VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky mezi Brnem a Prahou jsou čím dál vytíženější

Brno - Vlaky mezi Brnem a Prahou jsou čím dál vytíženější, zvolna roste počet cestujících i autobusům RegioJetu. Lidé podle dopravců volí pohodlnější dopravu kvůli průběžně rozkopané dálnici D1, kde se aktuálně opravuje šest úseků. Na každém z nich se zdrží několik minut, při dopravní nehodě jsou to pak často desítky minut.

21.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Z. Traxler

Dálnice se začala modernizovat před třemi lety. Obava autobusového dopravce RegioJet Radima Jančury, že budou ubývat cestující, se však nenaplnila.

"Ročně přepravíme zhruba 1,1 milionu cestujících, loňský nárůst činil 1,5 %. Obsazenost je standardně velmi vysoká a k popularitě linky přispívá i to, že jsou na ní provozovány nejmodernější autobusy, které máme, s individuální palubní zábavou," uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

RegioJet za zpoždění vrací jízdné

Když přesáhne půl hodiny, dostane cestující zpět čtvrtinu, když je více než hodinu, dostane zpět celé jízdné. "Autobus však uvízne v zácpě málokdy i díky dispečerskému systému. Máme lidi, kteří zodpovídají pouze za tuto linku, proto se nám daří zpoždění minimalizovat," doplnil Ondrůj.

Jízdní doba autobusů na 200 kilometrů dlouhé trase je 2,5 hodiny. Od letoška jezdí stejnou dobu i vlaky, přestože jejich trasa je o 50 kilometrů delší.

Vlaky zaznamenávají mnohem rychlejší růst zájmu

Rychlost s autobusovou dopravou vyrovnaly a během posledních let se na trati objevily komfortní soupravy. Jednou za dvě hodiny České dráhy nasazují railjety, tedy nejmodernější vlaky ve střední Evropě, a jednou za dvě hodiny jsou na vlacích EuroCity a InterCity nové či modernizované vozy. Ráno z Brna a odpoledne z Prahy jedou expresní vlaky v půlhodinovém intervalu.

Čísla pro jednotlivé tratě dopravci neuvádějí, avšak ministerstvo dopravy má statistiku, která ukazuje počty cestujících z Prahy do jednotlivých krajů. Nejde primárně o dopravu mezi Prahou a Brnem, nárůst počtu cestujících je však zřejmý. Zatímco v roce 2011 to bylo 241 000, loni už 547 000.

"Počty cestujících rostou o desítky procent ročně," řekla mluvčí ČD Monika Bezuchová. Spoje, které jezdí v nejvytíženějších dnech a časech, bývají plné tak, že lidé bez místenky si často nemají kam sednout. A to i přesto, že railjety nabízejí 400 míst a EuroCity až 500 míst. "Letos narostl počet cestujících s místenkou o desetinu a tvoří zhruba třetinu," doplnila Bezuchová.

Ceny se již několik let drží na stabilní úrovni

Držitelé In Karty mohou jezdit vlakem od 159 korun, bez ní od 199 korun. Autobusy Radima Jančury jezdí za 210 korun, držitelé kreditu mají jízdenku za 165 korun.

Právě Jančura chce být konkurencí od prosince i na dráze mezi Brnem a Prahou, chce provozovat tři páry vlaků. Správa železniční dopravní cesty zatím o přidělení kapacity nerozhodla.

Autor: Redakce / ČTK

21.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
AKTUALIZUJEME
11

Teroristé nás nezastraší, řekl Sobotka k londýnskému atentátu, Zeman vyčkává

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Ukrajinci zakázali ruské zpěvačce cestu na Eurovizi v Kyjevě

Ukrajinská tajná služba SBU zakázala vstup do země ruské zpěvačce Juliji Samojlovové, která měla Rusko reprezentovat v květnové soutěži Eurovize v Kyjevě. "Nežádoucí osobou" se stala tím, že porušila ukrajinské zákony návštěvou anektovaného poloostrova Krym. Neobvyklý krok oznámila televize 112 s odvoláním na mluvčí SBU. Zákaz má platit po tři roky.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies