VYBERTE SI REGION

RegioJet chce na Slovensku autobusové linky coby přípoj k vlakům

Český soukromý dopravce RegioJet oprášil plán na zavedení autobusových linek na východním Slovensku, které by navazovaly na jeho vlakové spoje. Dopravce dnes informoval, že požádal o vydání licence na dvě nové linky a že má zájem i o další trasy. V minulosti se RegioJet v souvislosti se získáním povolení na provoz autobusových spojů dostal do sporu se slovenskými úřady.

14.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

"Chceme propojit města na východním Slovensku se stanicemi našich vlaků. Ty sice v současnosti jezdí do Kysaku či Košic, ale pro cestující, kteří pokračují dále na východní Slovensko, chceme zajistit garantovaný přípoj od nebo k jejich vlaku RegioJet," uvedl majitel dopravce Radim Jančura.

Novými linkami by RegioJet chtěl spojit Kysak s Prešovem, které je po Bratislavě a Košicích třetím největším městem na Slovensku, jakož i Kysak se Svidníkem. Plánuje i další spoje do dalších měst. Dohromady by tak nabídl 20 nových autobusových spojů denně.

Zavedení autobusových přípojů ke svým vlakům na východním Slovensku Regiojet plánoval již v minulosti. Proti vydání licence se loni ale postavila samospráva a dopravce svou žádost o získání povolení odvolal.

Komplikace provázely také udělení licence RegioJetu na autobusovou linku z Bratislavy přes Nitru do Banské Bystrice, kterou dopravce začal provozovat loni v únoru. Úřady nejprve žádost dopravce odmítly, což vyústilo kromě jiného do billboardové kampaně RegioJetu a do podání trestního oznámení na primátora slovenského města Nitra. Loni RegioJet začal vozit cestující autobusy ze slovenské metropole do Vídně.

Dopravce uvedl, že má zájem i o další vytížení vnitrostátní trasy na Slovensku, jakož i o mezinárodní linky. V průběhu několika let by se podobně jako v České republice chtěl i na Slovensku stát dopravcem, který propojí důležitá města. Od tohoto kroku očekává zvýšení kvality cestování a zlevnění jízdného nejméně o třetinu.

RegioJet kromě autobusové dopravy zajišťuje na Slovensku také státem dotovanou vlakovou dopravu na regionální trati z Bratislavy do Komárna na jihu země a komerční přepravu cestujících mezi slovenskou metropolí a Košicemi. Provozuje rovněž vlaky z Prahy do Košic.

Autor: ČTK

14.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

„Autobusák" zpříjemnil spoustě lidí jeden den. Nápad ocenil i ředitel DPO

Neobvyklá středeční oslava 27. narozenin šoféra Dopravního podniku Ostrava (DPO) vyvolala nebývalý ohlas. Informace o Martinu Plačkovi, jenž pasažérům ve voze rozvěšel bonbony, oslovila do včerejšího poledne jen na facebooku Deníku 222 tisíc čtenářů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies