VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Okolí Luhačovické přehrady ožije díky 'fitcentru v přírodě'

Na pořádnou změnu se může od léta těšit každý, kdo zavítá ke břehům Luhačovické přehrady. Městys Pozlovice totiž chystá v blízkosti vodní plochy vybudovat řadu cvičebních strojů a také dětské hřiště.

27.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv Deníku

U silnice nad přehradou pak vznikne velkokapacitní parkoviště. Díky tomu získá okolí přehrady na atraktivitě nejen pro místní, ale také pro turisty, které by Pozlovičtí k nádrži opět rádi po jejím vyčištění a plánovaném napuštění nalákali.

Vznik projektu, který nese název Stezka zdraví, by měl odstartovat už letos v dubnu. „Brzy vodohospodáři dokončí čištění přehrady a od jara by se měla začít napouštět. S tím souvisí i opětovné oživení turistického ruchu v její blízkosti. Návštěvníkům chceme nabídnout něco nového a přitáhnout jich co nejvíce,“ připomíná starostka Pozlovic Olga Tkáčová.

Na Stezce zdraví, která bude lemovat stávající cyklo-stezku kolem přehrady, bude osazena desítka cvičebních prvků pro dospělé. „Bude se jednat o různá protahovadla a šlapadla. Vznikne nám tedy takové fitcentrum v přírodě,“ odhalila Tkáčová s tím, že součástí stezky bude také dětské hřiště pro věkovou skupinu od 3 do 15 let.

Vzhledem k očekávanému zvýšení návštěvnosti přehrady a jejího okolí vznikne při silnici spojující Luhačovice s Dolní Lhotou také hromadné parkoviště o kapacitě 77 míst. „Na místě, kde bude stát, je nyní nekultivovaná plocha, kterou budeme muset zpevnit a rozšířit,“ vysvětluje starostka.

Že je vybudování Stezky zdraví krok správným směrem, si myslí i jeden z místních Oskar Bartoš. „K přehradě už teď chodí hromada lidí, často i s dětmi. Cokoliv pro ně u vody vznikne, je samozřejmě posun dopředu a dobrý nápad,“ míní Bartoš.

Zkrášlit potřebuje

Přitakává mu i Magdalena Nečesaná z hotelu Adamantino, který se tyčí ve stráni nad přehradou. „Okolí nádrže je v dezolátním stavu a zkrášlit rozhodně potřebuje. Navíc stezka by měla na Luhačovicko přitáhnout další lidi, na což se pochopitelně těšíme,“ nezastírá provozní.

Pakliže vše půjde podle plánu, cvičební stroje, hřiště i parkoviště by mohly být uvedeny do provozu na konci letošního června. Očekávané náklady projektu činí zhruba 5,5 milionu korun, přičemž jejich velkou část, konkrétně bez koruny 4 miliony, pokryjí dotace z Regionálního operačního programu (ROP) Střední Morava.

„Cílem projektu je podpora cestovního ruchu na území, které vykazuje vysoký potenciál právě pro rozvoj cestovního ruchu v regionu. Projekt Stezky zdraví přitom zatraktivní místo nejen pro turisty, ale i pro místní obyvatele,“ zdůvodnila přiklepnutí několikamilionové dotace mluvčí ROP Střední Morava Renata Škrobálková.

Autor: Viktor Chrást

27.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies