VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Údolí Bečvy a Váhu by mohla spojit zbrusu nová cyklostezka

Nová cyklostezka, která měla původně vést z Brumova-Bylnice přes Valašské Klobouky do Poteče, bude možná nakonec podstatně delší, než se plánovalo. V uplynulých týdnech se totiž začal rodit nápad propojit stezkou pro cyklisty úseky dnešní trasy z Velkých Karlovic přes Valašské Meziříčí, Vsetín a Vlárský průsmyk až po Trenčín, Dubnicu nad Váhom a Ilavu. Vhodných tras pro cyklistiku je totiž v pohraničí stále nedostatek. Na trase dlouhé desítky kilometrů vzniknou posezení, občerstvovací zastávky a možná i pláže…

20.8.2011
SDÍLEJ:

Na Horním Vsacku v pátek 3. června 2011 slavnostně otevřeli dokončenou Cyklostezku BečvaFoto: Deník/Martin Burda

„Po společných jednáních se zástupci obcí z Hornolidečska se ukázala možnost dovést tudy trasu až k cyklostezce Bečva. Tak by vzniklo významné napojení z Valašska na Slovensko, které by procházelo velice zajímavým územím Bílých Karpat a kaňonem řeky Vláry,“ sdělil k prvnímu směru uvažovaného rozšíření trasy místostarosta Valašských Klobouk Martin Janík s tím, že přes Valašské Příkazy a další obce by tato cyklostezka mířila až ke Vsetínu.

Východní větev starodávné jantarové cesty

Tam už je otevřena dnešní cyklotrasa směrem na Valašské Meziříčí a dále pak až do Horní Bečvy. „Šlo by také o symbolické obnovení východní větve starodávné jantarové stezky, která procházela Vlárským průsmykem a spojovala Jadran s Baltským mořem,“ připomněl Janík.

Zájem o napojení na plánovanou cyklostezku však projevila také slovenská strana. „Obce Nemšová a Horné Srnie už dokonce připravují stavbu úseku po státní hranici. Díky tomu se zrodila myšlenka vzniku jedné cyklostezky s pracovním názvem Bečva – Váh,“ vysvětlil místostarosta.

Slováci mají také zájem

Zástupců obcí a měst, jejichž katastry by do budoucna měla cyklostezka vést, už se sešli ke společné schůzce. „Byla uzavřena dohoda o spolupráci při výstavbě stezky i žádosti o dotaci, kterou bychom mohli získat z Operačního programu Příhraniční spolupráce,“ informovala o uvažovaném zdroji financování projektová manažerka Pavlína Kolínková.

Podle starosty Brumova-Bylnice Zdenka Blanaře jsou právě dotace alfou a omegou celého projektu. „Pakliže bychom na ně nedosáhli, je prakticky nemožné, aby stavba cyklostezky byla sanována jen z městských a obecních rozpočtů,“ potvrdil Blanař.

Vše závisí na dotacích

Slovenská strana je přitom v současné chvíli mnohem dále, než ta česká. Má už dokonce v rukách projektovou dokumentaci a stojí před zahájením stavby zhruba čtyřkilometrového úseku cyklostezky z Horného Srnie směrem k hranicím. „Dále předpokládá napojení po hrázi Váhu ve dvou směrech, na Trenčín a Dubnicu nad Váhom. V projektu je navíc počítáno i se vznikem odpočinkových míst v okolí řeky. Cyklisté by mohli v budoucnu využívat například pláže, posezení i občerstvovací zastávky a stezka by se tím stala komplexem turistických atraktivit,“ sdělil o plánu slovenských měst a obcí vedoucí investičního odboru valašskokloboucké radnice Radek Bařinka.

Kvůli velmi husté dopravě na silnicích jižního Valašska by byl vznik další zbrusu nové cyklostezky opravdu vítaný. „Kupříkladu pro rodinu s dětmi může být výlet na kole po současných silnicích hodně nebezpečný. Vznik cyklostezky by zároveň mohl přispět i ke zvýšení turistické atraktivity regionu,“ zauvažoval před časem starosta Poteče Josef Mana.

Stezka by zvýšila turistickou atraktivitu regionu

V podobném duchu hovořil nedávno i předseda sportovního oddílu Kolo – běžky z Brumova-Bylnice Jaroslav Jiříček. „Jezdíváme sice většinou v terénu, ale musíme se do něj nějak dostat. A jinak než po silnici to nejde. Jet od nás ale třeba ve směru na Vsetín nebo Trenčín je na kole často o život,“ podotkl Jiříček a dodal, že vybudování cyklostezky by z velké části logicky toto nebezpečí odbouralo.

Kolik by vznik celé páteřní cyklostezky měl dohromady stát, ovšem ještě není jasné. „Bude to záviset především na konečné zvolené trase cyklostezky a na náročnosti jejího vedení daným terénem. Výstavba jednotlivých úseků pak bude záviset právě na úspěšnosti žádosti o dotaci,“ poukázala mluvčí valašskokloboucké radnice Lenka Zvonková s tím, že skutečný termín zahájení stavby tak zatím není nikdo schopen odhadnout.

Autor: Viktor Chrást

20.8.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies