VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vespa Expedition: Dobrodruzi uvízli na hranici s Barmou

Z Bangkoku do Horních Řepčic. Přes 15 tisíc kilometrů z Asie zpátky domů chtějí dva cestovatelé a kamarádi Martin Měchura a Petr Petříček urazit jen na skútru značky Vespa a v tříkolovém vozítku zvaném tuk-tuk.

20.8.2015
SDÍLEJ:

Vespa ExpeditionFoto: archiv

Oba stroje sehnali až na místě a učinili je pojízdnými. Jak se jim ovšem podařilo vypořádat se s těžkou zkouškou, hranicí do Barmy? Přinášíme další díl jejich zápisků.

„Po projetí východoasijských zemí zamířila naše výprava do Barmy. O cestování přes ni vlastními stroji je toho na internetu mnoho. Všichni píší o výletu za velké peníze. Téměř nikde ale není popsané, jestli to jde bez cestovní kanceláře a jak to celé opravdu funguje. Na barmském ministerstvu turismu a hotelů se dozvídám, že je možné získat povolení, ale žádat o něj lze jen přes cestovní kancelář. Na moje dotazy jich ale odpověděla jen malá část a většinou s nabídkou od 5 000 $ výše. Jen jedna jediná společnost se rozhodla obstarat nám povolení bez zájezdu, celkově za 300 $. Perfektní. Vyřízení povolení má trvat 30 dnů. Vše je domluvené, stačí jen zažádat. Zčistajasna ale cestovka z nabídky couvá. Prý je to moc riskantní. Na normální cestovku nemáme, ovšem s pocitem, že by to snad mohlo jít i jinak, se vydáváme na hranice. Naděje v nás byla malá, ale kdo to nezkusí…

Vespa Expedition

Na hranicích nechtějí o vstupu bez povolení ani slyšet, nefungují ani pokusy o úplatek. Připojit se k nějaké výpravě je pro nás prakticky nemožné. V nejlepších úsecích je naše rychlost kolem 60 km/h. To dělá z výletů celodenní dřinu a ani blázen by do toho s námi nešel. Přece naši výpravu nezabalíme. Máme tři možnosti: jet přes Čínu (to je podobné jako v Barmě), prodat stroje a koupit v Indii nové (to nás vrací na začátek výpravy) nebo poslat vše lodí do Indie a sami se přepravit po zemi přes Barmu. Naší volbou je loď. Cena se všemi poplatky je kolem 70 tisíc korun.

Vespa Expedition

Jedeme do Bangkoku vyřídit potřebné dokumenty. Mezitím stále ještě zkoušíme sehnat povolení pro Barmu. Vše připraveno a náhle přichází neodmítnutelná nabídka zájezd s cestovkou za stejné peníze jako poslání věcí lodí. Ale jen na pět dnů. Celkem kolem 1 500 km. Jdeme do toho. Je to výzva. Vypadá to, že budeme první, kdo přejede Barmu na Vespě a 100% první, kdo to zkusil v tuk-tuku.

Vespa Expedition

Horší ale je, že jsme nejednali přímo s cestovkou, ale s bývalým barmským průvodcem, který má své kontakty. Z nám těžko pochopitelného důvodu to celé probíhalo přes něj, včetně převodu peněz. Takže máme někomu, koho jsme v životě neviděli a nemůžeme si ho ani nijak ověřit, poslat zálohu 600 $. Není čas na rozmyšlenou, loď nám dnes odpluje. Buď anebo. Vše se v nás bouřilo…"

Podaří se cestovatelům do země nakonec dostat? Jakým způsobem? Zaplatí podivnému průvodci? Dozvíte se v dalším dílu.

Autor: Veronika Weissová

20.8.2015
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies