VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express začal jezdit mezi Prahou a Ostravou

Železniční dopravce Leo Express dnes začal jezdit na trati mezi Prahou a Ostravou, kde bude konkurovat vlakům Českých drah a firmy RegioJet. První ranní spoj z hlavního města do Slezska nebyl příliš využitý. Obsazeno bylo asi 30 míst, řekl mluvčí firmy Petr Kopáček.

13.11.2012
SDÍLEJ:

První vlak společnosti Leo Express s cestujícími dorazil 13. listopadu po osmé hodině ranní z Prahy do Ostravy, na trati bude konkurovat spojům Českých drah a firmy RegioJet.Foto: čtk

„Dojeli jsme načas. Počet pasažérů odpovídal brzkému odjezdu z Prahy," uvedl Kopáček. Z pražského hlavního nádraží vlak s kapacitou přes 230 míst vyjel před pátou hodinou ranní.

S cestujícími firma původně chtěla vyjet 7. listopadu, ale kvůli nesplněným podmínkám musela začátek zkušebního provozu o týden odložit.

Na vstup Leo Expressu reagoval konkurenční RegioJet podnikatele Radima Jančury oznámením změn v provozu svých vlaků. Nově budou zajíždět do Třince, kde bude končit šest z osmnácti denních spojů, uvedl obchodní ředitel Jiří Schmidt. Trasu mezi pražským a ostravským hlavním nádražím by nově měly urazit o šest minut rychleji než dosud a 356kilometrovou vzdálenost ujet za 3 hodiny a 24 minut. Bude to ale na úkor zrušení několika zastávek. RegioJety už například nezastaví v pražské Libni a v Zábřehu na Moravě, v Ústí nad Orlicí budou stavět pouze dva spoje denně.

Dva páry vlaků za den

Ve zkušebním provozu posílá Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravou dva páry vlaků za den, plánuje ho do pátku 16. listopadu. Poté bude Drážní úřad pokračovat ve schvalovacím procesu. Plný provoz se všemi 16 spoji denně chce Leo Express zahájit od platnosti nového jízdního řádu 9. prosince.

Do 6. listopadu prodal Leo Express zhruba 1400 jízdenek. Protože ale 7. listopadu kvůli chybějícím technickým osvědčením nemohl vyjet, nabídl lidem přerezervování jízdy na jiný termín, nebo vrácení peněz. Podle Kopáčka si více než dvě třetiny zákazníků, kteří jízdné stornovali, nechalo hodnotu jízdenky přepsat do kreditového účtu pro budoucí využití. K hodnotě jízdného dopravce poškozeným slíbil navíc připsat další kredit v hodnotě zakoupené jízdenky jako odškodnění za komplikace.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

13.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
1 10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies