VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Česku vzniká projekt tzv. hledačky, rodinné obdoby geocachingu

Především pro rodiny s dětmi na dovolené a na výletech se letos v Česku spouští projekt Na značky, na venkov, který spočívá v takzvaném questingu, česky hledačce. Asociace regionálních značek společně s projektem Prázdniny na venkově tím cílí na svoje produkty a zároveň se snaží přitáhnout turisty k většímu a interaktivnímu zájmu o české regiony, řekla na tiskové konferenci v Brně na veletrzích cestovního ruchu Kateřina Čadilová z Asociace národních značek.

17.1.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Lenka Střihjavková

„Chceme přibližovat přírodní a kulturní dědictví trochu jinak než jen pomocí naučných stezek a informačních panelů," řekla Kateřina Kočí z Občanského sdružení Actaea. Začátek hry spočívá v tom, že si turista vyzvedne pokyny na archu papíru nebo stáhne z internetu. Obdrží návod trasy a také místo pro vyplnění tajenky. „Na každém zastavení je nějaká informace o místě a hádanka, která nutí přemýšlet a rozhlížet se. Postupně vyplní tajenku a zjistí, kde hledat poklad," vysvětlila Kočí.

Poklad může být podobný jako v geocachingu. „Rozdíl je v tom, že zde je cílem samotná cesta a není potřeba žádných technologických pomůcek. Navíc děti mají rády poklady," řekla Kočí. Zatím jsou schované v infocentrech, ale nyní plánují tvůrci dát jeden v Podyjí do terénu a postupně v tomto trendu pokračovat. „V USA je hledaček obrovské množství a mají pokladů v terénu většinu. Jinak se však na jednotlivých zastaveních snažíme využít již existujících informací, tabulek či objektů," řekla Kočí.

Primárně hledačky seznamují s venkovem, ale lze je udělat i ve městě nebo například jen v muzeu. Existující hledačky mohou lidé najít na webu http://www.questing.estranky.cz/. Zatím jich je 13 a tvůrci věří v to, že se postupně rozšíří živelně podobně jako geocaching. Jejich snahou bude, aby se všechny objevily na internetu na jednom místě, aby se k nim kdokoliv dostal. Hra pochází z USA, tradici má i v Anglii a Skotsku jako letterboxing.

Autor: ČTK

17.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
4

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Česko zažilo neobvykle slunný den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies