VYBERTE SI REGION

S jednou kartou do celých hor

Svazek Krkonoše plánuje celoplošnou kartu hosta. Bez spoluúčasti zásadních hráčů v území to ale nepůjde.

22.6.2015
SDÍLEJ:

Krkonoše - SněžkaFoto: Archiv

Karta hosta už patří ke každému turisticky významnějšímu regionu. V Krkonoších vznikly spontánně na několika místech, některé úspěšně, jiné po nějakém čase zanikly.

V každém případě jde o osvědčený marketingový nástroj, vhodný k nabídce služeb, přinášející zpětnou vazbu o chování a zájmech klientů. Navíc motivuje návštěvníky k vícedenním pobytům, což je pro každý turisticky zaměřený region zásadní.

K mání tak je třeba SpindlCard, Harrachov Card, TourPass či Rokytnice Plus. Krkonoše však nejsou příliš rozsáhlý region a pro mnoho návštěvníků by mohla být zajímavá karta jedna, celoplošná. Nad realizací už přemýšlejí ve Svazku Krkonoše, ale jsou si vědomi, že cesta nebude rychlá ani jednoduchá.

„Zásadním, řekněme politickým, úkolem manažerů svazku je zamýšlet se nad zavedením celokrkonošské karty hosta, která by do jisté míry mazala existující konkurenci mezi jednotlivými horskými středisky," uvedl Jan Sobotka, předseda svazku a starosta Vrchlabí.

„Karta by žila svůj vlastní život v součinnosti s již existujícími. Připravit však vhodné klima pro její zavedení není jednoduché. Vyžaduje součinnost a snahu o spolupráci mnoha subjektů. Jak z řad podnikatelů, tak státní správy a samosprávy," dodal.

S jednou kartou do celých hor

Záměr zavedení celokrkonošské karty hosta byl předsedou Svazku Krkonoše Janem Sobotkou představen starostům měst a obcí tento měsíc na valné hromadě. Právě představitelé samosprávy mají o zavedení karty hosta zájem například z vyplývající podrobné evidence o počtech hostů, což umožní zlepšit výběr poplatků.

„Je dobře, že karty hosta postupně v jednotlivých lokalitách už fungují. Úkolem Svazku Krkonoše je dát této službě další veřejný rozměr. Je to však složitý proces, který vyžaduje spoluúčast zásadních hráčů v území, kterými jsou především lyžařské skiareály a hlavní střediska cestovního ruchu, pak bude mít potřebný efekt."

Manažeři Svazku Krkonoše začali možnost zavedení celokrkonošské karty hosta s významnými partnery v území už projednávat a setkali se s pozitivními ohlasy.

„Ti, kteří jsou ochotni spolupracovat, musí namodelovat její fungování a obsah. Každá oblast by si svoji místní kartu zachovala, nad rámec by fungovala celokrkonošská. Harrachov je nám příkladem, že ve spolupráci s místním sdružením má karta hosta svoji významnou pozici. Podle tohoto systému by mohlo být namodelováno fungování karty celokrkonošské. Pokud by se zavedení marketingového nástroje s nejlepší nabídkou služeb podařilo, čítá mnoho možností využití. Stojíme však zcela na začátku a čeká nás velmi mnoho jednání a práce," je si vědom dlouhé cesty Jan Sobotka.

Autor: Aleš Vaníček

22.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Švédsko má poprvé v historii deset milionů obyvatel

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

AKTUALIZOVÁNO

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies