VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od vlaku se cestující do města vozí navzájem

Autobus od zastávky vlaku nejede, a tak do centra musíme po vlastní ose, láteří Kapličtí.

26.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Jaroš

Dávné rozhodnutí kaplických radních vést železnici stranou od města teď asi proklínají mnozí obyvatelé Kaplice.

Jako třeba paní Mirka. Když její syn přijede ve 20.53 hodin do zastávky Kaplice vlakem, od cíle jeho cesty, tedy samotného centra města, jej dělí ještě asi pět kilometrů. Autobusem, který má v osadě Kaplice Nádraží zastávku hned u vlaku, však tuto vzdálenost překonat nemůže. Žádný totiž v tu dobu ani v následujících dvou hodinách nejede.

„Vždy přitom se synem z vlaku vystoupí alespoň tři lidé, kteří míří také do města. A tak pokaždé někoho svezu," postěžovala si paní Mirka v diskusi na webu Českokrumlovského deníku.

Podobný názor vyjádřil v internetové diskusi i Martin Šanda. „Vlakové nádraží Kaplice je čtyři kilometry od města. K vlaku přitom nejezdí téměř žádné autobusy a jinak než po rušné silnici 
E55 se do města dojít nedá," uvedl.

Společnost JIKORD, jež má v Jihočeském kraji na starosti koordinaci veřejné dopravy, podle mluvčí krajského úřadu Kateřiny Koželuhové o problému ví. A hodlá jej řešit. S lepší návazností autobusových spojů mezi Kaplicí a Kaplicí Nádražím na ty vlakové počítá projekt nazvaný Efektivní dopravní obslužnost příhraničního mikroregionu Kaplicko.

„Kromě zajíždění spojů na lince Český Krumlov – Kaplice před staniční budovu, což už částečně funguje, sledujeme i možnost  obnovení linky mezi autobusovým nádražím v Kaplici a železniční stanicí v Kaplici Nádraží," řekla Kateřina Koželuhová.

Doplnila, že projekt budou odborníci zpracovávat do konce letošního září a poté jej projednají se starosty dotčených obcí. „S realizací záměru pak počítáme od 11. prosince letošního roku," podotkla mluvčí krajského úřadu.

Doplnila, že v současné době v rámci příprav zmíněného projektu jednají Jihočeši se zástupci rakouské strany o dopravě na trati z Prahy do Lince.

„Poté ještě upravíme trasy vlaků v regionální dopravě, když přibude nový spoj po 15. hodině z Českých Budějovic do Vyššího Brodu.  Na základě konečného stavu tras železnice pak bude upravena autobusová doprava," vysvětlila Kateřina Koželuhová.

Autor: Martin Tröster

26.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Adriana Krnáčová.

Primátorka navrhne vládě změnu platových tarifů úředníků

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies