VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šlapanicko spojí do dvou let s Brnem 36 kilometrů cyklostezek. Za 150 milionů

Markéta Svobodová ráda jezdí na kole. Ze Šlapanic do Brna se však bojí. Nevede tudy žádná cyklostezka a tak musí cyklisté jezdit po silnici. To by se mělo změnit už v roce 2017. Čtyřiadvacet obcí v okolí Šlapanic se domluvilo na společné stavbě šestatřiceti kilometrů nových cyklostezek, které by měly být z asfaltu a šotoliny. Výstavba by měla stát 150 milionů.

19.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Obce ze Šlapanicka plánují stávající trasy dokončit a rozšířit o lepší napojení na Brno. „Cyklostezky povedeme do Starého Lískovce, Slatiny a také dokončíme trasu mezi Šlapanicemi a Mariánským údolím v Líšni," popsal hlavní trasy koordinátor Dobrovolného svazu obcí Šlapanicko Filip Chvátal.Pro zvětšení klikněte.

co se chystá
Dostaví cyklostezku, která propojí Šlapanice přes Bedřichovice a Podolí s Mariánským údolí v Líšni.

Do Brna povede i další cyklostezka, která bude kopírovat železniční trať do brněnské Slatiny.

Na Brno plánují i třetí trasu, po které cyklisté projedou přes Sokolnice na Modřice, Moravany, Ostopovice až do Starého Lískovce.

Směrem od Brna povede stezka z Bedřichovic do Pozořic a dále směrem na Rousínov.

Ze Šlapanic plánují postavit cyklostezku přes Jiříkovice do Blažovic a dále na Slavkov u Brna.

O trasy je v oblasti velký zájem nejen kvůli výletům. „Chceme vybudovat síť cyklostezek, po kterých se lidé bezpečně dostanou do škol, zaměstnání nebo na velké dopravní uzly, kde postavíme stojany pro ty, kdo se v Brně rozhodnou pokračovat bez kol," uvedl starosta Kobylnic Lubomír Šmíd.

Lidé nové trasy vítají. „Do Brna teď jezdí po silnicích. Ty jsou velice frekventované a tím pádem pro cyklisty nebezpečné," poznamenala starostka Šlapanic Michaela Trněná. Nejkratší cesta ze Šlapanic do Slatiny vede po silnici, kde kromě aut jezdí také trolejbus.

Pokračování stezek do centra Brna a částí, kam míří cyklisté nejčastěji, chystá magistrát města Brna. Lidé tak budou mít šanci dostat se do zaměstnání na kole. „Výstavbu cyklostezek plánujeme na oblíbené trase centrum – Líšeň – Mariánské údolí," vysvětlil vedoucí odboru dopravy magistrátu Vladimír Bielko.

Další frekventovaná cyklistická trasa má spojit centrum Starý Lískovec a také bohunický Univerzitní kampus. Tam často míří studenti, kteří bydlí v různých částech Brna. Napojení mezi centrem a Slatinou plánuje odbor dopravy magistrátu města Brna přes Černovické terasy.

Trasy mají posílit i spojení mezi jednotlivými obcemi. „Chceme aby se lidé bezpečně projeli mezi Jiříkovicemi, Bedřichovicemi nebo také Sokolnicemi," uvedl příklad Filip Chvátal ze svazu obcí Šlapanicko.

Nové cyklostezky v okolí Brna, které na sebe budou navazovat, potěšily i brněnské cyklisty. „Pokud trasy povedou mezi turisticky zajímavými místy a nebudou slepě končit na hranicích obcí nebo křižovat nebezpečné silnice, cyklisté je rádi využijí," myslí si Jiří Janoušek z Klubu cyklistů Brno.

Dodává, že je také důležité, aby byly přizpůsobené množství a rozdílnosti lidí, které je budou využívat. Pokud není přizpůsobená, ztrácí na oblibě. „Dobrá cyklostezka vede z Maloměřic a Obřan do Bílovic nad Svitavou, ale jde vidět, že nikdo nepočítal s tím, že ji budou kromě cyklistů a bruslařů využívat i chodci a maminky s kočárky. Pro cyklisty je trasa příliš přelidněná a hrozí nebezpečí srážky. Proto nakonec není u cyklistů moc oblíbená," doplňuje cyklista Janoušek.

Peníze na stavbu stezek chtějí obce získat z krajských, státních a Evropských fondů. Peníze chtějí čerpat i od Svazu měst a obcí České republiky.

Na Brněnsku budou v květnu otevřené singletrailové cyklostezky, které Brněnsko propojí s Moravským krasem.

Singletrailové cyklostezky se od běžných stezek odlišují jednosměrným provozem a také povrchem. Využívají se už existující pěšiny zpevněné štěrkem, jsou tedy levnější. Trasy povedou v okolí Medlánek a také Mariánského údolí. Další se připravuje v okolí Jedovnic na Blanensku. V plánu jsou tři dvacetikilometrové okruhy.

EVA BÁRTOVÁ

Autor: Redakce

19.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
1 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Na křižovatce ulic Boleslavská a V Kolonii došlo ke střetu Škody Fabia a policejního vozu, který pod houkačkami spěchal k jinému případu.
AKTUALIZOVÁNO
13

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

DOTYK.CZ

Technologie mění sport. Video by měla být povinnost

Fotbal je nejoblíbenější světový sport. Ale taky jeden z nejkonzervativnějších. I při světově nejsledovanějších zápasech rozhoduje většinou chybující lidský faktor. V jiných sportech už přitom byly začleněny do rozhodování moderní technologie. Přinést mají zpřesnění i zatraktivnění hry.

Automobilka Tesla riskuje. Sází na nevyzkoušenou výrobní linku

Zatímco ostatní automobilky před náběhem výroby zkouší veškeré montážní postupy a nástroje na testovací lince, Elon Musk a jeho Tesla chce svůj revoluční Model 3 vyrábět rovnou v ostrém provozu.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies