VYBERTE SI REGION

V roce 2023 by v Německu mohly jezdit vlaky bez strojvedoucích

Berlín - Nejpozději za sedm let by po vybraných německých železničních tratích mohly jezdit vlaky bez strojvedoucích. V rozhovoru poskytnutém dnešnímu vydání listu Frankfurter Allgemeine Zeitung to uvedl šéf německého železničního dopravce Deutsche Bahn (DB) Rüdiger Grube. Společnost tím chce zvýšit konkurenceschopnost vůči silniční dopravě.

10.6.2016
SDÍLEJ:

Deutsche BahnFoto: ČTK

"Počítám s tím, že v roce 2021, 2022 nebo 2023 budeme tak daleko, že na části naší sítě budeme moci jezdit plně automatizovaně," uvedl Grube.

"Plně automatizovaná jízda je v komplexním traťovém systému, v němž se pohybují rychlé a pomalé osobní vlaky i nákladní vlaky, sice těžší než v případě metra, je ale možná," dodal.

Vzhledem k pokračující digitalizaci je nutné držet krok s konkurencí, zdůvodnil záměr Grube.

První zkoušky plně automatizovaných vlaků už podle něj probíhají v Sasku.

Autor: Redakce / ČTK

10.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies