VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči čekají na lepší cestu přes Ramzovou. Dočkají se nejdřív za několik let

Nejdřív úzký a nízký podjezd, hned za ním stoupání do strmého kopce. Ten úsek mezi Brannou a Ostružnou znají všichni řidiči, kteří jezdí ze Šumperska na Jesenicko přes Ramzovské sedlo.

11.5.2012
SDÍLEJ:

Podjezd mezi Brannou a Ostružnou na Jesenicku.Foto: DENÍK/Petr Krňávek

Oběma kritickým místům se měl vyhnout plánovaný obchvat Ostružné. Nákladný projekt však skončil u ledu. Olomoucký kraj místo toho plánuje zlepšit parametry silnice ve stávající trase.

Zmíněný úsek silnice mezi Brannou a Ostružnou je problémem zejména v zimě pro řidiče nákladních aut. „Když už kamion tím nízkým podjezdem projede, stává se, že zůstane stát v kopci. Cesta tu v zimě bývá kluzká a náklaďáky na ní občas uvíznou," řekl Martin Štěpánek, který místem často projíždí.

Silnice přes Ramzovou je přitom jedna z pouhých dvou silničních spojnic Šumperska s Jesenickem. Pokud by kvůli nepřízni počasí, dlouhodobé opravě nebo například nehodě zůstalo neprůjezdné Červenohorské sedlo, auta by se jinudy přes hory nedostala.

Původní trasa obchvatu měla začínat u železničního přejezdu mezi Brannou a Ostružnou. „Nová cesta měla jít nad železniční tratí, obejít viadukt a pak se měla nad nádražím po vrstevnici a kolem větrných elektráren vrátit na stávající cestu," popsal původní trasu obchvatu jesenický zastupitel Alexandr Kaňovský. Ten je zároveň předsedou krajské komise pro dopravu. Obchvat měl končit u přejezdu poblíž nádraží v Ostružné.

Přeložka silnice měla celkově měřit přes dva a půl kilometru a byla rozdělená na dvě etapy. Proč kraj od plánů na její výstavbu ustoupil? Jednak kvůli finanční náročnosti, za druhé kvůli blízkosti větrných elektráren.

Podle informací Deníku není lopatky větrníků možné vyhřívat, a tak by v zimě hrozil pád zmrazků na projíždějící auta. Kompenzace za zimní odstávku elektráren by kraj vyšla na příliš mnoho peněz. S výstavbou „umělého tunelu", kterým by auta projížděla, zase nesouhlasila CHKO Jeseníky.

Hejtmanství tak nyní pracuje s variantou úprav stávající silnice. „Nová trasa v délce přibližně půl kilometru řeší zejména hlavní závady v blízkosti železničního podjezdu mezi obcemi. A to novým mimoúrovňovým křížením silnice s železniční tratí a úpravou stoupání se zřízením přídavného stoupacího pruhu pro pomalá vozidla," sdělil mluvčí Olomouckého kraje Ivo Heger.

Stavba by měla podle aktuálních předpokladů vyjít na 62 milionů korun. Její přípravu schválili na konci dubna krajští zastupitelé. Zatím budou úředníci připravovat dokumentaci pro územní rozhodnutí.

„Z hlediska náročnosti projektu a nutnosti změn územního plánu obou obcí lze celkovou délku přípravy pro tuto akci předpokládat na minimálně tři roky," doplnil Heger.

Autor: Petr Krňávek

11.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
27 12

Odvolání Hermana? Babiš jen odvádí pozornost, tvrdí Sobotka

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies