Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nohy v kopci bolí? Cyklobusy nabízejí příjemnější řešení

Projížďky na bicyklu k létu patří, ovšem mnozí rekreační sportovci nejen ve vedrech do kopců Železných hor úpí. Není nic snazšího, než se nechat vyvézt do vršků cyklobusem. Linky na území Pardubického kraje jezdí už několik let a pasažéry i s jízdním kolem zavezou do atraktivních míst kraje i za jeho hranice.

31.7.2014
SDÍLEJ:

Cyklobusy znovu vyjely do zajímavých oblastí Železných hor a Toulovcových maštalí.Foto: Karel Dvořák

„Všechny cyklobusy jsou součástí systému integrované regionální dopravy (IREDO) a cena za přepravu kola je 20 Kč bez ohledu na vzdálenost," říká náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek. K tomu přidává i praktické rady pro cestující: „Při cestách na delší vzdálenost se vyplatí zakoupit jednodenní síťovou jízdenku v ceně 160 korun, která platí po celý den pro neomezené cestování cyklobusem a všemi autobusy a vlaky v systému IREDO. Pokud cestují dva dospělí a až tři děti, vyplatí se skupinová síťová jízdenka za 260 korun. Na jednu jízdenku lze tedy využít cyklobus pro cestu tam i zpět a všechny další vlaky a autobusy zařazené v systému IREDO."

Cyklobusy jsou v provozu každý víkend až do konce září. Mnoho turistů a cykloturistů z Chrudimska pravidelně využívá ten, který brázdí Železné hory. Ten vyjíždí v 8.45 hodin z pardubického autobusového nádraží cyklobus, do kterého lze nastoupit ještě na Zborovském náměstí (8.53), v Chrudimi (9.10) či Slatiňanech (9.20) a nechat se vyvézt do oblasti Železných hor. Vystoupit lze třeba v Trhové Kamenici, odkud je to kousek na Veselý kopec. Autobus dále pokračuje přes Zubří, kde se nachází rozhledna, do Horního Bradla a dále k Sečské přehradě. Koncová stanice je až na Hoješíně, takže lze vystoupit na kterémkoli místě v Seči. Zpět se vrací v 17.25 z Hoješína a v 17.35 ze Seče, přičemž do Chrudimi přijede v 18.34 a v Pardubicích končí v 18.55.

Cestujte po kraji

Cyklobusy jsou určeny i cestujícím bez jízdního kola. Díky těmto letním dopravním prostředkům se lze dostat do Českomoravského pomezí, Orlických hor nebo na Králicko.

Autor: Redakce

31.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení