Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejste spokojeni s dovolenou? Reklamujte ji!

Doba dovolených má sloužit k uvolnění nebo relaxaci, nicméně i tak mohou vzniknout situace, které nejsou příjemné. Jak se v takových případech účinně bránit?

14.7.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Hotel neodpovídá obrázku z katalogu, lokalita nemá s popisem z prospektu nic společného, připlacený idylický výhled na moře chybí.

To jsou situace, které mohou dovolenou dostatečně znepříjemnit. Ani v takové situaci ovšem neklesejte na duchu. Především je nutné pečlivě si přečíst smlouvu s cestovní kanceláří a ještě jednou se informovat o všech podmínkách zájezdu. A v případě nedodržení podmínek ze strany cestovní kanceláře situaci okamžitě začít řešit.

Jednejte rychle

Radou číslo jedna při nespokojenosti klienta je rychlé jednání. Okamžitě kontaktovat delegáta či přímo českou centrálu cestovní kanceláře, stěžovat si na vzniklý stav a žádat nápravu. Informaci, na koho je nutné se obrátit, by měla každá cestovní kancelář poskytnout předem. Zákazník má na ni právo.

Pokud zákazník není spokojený s řešením delegáta, je vhodné sehnat si pro reklamaci v cestovní kanceláři dostatek důkazního materiálu. Tedy například ve čtyřhvězdičkovém hotelu si otlučený nábytek ve špinavém pokoji nafotit anebo výhled na hlučnou klimatizaci a popelnici si nechat potvrdit od personálu hotelu.

Samozřejmě, v současnosti je už běžné, že za pokoj s výhledem na moře je třeba si připlatit. Pokud to ovšem zákazník u cestovní kanceláře udělá a výhled neodpovídá, je nutné se za svá práva rvát. Cestovní kancelář má pak v reklamačním řízení povinnost vrátit peníze zaplacené za výhled.

Pokud si zákazník nechce kazit dovolenou řešením nedostatků, má lhůtu tří měsíců od skončení zájezdu, během níž může reklamovat poskytnuté služby a vytknout nedodržení smlouvy. Nejlepší je však vždy přijít co nejdříve.

Advokát po boku

V případě, že se zájezd neuskutečnil, počítá se lhůta ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle původní cestovní smlouvy. Po uplynutí této lhůty možnost uplatnit reklamaci a další práva spojená s porušením povinností cestovní kanceláře zaniká.

Je velmi praktické od samého počátku spolupracovat s právním zástupcem, který napíše reklamační dopis bez emocí a zároveň ví, jak správně nazvat práva, kterých se nespokojený zákazník dovolává.

Základem však zůstává před každým podepsáním smlouvy nejdříve ji řádně pročíst. V cestovní smlouvě by měla být detailně popsána poloha, kategorie, stupeň vybavenosti a hlavní charakteristické znaky ubytování.

Je-li součástí zájezdu doprava, i ta by měla být detailně popsána, tedy druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku, údaje o trase a podobně.

Pokud je součástí i stravování, neměl by chybět popis způsobu a rozsahu stravování. A pokud jsou v nabídce další doplňkové výlety, podmínky účasti musí být také řádnou součástí smlouvy. Výlety jsou totiž obvykle podmíněny počtem osob, které se na ně přihlásí, což ve smlouvě musí být specifikováno.

Nárok na odškodné

Každá cestovní kancelář odpovídá za porušení závazků, které vyplývají z uzavřené cestovní smlouvy, a to i v případě, pokud jde o služby, které pro cestovní kanceláře zajišťuje subdodavatel.

V případě, že cestovní kancelář poruší podmínky stanovené ve smlouvě nebo je v daném rozsahu nedodrží, může zákazník okamžitě odstoupit od smlouvy.

Cestovní kancelář je pak povinna vrátit peníze za zájezd a nemá ani nárok na jakékoli odstupné. Naopak, občan má právo na odškodné i v takové chvíli, pokud by ho vzniklá situace poškozovala.

MARTIN GRUBNER, autor je právník a majitel advokátní kanceláře Grubner Legal

14.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Otec a syn Bushovi
1 16

Rodina Bushů se připojila ke kritikům Trumpa. Jeho poradní tým se rozpadl

Ilustrační foto
4

Ve Dvoře Králové přišli o hrocha. Zemřel dva měsíce od převozu

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

Libanon zrušil zákon, který umožňoval pachatelům znásilnění vzít si své oběti

Aktivisté za práva žen se radují. Dlouho požadovali zrušení článku 522 trestního zákona, ke kterému nyní došlo. Jejich kampaň podpořil ministr pro záležitosti žen Jean Oghassabian, který uvedl, že zákon je "z doby kamenné". Podobné právní předpisy byly nedávno zrušeny také v Tunisku a Jordánsku.

Podvodníci zaplavují sociální sítě. Chtějí získat peníze skrze falešné profily

Neposílejte nikomu svoje číslo, policie varuje před podvodníky, kteří vytvářejí falešné profily na Facebooku a chtějí získat peníze. Méně pozorné uživatele dokáží připravit o tisíce korun. Snaží se získat ověřovací SMS pro internetové mobilní platby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení