnout nemocenská. Zatímco nyní dostávají od 15. dne nemoci dávky ve výši 60 procent vyměřovacího základu bez ohledu na délku choroby, vláda včera navrhla, aby dávky od druhého a poté i od třetího měsíce dlouhodobé nemoci vzrostly. Po měsíci stonání by tak zaměstnanci měli nově dostávat 66 procent vyměřovacího základu, od dvou měsíců dokonce 72 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies