VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turisté kupují stále častěji vizitky, vrací se zájem o štítky

Turisté, kteří navštíví na jižní Moravě informační centra ve městech či na zámcích, stále ve větší míře vyhledávají turistické vizitky, tedy samolepky do turistického deníku. Podle zaměstnanců center, které ČTK oslovila, se vrací také zájem o štítky na hole. I přes překotný rozvoj chytrých telefonů a sociálních sítí zůstává oblíbeným artiklem pohlednice, vyplývá z odpovědí.

21.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Obecně je největší zájem o sběratelské předměty, jejichž cena se pohybuje nejvýše v desetikorunách. "Drží se v popředí dlouhodobě. Zájem o štítky na hole se vrátil po několikaleté pauze," uvedla Miluše Kvapilová ze Znojma.

Zatímco dřevěné kulaté známky se nabízejí již řadu let, vizitky do deníku jsou záležitostí zhruba posledních pěti let a pokrývají čím dál více turistických míst. "Sbírá je stále více návštěvníků. Označila bych je za skokana posledního období," míní Lucie Kašníková z Lednice.

Informační centra si stále drží v nabídce tradiční pohledy, ač by se mohlo zdát, že zájem o ně v souvislosti s digitálními fotoaparáty, chytrými telefony a sociálními sítěmi bude upadat. Prodávají se nejen jako upomínkové předměty, ale stále slouží i svému hlavnímu účelu. "Překvapivě totiž mají lidé zájem i o poštovní známky," doplnila Petra Matulová z Vranova nad Dyjí.

Zájem mají turisté také o magnetky s různými regionálními motivy, v Brně nejvíce o ty s obrázkem Petrova. "Dobře se prodává také keramika či stříbrné lžičky v krabičce s motivem Brna," vyjmenovala mluvčí brněnského Turistického a informačního centra Gabriela Peringerová. Do Vranovského centra dodává keramiku tamější umělkyně.

Snahou je také turistům nabízet vedle zavedených předmětů stále něco nového. V Brně je to například hedvábný šátek s natištěnou mapou města, v Lednici skleničky-panákovky s motivy zámku či různé potištěné tašky.

Mezi dražší záležitosti patří vlastivědné regionální publikace, ty však podle Peringerové zažívají naopak ústup. "Sledujeme propad prodeje posledních deset let a důvodem je jednoznačně vyšší cena," uvedla.

Pracovnice se shodují, že lidé však v současnosti chodí více než pro suvenýry za radou, jak se dostanou ke konkrétním památkám, případně neví co, je zajímavého v místě k vidění, a chtějí základní informace.

Autor: ČTK

21.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
9 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies