VYBERTE SI REGION

Nejste spokojeni s dovolenou? Reklamujte ji!

Doba dovolených má sloužit k uvolnění nebo relaxaci, nicméně i tak mohou vzniknout situace, které nejsou příjemné. Jak se v takových případech účinně bránit?

14.7.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Hotel neodpovídá obrázku z katalogu, lokalita nemá s popisem z prospektu nic společného, připlacený idylický výhled na moře chybí.

To jsou situace, které mohou dovolenou dostatečně znepříjemnit. Ani v takové situaci ovšem neklesejte na duchu. Především je nutné pečlivě si přečíst smlouvu s cestovní kanceláří a ještě jednou se informovat o všech podmínkách zájezdu. A v případě nedodržení podmínek ze strany cestovní kanceláře situaci okamžitě začít řešit.

Jednejte rychle

Radou číslo jedna při nespokojenosti klienta je rychlé jednání. Okamžitě kontaktovat delegáta či přímo českou centrálu cestovní kanceláře, stěžovat si na vzniklý stav a žádat nápravu. Informaci, na koho je nutné se obrátit, by měla každá cestovní kancelář poskytnout předem. Zákazník má na ni právo.

Pokud zákazník není spokojený s řešením delegáta, je vhodné sehnat si pro reklamaci v cestovní kanceláři dostatek důkazního materiálu. Tedy například ve čtyřhvězdičkovém hotelu si otlučený nábytek ve špinavém pokoji nafotit anebo výhled na hlučnou klimatizaci a popelnici si nechat potvrdit od personálu hotelu.

Samozřejmě, v současnosti je už běžné, že za pokoj s výhledem na moře je třeba si připlatit. Pokud to ovšem zákazník u cestovní kanceláře udělá a výhled neodpovídá, je nutné se za svá práva rvát. Cestovní kancelář má pak v reklamačním řízení povinnost vrátit peníze zaplacené za výhled.

Pokud si zákazník nechce kazit dovolenou řešením nedostatků, má lhůtu tří měsíců od skončení zájezdu, během níž může reklamovat poskytnuté služby a vytknout nedodržení smlouvy. Nejlepší je však vždy přijít co nejdříve.

Advokát po boku

V případě, že se zájezd neuskutečnil, počítá se lhůta ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle původní cestovní smlouvy. Po uplynutí této lhůty možnost uplatnit reklamaci a další práva spojená s porušením povinností cestovní kanceláře zaniká.

Je velmi praktické od samého počátku spolupracovat s právním zástupcem, který napíše reklamační dopis bez emocí a zároveň ví, jak správně nazvat práva, kterých se nespokojený zákazník dovolává.

Základem však zůstává před každým podepsáním smlouvy nejdříve ji řádně pročíst. V cestovní smlouvě by měla být detailně popsána poloha, kategorie, stupeň vybavenosti a hlavní charakteristické znaky ubytování.

Je-li součástí zájezdu doprava, i ta by měla být detailně popsána, tedy druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku, údaje o trase a podobně.

Pokud je součástí i stravování, neměl by chybět popis způsobu a rozsahu stravování. A pokud jsou v nabídce další doplňkové výlety, podmínky účasti musí být také řádnou součástí smlouvy. Výlety jsou totiž obvykle podmíněny počtem osob, které se na ně přihlásí, což ve smlouvě musí být specifikováno.

Nárok na odškodné

Každá cestovní kancelář odpovídá za porušení závazků, které vyplývají z uzavřené cestovní smlouvy, a to i v případě, pokud jde o služby, které pro cestovní kanceláře zajišťuje subdodavatel.

V případě, že cestovní kancelář poruší podmínky stanovené ve smlouvě nebo je v daném rozsahu nedodrží, může zákazník okamžitě odstoupit od smlouvy.

Cestovní kancelář je pak povinna vrátit peníze za zájezd a nemá ani nárok na jakékoli odstupné. Naopak, občan má právo na odškodné i v takové chvíli, pokud by ho vzniklá situace poškozovala.

MARTIN GRUBNER, autor je právník a majitel advokátní kanceláře Grubner Legal

14.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.
AKTUALIZOVÁNO
16 10

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou našli šest živých. Pátrání pokračuje

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médiií narazili na přeživší, zatím je ale ještě nevyprostili. Požádali však o další pomoc a vrtulníky. Ty už vzlétly z nedalekého přímořského města Pescara a vezou k místu přikrývky a záchranný materiál.  

AKTUALIZOVÁNO

Pravice napadla kontroly kotlů v domácnostech, obrátila se na Ústavní soud

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší, podle které mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích. Podle pravicové opozice odporuje ústavě fakt, že úřady mohou ke kontrolám přímo v domácnostech přistoupit bez předchozího rozhodnutí soudu. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) je přesvědčen, že novela i kontroly před soudem obstojí.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies