VYBERTE SI REGION

Vinaři hledají nové cesty, jak nalákat návštěvníky do vinohradů

Moravští vinaři hledají nové cesty, jak nalákat návštěvníky do svých vinohradů a sklepů. Opravují staré vinařské památky, kam vodí zájemce na prohlídky spojené s degustací. Zájem o víno mají vzbudit i nové informační technologie.

1.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

Podle ředitele Vinařského fondu Jaroslava Machovce se spojení vína v lahvi s místem jeho vzniku, tedy s vinohradem, sklepem a celým regionem, mezi vinaři za poslední roky stalo velmi atraktivním způsobem oslovování zákazníků. „Jakkoli může být víno v regále obchodu či vinotéky samo o sobě vynikající, příběh a místo jeho cesty z vinice až tam, kde si jej koupíme či jej ochutnáme, mu dává vždy něco navíc. Tento příběh spotřebitelům víno přiblíží a umožní jim získat si k němu a potažmo k celému vinařství pozitivní vztah," uvedl Machovec.

K firmám, které lákají návštěvníky rovnou do vinohradů, patří Vinařství Lahofer. Na Znojemsku u obce Vrbovec letos otevřela zrekonstruovaný hrádek Lampelberg, který vznikl v roce 1860. „Hrádek jsme s okolními vinicemi získali letos od předchozího vlastníka. V létě zde nabízíme degustace, otevřená je i terasa s výhledem na vinice a sousední Rakousko," řekl ředitel Vinařství Lahofer Petr Chaloupecký. Firma otevřela i program pro návštěvníky nazvaný „Mějte svoji hlavu". Lidé mohou získat patronát nad konkrétní hlavou vinné révy, o kterou mohou i pečovat.

Firma letos Lampelberg také spojila novou turistickou stezkou se známou vinicí Šobes, která leží také na Znojemsku. Stezka je dlouhá více než 17 kilometrů a turisty provede vinohrady kolem státní hranice s Rakouskem, ale i sklepními ulicemi v Šatově a Chvalovicích.

„U spotřebitelů obecně roste zájem o produkty se silnou vazbou na region, což naše vína dokonale naplňují. Pak už je jen na vinařích, zda a případně co jim kromě toho dokážou nabídnout, a odlišit se tím od konkurence," uvedl Machovec.

Historické sklepy

Vinařské firmy nabízejí stále ve větším množství také prohlídky historických sklepů. Do jejich oprav v minulosti investovala například společnost Vinium nebo Znovín Znojmo. Letos se otevřely také zámecké sklepy v Bzenci na Hodonínsku. Zámecké vinařství Bzenec opravilo za téměř čtyři miliony korun historické sklepy a vodí do nich turisty. „Návštěva je spojená s degustací. Na prohlídkách se lidé dozví něco o historii místního vinařství," uvedl Dušan Uherek ze společnosti Zámecké vinařství Bzenec.

Někteří vinaři sází i na moderní technologie. Templářské sklepy Čejkovice uspořádaly geocachingovou hru Po stopách templářů. Na pěti místech z 50 jsou umístěné figurky významných představitelů templářského řádu. Pokud ve schránce lidé figurku objeví, měli by ji přemístit do další schránky, kterou ještě nenavštívili. Za odměnu získají poukaz na prohlídku templářských sklepů ze 13. století v Čejkovicích a degustaci vína.

„Vinaři často cílí na mladé, ale množí se i programy pro seniory, v nabídce je romantika pro páry, ale i programy pro celé firmy," dodal Machovec.

Autor: ČTK

1.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ČSSD řeší, jak zabránit pádu

Praha - Co asi tak běží hlavou Bohuslavu Sobotkovi, Jeronýmu Tejcovi nebo Jaroslavu Foldynovi, když se dívají na voličské preference, které v neděli přinesla společnost TNS Aisa? Podle ní by ČSSD nyní dalo hlas 14 procent lidí, Babišovu ANO 33,5. Potíž je v tom, že každému ze jmenovaných sociálních demokratů přichází na mysl asi něco jiného.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies