VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Údolí Bečvy a Váhu by mohla spojit zbrusu nová cyklostezka

Nová cyklostezka, která měla původně vést z Brumova-Bylnice přes Valašské Klobouky do Poteče, bude možná nakonec podstatně delší, než se plánovalo. V uplynulých týdnech se totiž začal rodit nápad propojit stezkou pro cyklisty úseky dnešní trasy z Velkých Karlovic přes Valašské Meziříčí, Vsetín a Vlárský průsmyk až po Trenčín, Dubnicu nad Váhom a Ilavu. Vhodných tras pro cyklistiku je totiž v pohraničí stále nedostatek. Na trase dlouhé desítky kilometrů vzniknou posezení, občerstvovací zastávky a možná i pláže…

20.8.2011
SDÍLEJ:

Na Horním Vsacku v pátek 3. června 2011 slavnostně otevřeli dokončenou Cyklostezku BečvaFoto: Deník/Martin Burda

„Po společných jednáních se zástupci obcí z Hornolidečska se ukázala možnost dovést tudy trasu až k cyklostezce Bečva. Tak by vzniklo významné napojení z Valašska na Slovensko, které by procházelo velice zajímavým územím Bílých Karpat a kaňonem řeky Vláry,“ sdělil k prvnímu směru uvažovaného rozšíření trasy místostarosta Valašských Klobouk Martin Janík s tím, že přes Valašské Příkazy a další obce by tato cyklostezka mířila až ke Vsetínu.

Východní větev starodávné jantarové cesty

Tam už je otevřena dnešní cyklotrasa směrem na Valašské Meziříčí a dále pak až do Horní Bečvy. „Šlo by také o symbolické obnovení východní větve starodávné jantarové stezky, která procházela Vlárským průsmykem a spojovala Jadran s Baltským mořem,“ připomněl Janík.

Zájem o napojení na plánovanou cyklostezku však projevila také slovenská strana. „Obce Nemšová a Horné Srnie už dokonce připravují stavbu úseku po státní hranici. Díky tomu se zrodila myšlenka vzniku jedné cyklostezky s pracovním názvem Bečva – Váh,“ vysvětlil místostarosta.

Slováci mají také zájem

Zástupců obcí a měst, jejichž katastry by do budoucna měla cyklostezka vést, už se sešli ke společné schůzce. „Byla uzavřena dohoda o spolupráci při výstavbě stezky i žádosti o dotaci, kterou bychom mohli získat z Operačního programu Příhraniční spolupráce,“ informovala o uvažovaném zdroji financování projektová manažerka Pavlína Kolínková.

Podle starosty Brumova-Bylnice Zdenka Blanaře jsou právě dotace alfou a omegou celého projektu. „Pakliže bychom na ně nedosáhli, je prakticky nemožné, aby stavba cyklostezky byla sanována jen z městských a obecních rozpočtů,“ potvrdil Blanař.

Vše závisí na dotacích

Slovenská strana je přitom v současné chvíli mnohem dále, než ta česká. Má už dokonce v rukách projektovou dokumentaci a stojí před zahájením stavby zhruba čtyřkilometrového úseku cyklostezky z Horného Srnie směrem k hranicím. „Dále předpokládá napojení po hrázi Váhu ve dvou směrech, na Trenčín a Dubnicu nad Váhom. V projektu je navíc počítáno i se vznikem odpočinkových míst v okolí řeky. Cyklisté by mohli v budoucnu využívat například pláže, posezení i občerstvovací zastávky a stezka by se tím stala komplexem turistických atraktivit,“ sdělil o plánu slovenských měst a obcí vedoucí investičního odboru valašskokloboucké radnice Radek Bařinka.

Kvůli velmi husté dopravě na silnicích jižního Valašska by byl vznik další zbrusu nové cyklostezky opravdu vítaný. „Kupříkladu pro rodinu s dětmi může být výlet na kole po současných silnicích hodně nebezpečný. Vznik cyklostezky by zároveň mohl přispět i ke zvýšení turistické atraktivity regionu,“ zauvažoval před časem starosta Poteče Josef Mana.

Stezka by zvýšila turistickou atraktivitu regionu

V podobném duchu hovořil nedávno i předseda sportovního oddílu Kolo – běžky z Brumova-Bylnice Jaroslav Jiříček. „Jezdíváme sice většinou v terénu, ale musíme se do něj nějak dostat. A jinak než po silnici to nejde. Jet od nás ale třeba ve směru na Vsetín nebo Trenčín je na kole často o život,“ podotkl Jiříček a dodal, že vybudování cyklostezky by z velké části logicky toto nebezpečí odbouralo.

Kolik by vznik celé páteřní cyklostezky měl dohromady stát, ovšem ještě není jasné. „Bude to záviset především na konečné zvolené trase cyklostezky a na náročnosti jejího vedení daným terénem. Výstavba jednotlivých úseků pak bude záviset právě na úspěšnosti žádosti o dotaci,“ poukázala mluvčí valašskokloboucké radnice Lenka Zvonková s tím, že skutečný termín zahájení stavby tak zatím není nikdo schopen odhadnout.

Autor: Viktor Chrást

20.8.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7

Dětský praktik jako obor vzdělání? Vláda návrh ODS zřejmě odmítne

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

DOTYK.CZ

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí života současné generace. Ačkoli Facebook ovládá tento trh téměř neomezeně, pořád se objevují nové a nové sítě, které bojují o přežití. A to především mobilními aplikacemi. 

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

AKTUALIZOVÁNO

Dvě nehody na D1: šest nabouraných vozidel a šest zraněných

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu dodávka sjela do svodidel a otočila se na bok. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest cizinců. Událost omezila provoz v obou směrech dálnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies