VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvajové depo na Slovanech dosluhuje. Rekonstrukce bude za miliardu

Plzeň – Areál na Slovanech vyžaduje rekonstrukci, rozpadají se mu koleje.

8.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Tramvajové depo na Slovanech dosluhuje, bortí se mu kolejiště a dávno nevyhovuje normám. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) už mají na stole studii jeho rekonstrukce, která by měla začít v roce 2018 a bude stát kolem miliardy korun.

„Rekonstrukce je nutná. Postupně odstraňujeme havarijní stavy, opravili jsme alespoň ta nejhorší kolejová stání," prohlásil ředitel úseku drážní cesty PMDP Josef Vracovský.

Při rekonstrukci vzniknou v tzv. nové vozovně stání pro tramvaje, starou vozovnu čeká zbourání a na jejím místě se vybuduje nové technické zázemí s myčkou. Ani v budoucnu se ale nepočítá s tím, že by na Slovanech probíhala těžká údržba tramvají, nýbrž jen lehčí opravy, denní ošetření a úklidy vozů jako dosud. „Těžká údržba tu nikdy nebude, nepočítá s tím ani územní plán. Dělá ji pro nás soukromá firma mimo areál a kontrakt je podepsán asi ještě na 25 let," podotkl Vracovský.

Modernizace začne za dva roky

Až před vypršením smlouvy se bude rozhodovat, jak problém řešit. Zatím to není aktuální, ale výhledově se počítá s místem za konečnou ve Skvrňanech.

Modernizace vozovny na Slovanech začne asi za dva roky a měla by se potkat s jinou stavební akcí související s odstavením tramvají. Jde o obratiště na Košutce a skvrňanskou točku Malesická, kde vzniknou oplocená zázemí pro noční parkování tramvají. Převážná část ze všech 114 vozů, které PMDP provozuje, jich sice dál bude nocovat na Slovanech, ale už ne všechny. Ve Skvrňannech a na Košutce zůstanou na konečných ty vozy, které odsud zajistí ranní špičku.

Tím, že nepojedou na noc do vozovny, ale zůstanou na konečné, ušetří podnik na jízdách prázdných souprav mezi 4 a půl 6 ranní. Na konečné Košutka by mělo zůstávat až 13 souprav, v točce Malesická má vzniknout odstavná kapacita pro čtyři soupravy.

O vozovně na www. plzensketramvaje.czNedostatečná kapacita nyní již bývalé tramvajové vozovny v Cukrovarské ulici byla příčinou postavení vozovny na Slovanech. Byla vybudována v r. 1943 a nejprve se jednalo o neprůjezdnou vozovnu pro 40 tramvají. Dnes se jí říká „stará hala" a stojí hned proti vjezdu do areálu vozovny. V r. 1964 byla pak dostavěna druhá hala, která je průjezdná s kapacitou dalších 40 vozidel. Dodnes se jí říká „nová hala". Další vozy pak stojí na tzv. zahradě, tedy na několika odstavných kolejích venku.

Úprava konečné na Košutce přijde na 180 milionů Kč, Malesické pak na 1,5 milionu Kč. Peníze chce Plzeň získat z operačního programu doprava.

Studii modernizace vozovny na Slovanech za zhruba 45 milionů Kč zaplatí PMDP. Samotná rekonstrukce je pak odhadnuta na 950 milionů korun, s DPH na 1,15 miliardy korun. Zhruba 350 milionů korun pokryjí PMDP z vlastních zdrojů, zbylou část pak z komerčního úvěru či úvěru od Evropské investiční banky.

Depo pro vozy PMDP mimo tramvají bylo postaveno před dvěma lety na Karlově v areálu Škodovky. Třicetiletý kontrakt na údržbu, opravy a stavbu depa dosahuje téměř 12 miliard korun. Opravárenský areál stál 1,2 miliardy Kč.

Autor: Dana Veselá, ČTK

8.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Střet prezidenta Miloše Zemana a premiéra Bohuslava Sobotky na Pražském hradě
9

Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Mark Zuckerberg se prezentuje jako filantrop a ochránce práv zvířat a lidí
8

Facebook slaví výročí 5 let na burze. Půjde Zuckerberg do politiky?

Britové vypustili největší vzducholoď světa. Je delší než Airbus A380

/FOTOGALERIE/- Britský Airlander 10 je se svými 92 metry delší než největší Airbus A380. A samozřejmě je také největší vzducholodí dneška. Nyní je po loňské havárii opět zpátky ve hře o komerční nasazení. Absolvoval totiž bez potíží svůj v pořadí třetí zkušební let.

DOTYK.CZ

Auroru, symbol bolševické revoluce, seřídil mág z Moravského Krasu

Aurora, to je latinsky záře. Křižník Aurora, který se v bolševické symbolice zařadil po bok Lenina či symbolu srpu a kladiva, spustili na vodu přesně před 117 lety. Tříkomínové plavidlo historicky zazářilo v 9.45 hodin večer 7. listopadu 1917, kdy svými výstřely zahájilo bolševický puč známý jako Velká říjnová revoluce. Nebýt ale renomované firmy Erich Roučka z Blanska, možná by dějiny vypadaly jinak.

AKTUALIZOVÁNO

Bělobrádek zavítá na sjezd landsmanšaftu. Jako nejvýše postavený český politik

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sjezdu sudetoněmeckého sdružení v Augšpurku. Půjde tak zatím o nejvýše postaveného českého politika, který se sjezdu zúčastní. Loni se sjezdu zúčastnil ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL).

Sněmovna by mohla navrhnout na vyznamenání Vlka a Sáblíkovou

Sněmovna by mohla navrhnout prezidentu Miloši Zemanovi na státní vyznamenání kardinála Miloslava Vlka in memoriam, rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou a folklorní zpěvačku Jarmilu Šulákovou in memoriam. Na předběžném seznamu, jenž čítá celkem 39 jmen a který dnes projednal organizační výbor, figurují také historik Petr Čornej, psychiatr Cyril Höschl nebo bývalý hokejový brankář Jiří Holeček. Sněmovna by měla o kandidátech hlasovat v červnu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies