VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejste spokojeni s dovolenou? Reklamujte ji!

Doba dovolených má sloužit k uvolnění nebo relaxaci, nicméně i tak mohou vzniknout situace, které nejsou příjemné. Jak se v takových případech účinně bránit?

14.7.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Hotel neodpovídá obrázku z katalogu, lokalita nemá s popisem z prospektu nic společného, připlacený idylický výhled na moře chybí.

To jsou situace, které mohou dovolenou dostatečně znepříjemnit. Ani v takové situaci ovšem neklesejte na duchu. Především je nutné pečlivě si přečíst smlouvu s cestovní kanceláří a ještě jednou se informovat o všech podmínkách zájezdu. A v případě nedodržení podmínek ze strany cestovní kanceláře situaci okamžitě začít řešit.

Jednejte rychle

Radou číslo jedna při nespokojenosti klienta je rychlé jednání. Okamžitě kontaktovat delegáta či přímo českou centrálu cestovní kanceláře, stěžovat si na vzniklý stav a žádat nápravu. Informaci, na koho je nutné se obrátit, by měla každá cestovní kancelář poskytnout předem. Zákazník má na ni právo.

Pokud zákazník není spokojený s řešením delegáta, je vhodné sehnat si pro reklamaci v cestovní kanceláři dostatek důkazního materiálu. Tedy například ve čtyřhvězdičkovém hotelu si otlučený nábytek ve špinavém pokoji nafotit anebo výhled na hlučnou klimatizaci a popelnici si nechat potvrdit od personálu hotelu.

Samozřejmě, v současnosti je už běžné, že za pokoj s výhledem na moře je třeba si připlatit. Pokud to ovšem zákazník u cestovní kanceláře udělá a výhled neodpovídá, je nutné se za svá práva rvát. Cestovní kancelář má pak v reklamačním řízení povinnost vrátit peníze zaplacené za výhled.

Pokud si zákazník nechce kazit dovolenou řešením nedostatků, má lhůtu tří měsíců od skončení zájezdu, během níž může reklamovat poskytnuté služby a vytknout nedodržení smlouvy. Nejlepší je však vždy přijít co nejdříve.

Advokát po boku

V případě, že se zájezd neuskutečnil, počítá se lhůta ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle původní cestovní smlouvy. Po uplynutí této lhůty možnost uplatnit reklamaci a další práva spojená s porušením povinností cestovní kanceláře zaniká.

Je velmi praktické od samého počátku spolupracovat s právním zástupcem, který napíše reklamační dopis bez emocí a zároveň ví, jak správně nazvat práva, kterých se nespokojený zákazník dovolává.

Základem však zůstává před každým podepsáním smlouvy nejdříve ji řádně pročíst. V cestovní smlouvě by měla být detailně popsána poloha, kategorie, stupeň vybavenosti a hlavní charakteristické znaky ubytování.

Je-li součástí zájezdu doprava, i ta by měla být detailně popsána, tedy druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku, údaje o trase a podobně.

Pokud je součástí i stravování, neměl by chybět popis způsobu a rozsahu stravování. A pokud jsou v nabídce další doplňkové výlety, podmínky účasti musí být také řádnou součástí smlouvy. Výlety jsou totiž obvykle podmíněny počtem osob, které se na ně přihlásí, což ve smlouvě musí být specifikováno.

Nárok na odškodné

Každá cestovní kancelář odpovídá za porušení závazků, které vyplývají z uzavřené cestovní smlouvy, a to i v případě, pokud jde o služby, které pro cestovní kanceláře zajišťuje subdodavatel.

V případě, že cestovní kancelář poruší podmínky stanovené ve smlouvě nebo je v daném rozsahu nedodrží, může zákazník okamžitě odstoupit od smlouvy.

Cestovní kancelář je pak povinna vrátit peníze za zájezd a nemá ani nárok na jakékoli odstupné. Naopak, občan má právo na odškodné i v takové chvíli, pokud by ho vzniklá situace poškozovala.

MARTIN GRUBNER, autor je právník a majitel advokátní kanceláře Grubner Legal

14.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
10 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies