Dráha je vysoká od jednoho do 15 metrů, její převýšení je 60 metrů. Je na ní 15 zatáček, z toho 8 velkých, některé karusely mají až 360 stupňů. S původní dráhou se kříží na 6 místech, na 4 z nich je křížení řešeno mostky a dvakrát tunely. Postavena byla za 3 měsíce. Obě dráhy mají stejné nástupní místo.

Bezpečnost především

Dráha je podle Lhoty bezpečná. "Některé zcela nové bezpečnostní systémy nebyly v ČR dosud použity a i celosvětově jsou zcela nové a nadstandardní," uvedl Lhota.

Rychlost si řídí každý jezdec pomocí brzdy stejně jako u současné dráhy vedoucí v korytě na zemi.

"Na horské dráze bude dvacet bobů ukotvených mezi šest trubek tak, že z ní nemohou vypadnout. A podstatné je, že návštěvníci jsou připoutáni jako v autě bezpečnostními pásy. Ty mají pojistku, proto je není možné během jízdy rozepnout. Na dojezdu jsou boby automaticky dobrzděny, takže do sebe nemohou vrazit," popsal Lhota.

Jízdné pro dospělé je 80 korun, pro malé děti 60

Cena za jednu jízdu bude stejná - 80 korun pro osobu vyšší než 140 centimetrů a 60 korun pro nižší. Pravidla pro horskou dráhu jsou stejná jako pro korytovou: děti od tří let jezdí s rodiči, od osmi let mohou samy, bob uveze dva lidi.

Není to jediná novinka letošní sezony v lipenském areálu. Podél Promenádní sjezdovky vzniká bikepark, v těsném sousedství Stezky v korunách stromů bude stát speciální dráha, takzvaný pumptrack. To je speciální dráha se sklolaminátovým povrchem, ve které se jezdci pohybují "pumpováním", přenášejí váhu nahoru a dolů a nešlapou. Pro rodiny s dětmi vzniká floutrejl - terénní stezka lesem.

V polovině července se v otevře Království lesa, rodinný park, který rozšíří areál Stezky korunami stromů. Společnost Lipensko, která je jejím provozovatelem, vyjde na 40 milionů korun. Ve zhruba čtyřhektarovém parku bude asi 40 herních prvků.