VYBERTE SI REGION

Brněnskou přehradu bude brázdit loď pro cyklisty a vozíčkáře

Jízdní plán přívětivější k vozíčkářům a cyklistům. To je hlavní novinka letošní plavební sezony na Brněnské přehradě. O plánech brněnské flotily pro tento rok v úterý informovali představitelé brněnského dopravního podniku. Sezona slavnostně začíná příští sobotu v deset dopoledne a končí třináctého října.

4.4.2013
SDÍLEJ:

Loď na brněnské přehradě.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Problém pro vozíčkáře se objevil na přehradě spolu s vyřazením starých lodí. Ty nové mají totiž bezbariérové pouze spodní kryté kajuty. „V nových lodích se vozíčkáři nedostanou na otevřenou plošinu. Využijeme proto starší loď Brno. Záď vyklidíme a vznikne tak plošina, kde budou mít bezprostřední kontakt s vodou," uvedl vedoucí lodní dopravy Martin Ecler. Loď Brno se tak po roce vrací do pravidelné služby. Loni jezdila jen jako posilová.

Nápad dopravního podniku si vozíčkáři pochvalují. „Hlavně v létě jezdím s kamarády i s ústavem Kociánka hodně na výlety. Plavbu na vyhlídce ocením. Je to mnohem příjemnější. Budu rád za srovnatelné podmínky, jaké mají všichni ostatní," uvedl student Jakub Hřebíček.

Kromě vozíčkářů určí dopravní podnik loď také cyklistům. „Když byly lodě příliš plné, cyklisté tam zabírali moc místa. Teď nastavíme jízdní řády speciální lodě tak, aby pro ně bylo výhodné s ní jezdit," řekl Ecler.

To vítá Stanislav Blažek. „K přehradě je na kole podél Svratky příjemná cesta skoro z centra města. A kolem přehrady jezdím také rád. Ale rád to spojím i s odpočinkem a zkrácením cesty právě na lodi," řekl cyklista.

Odjezdy Brna jsou v jízdním řádu speciálně označeny. „Loď je otevřená i pro běžné cestující. Cyklisté a vozíčkáři ale mají přednost," upozornil Ecler.

Sleva pro zamilované

Zdůraznil přitom, že druhým rokem pokračuje projekt partnerské jízdenky. „Je určená hlavně zamilovaným párům. V určitých odjezdech zaplatí zlevněné jízdné," konstatoval Ecler.

Podle vedoucího dopravního odboru podniku Jiřího Seitla bude jízdenka pro zamilované platit především při večerních a podvečerních odjezdech. „Loni odjížděla poslední loď v půl šesté. Letos to je v sedm večer. Přehrada je v té době v létě moc hezká," lákal Seitl.

Kromě novinek v jízdních řádech čeká cestující také komfortnější přístup k bystrckému přístavišti. Podnik za čtyři miliony korun opravil prostranství nad kotvou.

Do dalších prací na přehradě se chystá na podzim. „Postavíme nové přístaviště pod hradem Veveří. Tak aby vyhovovala nárokům všech cestujících. Tedy opět vozíčkářům či matkám s kočáry," nastínil Ecler.

Zastávka se podle plánu přesune blíže k lávce pod hradem. „Na podzim jsme stavbu odsunuli proto, že bude mít přehrada nižší hladinu," poznamenal vedoucí Ecler. Kolik za úpravu podnik zaplatí, doposud neodhaduje.

I za upravené molo budou hendikepovaní lidé vděční. „Veveří je dobrý cíl. Nádvoří hradu je přístupné, proto ocením i bezbariérovou zastávku," řekl student Hřebíček.

A spokojenější budou i matky s dětmi. „Na hradě jsou občas akce, které se dětem líbí. Ale kvůli menšímu dítěti a kočáru musím jezdit autem. Cesta lodí je přitom romantičtější, i když pak musím vyšlápnout kopec nahoru na hrad," uvedla Radana Šimečková.

Autor: Petr Jeřábek

4.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies