VYBERTE SI REGION

Turisté kupují stále častěji vizitky, vrací se zájem o štítky

Turisté, kteří navštíví na jižní Moravě informační centra ve městech či na zámcích, stále ve větší míře vyhledávají turistické vizitky, tedy samolepky do turistického deníku. Podle zaměstnanců center, které ČTK oslovila, se vrací také zájem o štítky na hole. I přes překotný rozvoj chytrých telefonů a sociálních sítí zůstává oblíbeným artiklem pohlednice, vyplývá z odpovědí.

21.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Obecně je největší zájem o sběratelské předměty, jejichž cena se pohybuje nejvýše v desetikorunách. "Drží se v popředí dlouhodobě. Zájem o štítky na hole se vrátil po několikaleté pauze," uvedla Miluše Kvapilová ze Znojma.

Zatímco dřevěné kulaté známky se nabízejí již řadu let, vizitky do deníku jsou záležitostí zhruba posledních pěti let a pokrývají čím dál více turistických míst. "Sbírá je stále více návštěvníků. Označila bych je za skokana posledního období," míní Lucie Kašníková z Lednice.

Informační centra si stále drží v nabídce tradiční pohledy, ač by se mohlo zdát, že zájem o ně v souvislosti s digitálními fotoaparáty, chytrými telefony a sociálními sítěmi bude upadat. Prodávají se nejen jako upomínkové předměty, ale stále slouží i svému hlavnímu účelu. "Překvapivě totiž mají lidé zájem i o poštovní známky," doplnila Petra Matulová z Vranova nad Dyjí.

Zájem mají turisté také o magnetky s různými regionálními motivy, v Brně nejvíce o ty s obrázkem Petrova. "Dobře se prodává také keramika či stříbrné lžičky v krabičce s motivem Brna," vyjmenovala mluvčí brněnského Turistického a informačního centra Gabriela Peringerová. Do Vranovského centra dodává keramiku tamější umělkyně.

Snahou je také turistům nabízet vedle zavedených předmětů stále něco nového. V Brně je to například hedvábný šátek s natištěnou mapou města, v Lednici skleničky-panákovky s motivy zámku či různé potištěné tašky.

Mezi dražší záležitosti patří vlastivědné regionální publikace, ty však podle Peringerové zažívají naopak ústup. "Sledujeme propad prodeje posledních deset let a důvodem je jednoznačně vyšší cena," uvedla.

Pracovnice se shodují, že lidé však v současnosti chodí více než pro suvenýry za radou, jak se dostanou ke konkrétním památkám, případně neví co, je zajímavého v místě k vidění, a chtějí základní informace.

Autor: ČTK

21.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
8 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Mount Everest se zřejmě zmenšil, může za to mohutné zemětřesení

Indie vyšle vědecký tým do Nepálu, aby přeměřil nejvyšší horu světa Mount Everest. Důvodem jsou šířící se zprávy, že kvůli mohutnému zemětřesení z roku 2015 tento horský velikán ztratil až několik centimetrů své výšky. Informovala o tom dnes agentura AFP.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies