VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V pražském Národním technickém muzeu vystavují pragovky, podívejte se

V Národním technickém muzeu byla 18. prosince zahájena výstava Osobní automobily Praha… Významná kapitola dějin domácí automobilové výroby byla napsána v automobilce Praga, tedy v automobilním oddělení největšího pražského strojírenského koncernu, který postupně nesl názvy První českomoravská továrna na stroje v Praze, Českomoravská-Kolben a.s. a Českomoravská-Kolben-Daněk a.s.  

20.12.2013
SDÍLEJ:

Zahájení výstavy Osobní automobily Praga v Národním technickém muzeu 18.prosinceFoto: Pražský deník/Dimír Šťastný

Automobilka se sídlem v Praze-Libni tvořila v období před druhou světovou válkou spolu s továrnami Laurin & Klement – Škoda v Mladé Boleslavi a NW – Tatra v Kopřivnici „velkou trojku" domácích automobilových výrobců. V druhé polovině dvacátých let a na přelomu let třicátých byly pragovky dokonce nejprodávanějšími vozy na domácím trhu. Výrobu osobních automobilů Praga ukončila druhá světová válka.  Po roce 1947 byly pod značkou Praga vyráběny již jen nákladní automobily.

Autor: Redakce

20.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nedaleko ústeckého sportovního letiště v Podhoří spadlo v úterý krátce po sedmé hodině ranní ultralehké letadlo.
AKTUALIZUJEME
3

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Podhoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies